سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جبران کمبود پهنای باند اینترنت با شبکه توزیع محتوا


جبران کمبود پهنای باند اینترنت با شبکه توزیع محتوا

شبکه های توزیع محتوا در جهت جبران کمبود پهنای باند اینترنت عمل می کنند از آنجایی کاربران در ایران از سرعت پایین اینترنت شکایت دارند، یکی از راهکارهای مهم برای حل این مسئله بشمار می آید.

مهر/ شبکه های توزیع محتوا در جهت جبران کمبود پهنای باند اینترنت عمل می کنند از آنجایی کاربران در ایران از سرعت پایین اینترنت شکایت دارند، یکی از راهکارهای مهم برای حل این مسئله بشمار می آید.

شبکه های توزیع محتوا (CDN ) و ابرهای امنیتی به سرویسهایی گفته می شوند که در جهت افزایش امنیت، سرعت و کارایی محتوای تحت وب فعالیت می کنند؛ سرویسها و خدماتی که در چند سال اخیر، با وجود پیچیدگیهای تکنولوژیک فراوان، سرمایه گذاریهای چند ده میلیون دلاری را جذب کرده اند.

در حال حاضر، شرکت های زیادی در دنیا خدمات ابری ارائه می دهند و هر روز تعداد آنها، بیشتر و بیشتر می شود و براین اساس در ایران نیز برای اولین بار قرار است این شبکه راه اندازی شود.

افزایش سرعت بارگذاری صفحات و محتوا یکی از نتایج بکارگیری این سرویس است. شبکه های CDN به کمک تنظیمات DNS، بین کاربران اینترنتی و سرور سرویس دهنده قرار می­ گیرد و کارایی و بازدهی سایت را به شدت ارتقاء می­ دهد.

از سوی دیگر کاربران در هر قاره به وسیله سرورهای همان قاره پوشش داده می شوند و حتی می­ توان در مناطقی که مشتریان بیشتری وجود دارد، دایره این نزدیکی جغرافیایی را افزایش داد.

عدم نیاز به هزینه های بالا برای استفاده از فایروال ها و افزایش سرور و ایجاد تنوع دیتاسنتر از دیگر ویژگی هایی است که شبکه های توزیع محتوا دارند.

از سوی دیگر این شبکه ها در جهت جبران کمبود پهنای باند اینترنت عمل می کنند و از آنجایی کاربران در ایران از سرعت پایین اینترنت هنگام استفاده از وبسایت ها شکایت دارند، یکی از راهکارهای مهم برای حل این مساله، شبکه های توزیع محتوا (CDN) یا همان سرویس دهی خدمات ابری در سطح مناطق مختلف جغرافیایی است.

همایش تبیین راهکارهای توسعه شبکه های توزیع محتوا (CDN ) بر بستر شبکه ملی اطلاعات روز یکشنبه هفته جاری توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران برپا می شود و در این مراسم در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از نخستین شبکه توزیع محتوای دیجیتال رونمایی می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن هات لینک (سارقین پهنای باند) در اینترنت