علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



زن باردار از میان برف و کولاک به سلامت به بیمارستان رسید


اکبر آقاعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال تماس با جمعیت هلال‌احمر مبنی بر گرفتاری یک زن باردار اهل روستای چوزه در بخش آبگرم از توابع شهرستان آوج استان قزوین٬ نیروهای امدادی این جمعیت عازم این روستا شدند.

وی افزود: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک در استان طی روزهای اخیر٬ راه دسترسی به روستا بسته شده بود و خانواده این زن امکان انتقال وی به مرکز درمانی را نداشتند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان آوج ادامه داد: در جر‌یان این عملیات که در آن تکنسین مرکز بهداشت صادق‌آباد با عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر همراه بود٬ تیم عملیاتی پس از پیمودن مسیری به مسافت حدود یک کیلومتر در برف٬ توانستند زن باردار را که در چنین شرایطی٬ اهالی روستا تا حدی در مسیر به پیش برده بودند٬ تحویل بگیرند و با برانکارد حمل کنند.

آقاعلی عنوان کرد: در عملیات یاد شده٬ نیروهای امدادی زن باردار ۳۳ ساله را بعدازظهر امروز پس از انجام عملیات پنج‌ساعته تحویل بیمارستان تاکستان دادند و نوزاد به سلامت به دنیا آمد.

وی بیان کرد: عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر در طول شبانه‌روز آماده‌باش هستند و با توجه به افزایش حوادث و مأموریت‌های امدادی در فصل سرما٬ این آمادگی تقویت می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان آوج اضافه کرد: این جمعیت در راستای انجام مأموریت‌ها و اهداف خود برای کمک به حادثه‌دیدگان با دستگاه‌های امدادی و نهادهای مربوطه در تعامل است.

آقاعلی تصریح کرد: با فرارسیدن فصل سرما به دلیل افزایش بارندگی‌ها و نزولات جوی٬ وقوع برخی حوادث اجتناب‌ناپذیر است و از همین رو پیش از آغاز سرما دوره‌های توان‌افزایی و بازآموزی در سطوح شهرستانی٬ استانی و کشوری برگزار می‌شود که امدادگران آوج نیز در آن شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن و حادثه‌خیزی آن٬ شرایط ویژه‌ای دارد و نقش عوامل امدادی در شهرستان آوج ویژه است.


ویدیو مرتبط :
نجات زن باردار گرفتار در کولاک و برف در شهرستان هشترود