سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شفاخونه/دمنوش‌های گیاهی برای زمستان


شفاخونه/دمنوش‌های گیاهی برای زمستانشهر خبر/ زمستان و شب های بلندش بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش های طبیعی است. دمنوش هایی که هم خوابتان را راحت می کند و هم شما را از سرماخوردگی نجات خواهند داد. اما شما از دنیای دم نوش ها چه می دانید؟
حتما شما هم هنگام وارد شدن به عطاری ها از خواندن اسامی عجیب و غریب و ظاهر جالب برخی گیاهان دارویی هیجان زده شده اید و دوست دارید از آنها سر در بیاورید. درچندسال اخیر دوباره گرایش به دمنوش های قدیمی سر زدن به خوراکی هایی که پیش از این مادربزرگ ها به زور به خوردمان می دادند زیاد شده است. حالا کافه های با کلاس زیادی هستند که بخش زیادی از منوهایشان را به دمنوش ها اختصاص داده اند و هر روز هم تعداد کافه گردهایی که ترجیح می دهند به جای شیک های مختلف،هات چاکلت و قهوه اسپرسو یک استکان دم نوش «به‌لیمو» بنوشند بیشتر شده است. اگر شما هم دوست دارید وارد دنیای دمنوش خورها شوید این گزارش را بخوانید.

دمنوش ها را چطور دم کنیم؟

اگر زمان و مکان کافی ندارید

از همان اول مشخص کنید که می خواهید چه اوقاتی از شبانه روز دمنوش مصرف کنید. اگر در زمان اداری هوس نوشیدن یک لیوان دم نوش دلچسب کرده اید اما زمان و مکان دم کردنش در قوری را ندارید بهتر است سراغ دمنوش های بسته بندی و کیسه ای بروید. اگر سراغ دمنوش های کیسه ای رفتید بدانید دمنوش ها با چای کیسه ای تفاوت دارند و نمی شود با چندبار غلتاندن در آب جوش از آنها استفاده کرد. پس بهتر است به فکر یک لیوان درست و درمان مخصوص دمنوش برای روی میزتان باشید
اگر سری به مغازه های ظروف بزنید. لیوان های مخصوصی را می بینید که برای دم کشیدن دمنوش های کیسه ای و عادی طراحی شده اند و با توجه به دوجداره بودن آنها می توانید از نوشیدن یک دم نوش در محل کارتان حسابی لذت ببرید.

اگر فرصت دم کردن دارید
اما اگر وقت و مکان مناسب برای دمنوش دارید. بهتر است به همان روش سنتی عمل کنید و بعد از جوشیدن آب مواد دمنوش را در یک قوری کوچک بریزید و با مقدار مناسبی آب آن را روی کتری و یا سماورتان دم کنید و در حدود ۲۰ دقیقه منتظر دم کشیدنش بمانید. یادتان باشد چای سازهای برقی به درد دم کردن دم نوش نمی خورد. پس بهتر است کار را به همان شیوه سنتی ادامه دهید تا توی ذوقتان نخورد.

انواع دمنوش ها

مکان های مختلف کشور همواره دمنوش های مخصوص به خودشان را داشته اند و ممکن است سبک سیاق یک دمنوش خاص میان اقوام و مکان های مختلف تفاوت داشته باشد. به همین خاطر اگر برای صرف دمنوش به کافه های مختلف بروید دمنوش های متفاوتی را تجربه خواهید کرد که شاید اسمشان را برای اولین بار شنیده باشید. ما اینجا سعی می کنیم چند دمنوش خوش طعم و مفید را که شاید بیشتر از بقیه به کارتان بیاید معرفی کنیم.

به؛ خوشرنگ و خوش عطر

این دمنوش خوش عطر و خوش طعم خوراک اعصاب و روان است و می تواند دوست خوبی برای قلب و معده شما هم باشد. درست کردنش هم وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافیست به تازه را با رنده درشت خرد کنید و در یک سینی پهن کنید و به مدت دو روز روی شوفاژ قرار دهید. ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ داغ شود. به طوری که اگر قطره ای آب روی آن ریخت فورا تبخیر شود. بعد خرده های به را داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق چوبی حسابی تفت دهید تا به ها قهوه ای شوند. از دود حاصل از این کار نترسید چون کاملا طبیعی است. حالا خلال های خشک شده به را در گوشه ای قرار دهید تا خنک شوند و بعد از در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. هنگام درست کردن این دمنوش هم چندقاشق به را به شکل چای به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید. بعد از نوشیدن این دمنوش طبیعی که کار دست خودتان هم هست حسابی لذت ببرید.

آویشن؛ برهردرد بی درمان دوا
در روزهایی که آلودگی هوا نفس بسیاری از شهروندان در شهرهای بزرگ را گرفته است. خوردن دمنوش هایی با خاصیت درمانی می تواند جلوی بسیاری از بیماری های ناشی از این آلودگی به خصوص سرماخوردگی را بگیرد. دمنوش آویشن یکی از کامل ترین دمنوش های طبیعی است که بر هر درد بی درمان دواست. شاید پیش از این فقط آویشن را در گوشه کنار غذاهای مختلف به خصوص فست فودها خورده باشید. اما دمنوش این بار دست به کار شوید و در این وانفسای آلودگی هوا برای خودتان یک لیوان آویشن دم کنید تا حال معده، روده و کبدتان حسابی خوب شود. همچنین این دمنوش می تواند روند بهبود سرماخوردگی را به سرعت افزایش دهد.کافیست یک قاشق آویشن خشک شده را با مقداری آب جوش در قوری بریزید و روی شعله غیر مستقیم دم کنید. می توانید آویشن را با عسل و نبات مصرف کنید.

چای ترش؛ یک لیوان آهن
این چای سرخرنگ هواداران خودش را دارد. هوادارانی که می توانند از رنگ دل انگیز و طعم ترش این چای حسابی لذت ببرند. گیاه سرخ رنگ این چای، که به چای مکه نیز معروف است برعکس چای معمولی یکی از منابع غنی آهن به شمار می آید. این چای به طرز شگفت آوری می تواند برای بیماران دیابتی مفید باشد و به پرفشاری خون شما کمک می کند. اگر بعد از خوردن وعده های غذایی به خصوص شام احساس سنگینی می کنید و نمی دانید چه کار کنید. کافی است دست به کار شوید و برای خودتان یک چای ترش غلیظ دم کنید و با نبات میل کنید. برای خوش عطر شدن این دمنوش نیز می توانید از کمی پونه هم استفاده کنید.

منبع: شهر خبر


ویدیو مرتبط :
دمنوش گیاهی جوپار