همه آنهایی که به ظریف گفتند خائن! +جدول اظهارات


مجلس نهم در حالی رو به پایان است که مردم خاطرات متفاوتی از این مجلس به یاد دارند. یکی از مسائلی که جامعه ایرانی از این پارلمان به خاطر دارد حملات بی سابقه برخی از این نمایندگان به تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.

عصر ایران نوشت: کوچک زاده، زارعی، حسینیان، زاکانی و ... طی دو سال اخیر، با شدیدترین شکل ممکن، با تیم مذاکرات هسته‌ای دولت روحانی برخورد و حتی آنها را تهدید به دفن با سیمان کردند.

این نمایندگان بعد از روی کارآمدن روحانی و آغاز مذاکرات هسته‌ای خود را دلواپس نامیدند. نه تنها مذاکرات و توافق هسته‌ای بلکه تمام رفتارهای ظریف در این دوسال مورد نقد این دلواپسان در مجلس بوده است.

به همین بهانه به برخی از اظهار نظر دلواپسان در مورد توافق هسته‌ای، دست دادن ظریف و اوباما اشاره می‌کنیم.

اسامی

 

نماینده

اظهار نظر

 

حمید رسایی

 

 

تهران

 

هیچ کس مثل ظریف در مقابل کشورهای اجنبی کوتاه نیامده است ولی امروز اگر وی سرماخورد موظفیم که او را تر و خشک کنیم که بماند برای آنکه وقتی مردم فهمیدند پاسخ بدهد و در کل الان استیضاح به صلاح نیست و در این باره در مجلس اجماع وجود دارد

روح‌الله حسینیان

 

تهران

 

به آقای ظریف یادآور شدم اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند و آمریکا به خاطر برجام به ایران حمله کند، مردم شما را دستگیر و محاکمه می‌کنند و بنده هم اگر کاره‌ای باشم، آقای صالحی شما را وادار می‌کنم قلب راکتور اراک را از سیمان خالی کنید و شما را داخل آن می‌اندازم و دور شما سیمان می‌ریزم. بنده نگفتم سیمان را روی سر ایشان می ریزم بلکه گفتم دور ایشان می‌ریزم.

 

 

 

مهدی کوچک زاده

 

تهران

 

شما باید ماهیت خودتان را در مذاکرات مشخص ‌و باید اثبات کنید، به دلیل اینکه با صراحت صحبت نمی‌کنید، شرایط سخت شده است.

 

خائن گفتن را کسی به شما می‌گوید‌ که زیر سایه تهدید مذاکرات را ادامه می‌دهید‌ و من از زبان او به شما می‌گویم!

 

ما همه فعالیت هایمان را تعلیق کرده ایم و آنها هیچ عجله ای برای رسیدن به نتیجه ندارند بلکه تمایل به ادامه و طولانی شدن مذاکرات هم دارند تا به دنیا نشان دهند چگونه یک ملت مقاوم و انقلابی را می شود با مسئولینی که البته فرزند آن ملت و انقلابند ولی با توجه به سوابقشان در میزان انقلابی بودنشان به شدت تردید است پشت درهای هتل های لوزان و ژنو و . . . . تحقیر کرد!

 

 

زارعی

 

تهران

 

این استدلال که اتفاقی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور آمریکا روبرو شده و دست داده است، برای ما قابل قبول نیست. وزیر امور خارجه قصد دارد قبح رابطه با آمریکا را بشکند.اقدام ظریف مطابق با چارچوب‌های مذاکرات و مجوزهایی که از سوی مقام معظم رهبری برای مذاکرات گرفته بودند نیز نیست.

 

محمود نبویان

تهران

 

من نمی دانم این توهین به ملت ایران چگونه می تواند یک دستاورد باشد. تعجب می کنم که چگونه آقایان این را یک دستاورد می دانند. آقای عراقچی و آقایانی که می‌گویید این یک دستاورد است، به ملت ایران جواب دهید این چه دستاوردی است؟"

 

مهرداد بذرپاس

 

تهران

برجام اکنون تبدیل به مجوز واردات و تقسیم رانت بین گروه‌های سیاسی شده و برای این امر باید عزا گرفت نه جشن.

