درخواست پسر شیخ نمر از دیوید کامرون برای نجات جان پسر عمویش از اعدام


پسر شیخ نمر، روحانی شیعه که اخیرا توسط دولت عربستان اعدام شد، از نخست وزیر انگلیس خواسته تا از اعمال نفوذ خود بر دولت ریاض استفاده کرده و جان پسر عمویش را از اعدام نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد النمر، 29 ساله و پسر شیخ نمر که در ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا آمریکا در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می‌کند، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: از دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس می‌خواهم تا به عنوان یک شهروند انگلیسی که به آزادی و زندگی بشری ارزش می‌گذارد، علی نمر، پسر عمویم را همچون پسر خود بداند و برای نجات زندگی او از اعدامی که دولت عربستان محکومش کرده، کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: انگلیس این گزینه را دارد که یا در کنار دولت عربستان بماند یا کاری بهتر انجام دهد و اقدامات وحشیانه آن را محکوم کند.

محمد نمر از زمان دستگیری پدرش در 2012 و از بیم نداشتن تامین جانی به عربستان بازنگشته است. عمویش نیز در روز حکم اعدام پدرش دستگیر شده است.

پسر شیخ نمر گفته که اعدام پدرش و تداوم تهدیدها علیه اعدام پسرعمویش تاثیر مخربی بر زندگی آنها گذاشته است.

در 2013، یک سال پس از حبس پدرش، مادر محمد که در بیمارستانی در نیویورک و تحت درمان بود، درگذشت.

وی مرگ مادرش و حبس پدرش را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: آنها حتی جسد پدرم را برای اجرای مراسم تدفین به ما بازنگرداندند. مقام‌های سعودی گفته‌اند که تمامی آنهایی که اعدام شدند در کنار یکدیگر و در یک مکان نامعلوم دفن شدند. در اسلام چنین چیزی نداریم که جسد افراد به خانواده‌هایشان بازگردانده نشوند. ما باید مراسم تدفین درستی را برگزار کنیم.

خانواده شیخ نمر نمی‌دانند که چه وضعی برای این شیخ شیعه رخ داده پیش از آنکه وی را اعدام کنند. وهابی‌های سعودی دست یا پای فرد محکوم به اعدام را پیش از مراسم اعدام قطع می‌کنند.

پسر نمر پدرش را فردی مدافع ایجاد تغییرات بدون خشونت توصیف کرد و گفت: او مردی بود که هرگز سرکوب یا هرنوع اقدام مستبدانه را نمی‌پذیرفت و همواره درباره راهی صلح آمیز برای دستیابی به حقایق و حقوق مردم سخن می‌گفت.

محمد نمر همچنین اظهارت سفارت عربستان در لندن کمی پس از اعدام پدرش را نادرست خواند و گفت:‌ پدرم همواره مدافع حق بود. شماها اگر شاهد و مدرکی دارید برای اثبات حرف‌های خود بیاورید که او در فعالیتهای تروریستی نقش داشته است.

وی تنها جرم پدرش را درخواست برای آزادی تمام بشریت دانست و ادامه داد: او به مردم می‌گفت دولت عربستان می‌خواهد شما از خشونت استفاده کنید تا کشتن شما را مشروع کند اما حرف حق قوی‌تر از صدای گلوله است.

تنها پسر شیخ نمر بیم آن را دارد که در صورت بازگشت به عربستان دستگیر شود اما گفته که برای دفاع از خون پدرش و نجات زندگی پسر عمویش هرکاری که بتواند انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این یک جرم است و من یک روز آن را در یک دادگاه و در پیشگاه تمام جهان اثبات می‌کنم که هرکس که در این جرایم دست دارد، باید مجازات شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آیت الله نمر؛اعدام به اتهام درخواست اجرای ولایت فقیه