سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امنیت/ تمایل بیشتر کاربران اندرویدی به استفاده از الگوهای قفل ساده


امنیت/ تمایل بیشتر کاربران اندرویدی به استفاده از الگوهای قفل ساده

نتایج یک تحقیقات نشان می دهد، بیشتر کاربران اندرویدی از الگوهای ساده برای قفل دستگاه خود استفاده می کنند.

باشگاه خبرنگاران/ نتایج یک تحقیقات نشان می دهد، بیشتر کاربران اندرویدی از الگوهای ساده برای قفل دستگاه خود استفاده می کنند.
نتایج یک تحقیقات نشان می دهد، بیشتر کاربران اندرویدی از الگو های ساده برای قفل دستگاه خود استفاده می کنند. مطالعات بر روی چهار هزار الگوی انتخاب شده برای دستگاه های اندرویدی نتایج جالبی را رقم زد. بر اساس این تحقیقات 77% الگو های انتخاب شده برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی از یکی از چهار گوشه آغاز می شود. در بین چهار گوشه نیز نزدیک به 44 درصد از کاربران گوشه بالا سمت چپ را برای شروع الگوی خود انتخاب می کنند. در بین تمامی الگوهای انتخاب شده حدود 10% از کاربران از الگو هایی استفاده می کنند که شبیه یکی از حروف انگلیسی است. شش طرح زیر را که مشاهده می کنید بیشترین طرح هایی بود که کاربران برای قفل گوشی های خود از آن استفاده کردند.

الگو های دستگاه های اندرویدی به کاربران اجازه انتخاب یک طرح از 4 تا 9 حرکت را می دهد. طبیعی است هر چه تعداد حرکات بیشتر باشد امنیت دستگاه نیز بالاتر می رود. به طور مثال انتخاب یک الگوی 4 حرکتی 1624 حالت ممکن دارد که این مقدار برای یک الگوی 9 حرکتی بیش از 140 هزار حالت است. همین تحقیقات نشان می دهد که تمایل کاربران به استفاده از الگو های 4 حرکتی بیشتر از دیگر الگوهاست. به ترتیب الگو هایی که حرکات بیشتری را شامل می شوند طرفداران کمتری نیز دارد.

این تحقیقات نشان می دهد تمایل به استفاده از الگو های پیچیده در مرد های جوان بیشتر از دیگران است. همچنین مهمترین دلایل انتخاب الگو های قفل در کاربران برنامه های بانکی و نیز خرید های فروشگاهی است. محققین در پایان توصیه میکنند که از الگو های طولانی تر و غیر قابل مشاهده برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی استفاده شود تا راه های نفوذ افراد متفرقه به اطلاعات دستگاه به حداقل برسد.

همه در حالی که تمایل ویژه ای به ایمن بودن داریم، از پسورد یا گذرواژه ها متنفریم. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران داده های خود را با گذرواژه هایی ساده حفاظت کنند و در نتیجه، دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی به شکل فزاینده ای افرایش پیدا کند. اکنون و در زمانه فعلی، هنوز هم گذرواژه هایی همچون «password»، «p@$$w0rd» و «۱۲۳۴۵۶۷» به شدت پر استفاده هستند. اندروید اما در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و سپس گوگل «پترن – الگو» ها را معرفی کرد. تا کنون تصور می شد که پترن لاک اندروید‌ (ALP) ایمن تر از پسوردهای معمول است چرا که الگوها پیچیدگی بیشتری دارند و مربوط به مسائلی که کاربر به آنها علاقه دارد نیز نمی شوند. حال اما مشخص گشته که پسوردهای الگو-مانند اندروید نیز همانند گذرواژه های قدیمی تر، قابل حدس زدن هستند.

اکثر دستگاه های آندرویدی، حداقل پنج گزینه امنیتی مختلف برای قفل صفحه نمایش خود پیشنهاد می کنند. علاوه بر دادن رمز و الگو برای صفحه نمایش، شما می توانید از اثر انگشت در سراسر صفحه نمایش استفاده کنید، همچنین از فناوری تشخیص چهره، و یا وارد کردن PIN یا رمز عبور به گوشی تان استفاده کنید. تولید کنندگان دستگاه ها ممکن است این گزینه ها را با نام های کمی متفاوت برچسب بزنند، اما قابلیت های آن ها در مدل هلی گوشی و تبلت نسبتا ثابت است.

