سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاروان اربعینی جاماندگان کربلا عازم قبله تهران می شوند


به گزارش ایرنا، حرکت کاروان های بزرگ پیاده روی اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و هیات های مذهبی صبح روز چهارشنبه از ساعت 6 صبح عازم قبله تهران می شوند.
این کاروان ها از مبادی تعیین شده شامل میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و امامزاده حسن(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کرده و در آستان مقدس به عزاداری و سوگواری روز اربعین می پردازند.
مسیر یک که تقریبا 16 کیلومتر است از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و از مسیر خیابان فداییان اسلام به حرم عبدالعظیم(ع) منتهی می شود.
مسیر دو که تقریبا 26 کیلومتر است از میدان آزادی آغاز می شود و از مسیر بزرگراه نواب صفوی و سپس خیابان شهید رجایی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می رسد.
مسیر سه نیز که تقریبا 9 کیلومتر است از امامزاده حسن(ع) آغاز می شود و راهپیمایان پس از طی کردن خیابان قزوین و میدان بهمن از طریق خیابان شهید رجایی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می رسند.
ستاد مردمی کاروان پیاده روی اربعین حسینی از همه عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) خواست تا برای برگزاری بهتر این مراسم به نکاتی ذیل توجه کنند:
ـ ایستگاه صلواتی در طول مسیر به منظور پذیرایی از عزاداران برپا می شود و برای بازگشت آن ها اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو آماده ارائه خدمات خواهند بود.
ـ زمان آغاز مراسم اربعین در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ساعت 10 صبح خواهد بود و این مراسم به طور مجزا در شبستان مصلی، ضلع جنوبی و ضلع شرقی آستان برگزار می شود.
ـ محیط های داخلی آستان و حرم های مطهر به طور یکطرفه در خواهند آمد به طوریکه زائران از ضلع شمال ورود و از ضلع جنوب خارج می شوند.
ـ از عزاداران حسینی درخواست می شود که به دلیل ازدحام و ترافیک محیط های داخلی حرم، اصرار به ورود نداشته باشند.
ـ عزادارانی که به صورت خانوادگی در مراسم راهپیمایی اربعین حاضر شده اند می توانند در ضلع های جنوبی و شرقی حرم مستقر شده و از مراسم بهره مند شوند.
ـ عزاداران برای تجدید وضو نیز می توانند در طول مسیر از سرویس های بهداشتی مدارس، مساجد و ادارات و همچنین از سرویس های بهداشتی سیار، داخل بوستان ها و مدارس اطراف حرم استفاده کنند.
کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای سومین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) می شوند.
آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، و در کنار آن بارگاه شریف حضرت امامزاده حمزه(ع) و امامزاده طاهر(ع) در شهرری از قرن سوّم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».
6139

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کربلایی مجتبی رمضانی-محرم89-کربلا ای کربلا کربلا ای قبله دلها.....