علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ظرفیت‌های شهرستان دشتی کتابچه می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان دشتی اظهار کرد: شهرستان دشتی با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر از نظر وسعت دومین شهرستان استان است که از ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش های مختلف به‌ویژه بخش معادن برخوردار است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی وجود دارد، افزود: با وجود این معادن ولی سهم اشتغال‌زایی شهرستان از بخش صنعت و معدن پائین است.

فرماندار شهرستان دشتی ادامه داد: اداره صنعت و معدن در راستای رسالت خود نسبت به ایجاد زمینه سرمایه گذاری به‌منظور اشتغال پایدار و تامین نیازهای داخل از طریق محصولات تولیدی اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرستان دشتی در صنایع دستی همچون عبا بافی از ظرفیت و مزیت بسیار بالایی برخوردار است که می تواند مشاغل خانگی زیادی را ایجاد و بخشی از مشکلات اشتغال را مرتفع کند.

مهرجو بر ضرورت بیمه‌پردازی از طریق صندوق تامین اجتماعی برای قالی‌بافان تاکید کرد.

وی همچنین از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواست تا مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه صنعت و معدن شناسایی و به صورت کتابچه در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دشتی از عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت در بخش اصناف تقدیر کرد و یادآور شد: در بخش صنعت و معدن نیاز به کار بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل کشور اشتغال است که می‌طلبد بر اساس مزیت‌های شهرستان، اشتغال‌زایی کنیم.


ویدیو مرتبط :
عمارت شیرینه شهرستان دشتی