سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استرالیا و استفاده از ربات‌ آتش‌نشان TAF 20


آی تی رسان/ از گذشته تا به امروز انسان برای خاموش کردن آتش، همیشه خودش دست به کار می‌شد و در مواقعی متاسفانه جان خود را هم از دست داده! اما پیشرفت فناوری روی خدمات آتش نشانی هم تاثیر گذاشته است. استرالیا یکی از کشورهایی است که اغلب در مراتع خود دچار آتش سوزی می‌شود، به ویژه آتش سوزی ناشی از گرمای تابستان! حالا این کشور اولین ربات‌های آتش نشان خود را برای مقابله با این مشکل به کار گرفته است.

دیوید الیوت، وزیر خدمات اضطراری استرالیا، اعلام کرد این ربات که TAF 20 نام دارد در حقیقت یک ماشین است که با کمک توربین‌ها به مهار آتش کمک می‌کند و توسط ریموت قابل کنترل است. مهم‌ترین مزیت استفاده از این ربات، حفظ جان آتش نشان‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌هاست.

این ربات‌ها توانایی آب‌پاشی تا ۹۰ متر و اسپری کردن آب یا کف ضد حریق تا ۶۰ متر را دارند. همچنین برای جلوگیری از گسترش دود در محیط، فن‌های بزرگی در آن‌ها قرار گرفته است. در کنار این ربات‌ها بولدوزر‌ها هم برای انتقال خودروها و باز کردن مسیر به کمک نیروی آتش نشانی استرالیا می‌آیند.

کمیسر مولینز، از مسئولین آتش نشانی این کشور، می‌گوید:

این ربات‌ها می‌توانند تا فاصله ۵۰۰ متری از محدوده خطر مشخص شده برای آتش نشان‌ها، به انجام عملیات مشغول شوند که این یک دست‌آورد مفید برای من است که وظیفه امنیت آتش نشان‌ها را به عهده دارم.
البته در کنار تمام محاسن این ربات‌ها، باید به قیمت بالای آن‌ها که حدود ۳۱۰ هزار دلار است نیز اشاره کرد. البته باید مشقت و هزینه حمل آن‌ها از آلمان به استرالیا را نیز در نظر بگیرید!

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ساخت ربات آبی با استفاده از رسپبری پای - کافه ربات