جواد کریمی قدوسی

 

مشهد

چرا با وجود اینکه از مذاکره دوجانبه با آمریکایی‌ها منع شدید، بار دیگر در نشست اخیر آن را تکرار کردید؟ چرا اکثر زمان مذاکرات یک سال گذشته متوجه مذاکره با آمریکا شیطان بزرگ شد و سایر کشورهای 1+5 در اولویت دوم بودند؟ چرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مذاکراتی که می‌فرمایید نباید جنایی شود در آن کشور می‌گویید اگر با ما و آن دولت کنار نیایید، 16 ماه دیگر در انتخابات آینده مردم ایران به جریان ضد غربی رای می‌دهند، مگر شما جریان غربی هستید که قرار است جریان ضد غربی سر کار بیاید؟ چرا تلاش نکردید یکی از مذاکرات هسته‌ای را به شرق و کشورهای آسیایی بکشانید و مستمرا در نیویورک و ژنو بودید؟ چرا به یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ نمی‌دادید؟ چرا تهدید و توهین‌ها را به ملت بی‌جواب گذاشتید؟ چرا یک گزارش رسمی به ملت ایران ندادید؟ چرا در توافق ژنو در همان قدم اول همه فاکتورهای اقتدار را یک طرفه به طرف مقابل دادید؟

بهرام بیرانوند

بروجرد

دقیقا زمانی که هزاران حاجی در منا آغوش مرگ افتادند آقای ظریف هم در آغوش اوباما و وزیر خارجه آمریکا افتاد! آقای ظریف غلط زیادی کرده اگر به عنوان وزیر خارجه چنین کاری کرده و دلش خواسته با رئیس جمهور آمریکا دست بدهد!

 

اسماعیل کوثری

تهران

صلاح براین بود و انتظارهم می رفت تا وزیر امور خارجه سفر خود را رها کند، اما آنها معتقد بودند از طریق سازمان ملل بهتر نتیجه می گیرند که به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.

 

با توجه به حرکت غیر انقلابی وزیر امور خارجه در دست دادن با اوباما، نمایندگان ملت به دنبال استیضاح وزیر امور خارجه هستند و خودم نیز یکی از موافقان این استیضاح هستم.

علیرضا زاکانی

تهران

دست دادن آقای ظریف با اوباما مصداق بارزی از زمینه سازی عامدانه یا جاهلانه برای نفوذ سیاسی دشمن در شرایط پسابرجام و خطایی نابخشودنی است و مایه تأسف است که وزیر خارجه ما که باید نخستین سنگر در برابر نفوذ سیاسی استکبار جهانی باشد خود دست به تابوشکنی بزند و دست شیطان بزرگ را بفشارد.

ابراهیم آقامحمدی

خرم‌آباد

آقای ظریف دائم با زبان انگلیسی صحبت می‌کند و اگر به زبان فارسی صحبت کنند همه مردم شفاف می‌دانند که چه می‌گوید اما ایشان به انگلیسی صحبت کرده، به آلمانی ترجمه می‌شود و بعد می‌گویند این صحبت‌های من نبوده است.

 

صحبت‌های آقای ظریف درباره رژیم صهیونیستی آدم را به یاد ادبیات آقای مشایی می‌اندازد.سزاوار بود آقای ظریف با این ادبیات وزیر خارجه مرحوم بازرگان و سیاست گام به گام ایشان می‌شد.

 

مرتضی آقاتهرانی

تهران

این افراد راه انقلاب اسلامی و سخن امام خمینی(ره) را فراموش کردند، چراکه راحل فرمودند؛ هر کس با صهیونیست ها دست بدهد؛ آن دست با هیچ آبی پاک نمی شود و برخی این حرف را فراموش کردند.

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین اظهارات هسته ای ظریف