تلفن‌ های هوشمند امروزی، ساخته‌ شده‌ اند تا علاوه بر قابل‌ حمل بودن، اطلاعات شخصی ما را نیز همراه خود حمل کنند. امروزه امنیت مسئله‌ ای بزرگ است که شکسته‌ شدن آن برای تلفن شما چیزی بیش از از دست دادن چند شماره تلفن خواهد بود. در این بین اندروید سیستم‌ عاملی فراگیر و رایج است که کاربران بسیاری از آن استفاده می‌ کنند، اساس اندروید هم منبع کاملاً باز یا به اصطلاح Open Source بودن است که به خودی خود می‌تواند امنیت گوشی اندروید شما را پایین بیاورد، پس با ما و ۱۰ نکته کاربردی جهت امنیت بیشتر دستگاه اندرویدیتان در ادامه این گزارش همراه باشید.

۱- همه رمزهایتان را ذخیره نکنید

افراد زیادی هنگام ورود به حساب های خود در شبکه‌ های اجتماعی و سایت‌ های مختلف، رمز خود را هم در آن ذخیره می‌ کنند. که اقدام مناسب و درستی نیست. تا به حال به این فکر کردید که اگر فردی فقط برای چند ثانیه به دستگاه شما دسترسی داشته‌ باشد می‌ تواند به صورت کامل حساب شما را بررسی کند؟ پس بهتر است که در موارد مهم کمی بیشتر به رمزهایمان توجه کنیم.

۲- از امکانات امنیتی پیش‌فرض اندروید استفاده کنید

اگر سری به تنظیمات دستگاه اندرویدیتان بزنید،می‌ بینید که به صورت پیش‌ فرض نیز گزینه‌ هایی برای شما تعبیه شده‌ است. با تغییر قفل صفحه و انتخاب یکی از روش‌های Password, PIN, Pattern یا Face Unlock می‌ توانید امنیت دستگاه خود را بیش از پیش تظمین کنید.

۳- برنامه‌های خود را قفل کنید

قفل کردن و رمزگذاری روی برنامه‌ های مختلف، از آسان‌ ترین و کاربردی‌ ترین روش‌ های امنیتی است که تا حدود بسیار زیادی خیالتان را راحت خواهدکرد. نرم‌ افزارهایی چون AppLock این کار را به راحتی برای شما انجام خواهند داد. البته توجه کنید که تا حد امکان از رمز هایی مثل Pattern استفاده نکنید چون از روی اثر به جا مانده روی نمایشگر، می‌توانند قابل تشخیص باشند.

۴- دسترسی و سطح کیفی برنامه‌ها، مهم‌تر از آنی‌ست که فکرش را بکنید

هنگام نصب برنامه‌ ها، همیشه لیستی از دسترسی‌ های آن برای شما ارائه می‌شود که توجه کردن به آن‌ ها، خالی از لطف نیست. برای مثال هیچ وقت یک نرم‌ افزار تنظیم ساعت نباید به ایمیل‌ ها و پیام‌ های شما دسترسی داشته‌ باشد. البته که در نسخه +۴٫۳ از اندروید، امکان ویرایش و تغییر دسترسی برنامه‌ ها برای کاربر فراهم آمده‌ است. مورد دیگر کیفیت و تظمین برنامه‌ ها است، که به راحتی با خواندن نظرات مختلف افراد، تعداد دانلود ها و ارزیابی که از آن در فروشگاه به عمل آمده می‌ توان آن را تشخیص داد.

۵- شبکه اینترنتی خود را ایمن سازید

یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های ایمن‌ سازی یک دستگاه، امنیت شبکه‌ ای است که به آن متصل می‌گردد. البته بسیاری از افراد سود جو نیز، از همین راه اطلاعات شما را به سرقت می برند. تا حد امکان سعی کنید از شبکه‌های wifi عمومی که در شهر وجود دارد، برای کارهای شخصی چون پرداخت‌ های بانکی استفاده نکنید، چون از آن‌ جایی که همه افراد به همان شبکه متصل هستند؛ امکان درز اطلاعات وجود دارد. شما می‌ توانید با نرم‌ افزار هایی چون Hide ninja شبکه اتصالی خود را، کاملاً رمز گذاری و ایمن کنید، که برای افراد مختلف سرقت اطلاعات شما را بسیار سخت خواهد کرد. اما اگر متوجه شدید که شبکه شما بصورت کاملاً مستقیم مورد حمله و سرقت قرار می‌گیرد، نرم‌افزار WiFi Protector نیز می‌ تواند بسیار کارا باشد. اگر هم دستگاه اندرویدی روت‌ شده دارید، می‌توانید از برنامه SecDroid استفاده کنید که با برخی تغییرات در هسته سیستم‌ عامل جهت اتصال به اینترنت، تأثیراتی در امنیت دستگاه خواهد داشت.

