نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی -آکا



آکاایران: Warning: strpos(): Empty needle in /home/asemooni/public_html/wp-includes/media.php on line 1088
,[categoriy]

نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی -آکانکاتی برای انتخاب عینک آفتابی -آکا

آکاایران: نکاتی برای انتخاب عینک آفتابی

خرید عینک آفتابی از واجبات است، الزام این خرید را نباید انکار کنید. چشمهای شما، جزء حساس ترین و آسیب پذیرترین نقاط بدنتان به حساب می آیند؛ لذا در هنگام خرید عینک آفتابی دقت زیادی را لحاظ کرده و صرفاً به ظاهر شیک و مارک آن بسنده نکنید. با ما همراه شوید تا علاوه بر تضمین سلامت چشمانتان بتوانید عینکی زیبا، که برازنده و متناسب با چهره یتان است را انتخاب نمایید.
بهتر است که قبل از خرید عینک آفتابی با چشم پزشک خود مشورت کرده و به این نکته دقت داشته باشید، که باید حتماً عینک خود را از مغازه های معتبر تهیه نمایید.

به گزارش آکاایران: فریم و جنس:

در هنگام خرید عینک آفتابی به اندازه ی فریم آن دقت کنید. بهتر است فریمی را انتخاب کنید که سایزی متوسط داشته و با فرم طبیعی چشمانتان نیز مطابقت دارد.

از خرید عینک هایی که فریم کوچکی دارند خودداری نمایید، چون میدان دید شما را محدود می کنند و همچنین پوشش دهی مناسبی از چشم شما به عمل نمی آورند، همچنین باید بین آناتومی چهره و عینک شما هماهنگی وجود داشته باشد. برای مثال اگر صورت کشیده و ظریفی دارید بهتر است که از انتخاب فریم های بزرگ اجتناب نمایید.

به جنس فریم، انعطاف پذیری، راحتی و ضد ضربه بودن آن توجه کنید. یک فریم مناسب نباید به شقیقه ها و روی گوش و بینی شما فشار بیاورد.

محافظت از چشم:

یک عینک آفتابی مناسب باید اشعه ی ماوراء بنفش (UV: Ultra Violet) را کاملاً جذب کرده و مانع عبور آنها شود، همچنین دقت داشته باشید که این مسئله ربطی به تیرگی زیاد آن ندارد. دقت کنید که UV عینک شما باید ۴۰۰ باشد.

در انتخاب عینک آفتابی باید بسیار دقت کرد؛ تا مانع از عبور امواج UV شود حتی وقتی که هوا ابری است. اگر عینک مورد نظر شما تیره رنگ باشد و مانع عبور امواج UV نشود بسیار خطرناک است چرا که چنین عینکی به دلیل تیره بودن باعث می شود مردمک چشم باز شود که در این صورت امواج UV بیشتری وارد چشم می شود بنابراین چشم در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت.

عینک مناسب علاوه بر اینکه باید از ورود امواج UV جلوگیری کند، بهتر است ۷۵% تا ۹۰% از نور مرئی را نیز جذب کند تا از چشم در مقابل شدت نور زیاد نیز مراقبت شود.

چگونه می توان مطمئن شد، عینک مورد نظر ما ۱۰۰% امواج UV جذب می کند؟

برای این کار از دستگاهی به نام فوتومتر (Photometer) استفاده می شود. این دستگاه مقدار گذردهی UV را اندازه گیری می کند. مقدار گذردهی عینک مناسب باید در بازه ۰% تا ۱% باشد.

اما واقعاً امواج UV چه خطراتی دارد؟
سرطان چشم و بیماریهای قرنیه و آب مروارید از مهمترین خطراتی می باشد که این امواج می تواند داشته باشد.
تمام افرادی که در فضای باز قرار دارند در خطر امواج UV می باشند. کسانی که بیشترین خطر آنها را تهدید می کند عبارتند از: رانندگان، پلیس، اسکی بازان، ماهیگیران، کشاورزان و افرادی که در شهر ها مدت زیادی بیرون از فضای سر پوشیده بسر می برند.

شیشه و لنز :

نکته ی بسیار مهمی که در هنگام خرید عینک آفتابی باید لحاظ شود، شیشه ی آن است که باید خوب تراش خورده باشد.

اگر شیشه ی عینک خوب تراش نخورده باشد حالت آستیگمات ایجاد کرده و باعث خستگی چشمان شما می شود. برای مطمئن شدن از تراش خوب عینک می توانید با افراد اپتومتریست مشورت کنید، آن ها می توانند با دستگاه لنزومتر از مناسب بودن و خوب تراش خوردن شیشه مطمئن شوند. برای بررسی کلی این موضوع می توانید به خطوط صاف نگاه کنید نباید آن ها را شکسته یا انحنا دار ببینید، البته توجه داشته باشید که با این روش فقط می توانید متوجه ایرادات واضح بشوید و به ایرادات جزئی آن پی نخواهید برد. از آنجا که کارخانه های معتبر عینک سازی این نکته را در هنگام ساخت لحاظ می کنند، اگر از عینک فروشی های معتبر خرید کنید قطعاً انتخاب مناسبی خواهید داشت.

شیشه های anti-reflex نیز انتخاب مناسبی می باشند؛ زیرا شیشه هایی که دارای این پوشش هستند سبب میگـردند تا نـور بـیـشـتـری بــه چـشم شما برسد و در عـیــن حال نور زننده را بسـیار کاهش می دهنـد.

برخی از لنزها پلاریزه (Polarize) می باشند. از آنجا که بیـشتـرین نـورهای زننده از سـطـوح افـقی حاصل می گردند، این لنزها طوری تنظیم شده اند کـه امــواج انعکاس یافته ی افقی را حذف می کنند و بـه شـمـا اجازه می دهند تا به سطوحی مانند آب، یخ و برف نگاه کنید.

رنگ :

برای انتخاب رنگ عینک، به شما قهوه ای یا خاکستری را پیشنهاد می کنیم؛ چون نسبت به رنگ سیاه چشم شما کمتر خسته می شود و دید مناسب تری در روز برایتان فراهم می شود.

دقت در انتخاب :

برای خرید عینک وقت و هزینه ی کافی در نظر بگیرید.

مضرات استفاده از عینک های آفتابی ارزان قیمت بیشتر از فواید آن است چون این عینک های آفتابی نه تنها از چشم شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت نمی کنند بلکه به آن آسیب نیز می رسانند، همچنین با توجه به اهمیت موضوع و هزینه ای که قرار است متحمل بشوید، لازم است که زمان کافی به خرید اختصاص بدهید.

کودکان نیز باید یک عینک مناسب و استاندارد داشته باشند، متاسفانه بسیاری از والدین به خرید عینک آفتابی برای کودکان خود توجه نمی کنند. در این راستا سعی کنید با عینک ساز مشورت کنید و یک عینک با مدل بچه گانه و عدسی و لنز مناسب برای فرزند خود تهیه کنید.

عینک آفتابی شما از چه نوعه و تجربتون از خرید عینک آفتابی چی بوده؟


ویدیو مرتبط :
عینک آفتابی Sealz یک عینک با دو کاربرد