۶- حساب‌های کاربری مختلفی در دستگاهتان ایجاد کنید

اگر از یک تبلت اندروید استفاده می‌ کنید، از نسخه 4.1 اندروید به بعد قادر هستید تا چند پروفایل مختلف در تبلت ایجاد کرده و برنامه‌ ها و اطلاعات شخصی خود را از سایر افرادی که از تبلت استفاده می‌کنند، جدا سازید. برای استفاده از این امکان به مسیر ” Setting < Users ” بروید.

۷- از اطلاعاتتان، یک نسخه پشتیبان بگیرید

یک پشتیبان از اطلاعات کلی‌ تان، یک امر ضروری در دنیای تلفن‌ های هوشمند امروزی محسوب می‌شود. وقتی را تصور کنید که دستگاه شما توسط شخصی به سرقت برده می‌شود، تنها راهی که شما می‌ توانید از دسترسی به اطلاعاتتان جلوگیری کنید حذف تمامی آن‌ها از راه دور است. که یعنی بدون داشتن یک نسخه پشتیبان جداگانه، برای همیشه تمامی آن‌ ها را از دست خواهیدداد. حتی اگر بتوانید دوباره تلفن دزدیده‌ شده‌تان را با اطلاعات دست‌ نخورده پیدا کنید، باز هم احتمال هک شدن آن وجود دارد. پس هیچوقت کار از محکم‌کاری، عیب نمی‌کند.

۸- از برنامه‌های امنیتی دیگر هم استفاده کنید

آنتی‌ ویرس‌ های مختلف و برنامه‌ های امنیتی، امکانی دیگر هستند که با افزایش و قوی‌ تر شدن روز به‌ روز بد افزار ها، می‌توانید از آن‌ ها جهت ایمن‌ سازی اندروید خود بعلاوه چندین ویژگی دیگر، استفاده کنید که لیستی مختصر از برترین‌ های آنان را ارائه می‌کنیم :
TrusGO
Dr.Web Antivirus
Mobile Security and Antivirus by ESET
AVG Mobile
BitDefender
NQ Mobile Security
Avast! Mobile Antivirus
Lookout security & antivirus
البته به این مورد نیز توجه کنید که هیچوقت به صورت همزمان دو یا چند آنتی‌ ویروس روی دستگاه خود نصب نکنید، چرا که طبق گزارشات می‌ تواند مشکلات سخت‌ افزاری و یا نرم‌ افزاری متعددی برای دستگاه اندرویدیتان ایجاد کند.

۹- تلفن گم‌شده‌تان را ردیابی کنید

خب حالا که از اطلاعاتتان پشتیبان دارید و می‌ خواهید واقعاً تلفن گم‌شده یا به سرقت‌ رفته‌ تان را پیدا کنید، بر اساس سازند گان تلفن‌ همراه، گوشی شما به طوری ساخته‌ شده که بصورت پیش‌ فرض توسط GPS قابل ردیابی باشد. در این زمینه برنامه‌ های زیادی تولید و ارایه گشته‌ اند که از نمونه‌ های باکیفیت و خوب آن‌ ها می‌توان به Where’s my Droid, Android Lost و Cerberus اشاره کرد که هر کدام به خودی خود، امکانات بسیار جالب و کاربردی برای کاربران ارائه می‌ کنند. برنامه‌ های امنیتی و آنتی‌ ویروس‌ های معرفی شده در قسمت قبل هم بعضاً چنین امکانی را دارا هستند.

۱۰- از راه دور، همه چیز را نابود کنید

آخرین مرحله‌ ای که برای شما باقی می‌ ماند برای وقتی است که مطمئن هستید برای همیشه تلفنتان را از دست داده‌اید. از آن‌ جایی که از قبل یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود دارید، می‌توانید با استفاده از برخی برنامه‌ ها از راه دور به صورت کامل تمامی اطلاعاتتان را پاک کنید و سپس آن‌ ها را بازگردانی کنید. متاسفانه این مرحله را قسمتی ضروری باید نامید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
‫آموزش کامل بازکردن قفل های معمولی با استفاده از قفل شیشه ای‬‎