فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



گفت‌وگوی ادیان و ارتباط مداوم علمای اسلام از ضروریات دنیای امروز است


حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران درباره اهمیت گفت‌وگوی ادیان در رفع بحران‌های دنیای امروز به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در این حوزه بهترین مسیر همین مسیری است که علما باید در کنار همدیگر طی کنند یعنی تلاش کنند تا ابتدا خود خودشناسی کرده و سپس در راستای رفع بحران‌ها بر بیایند.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز شرایط و الزاماتی دارد که اگر آنها رعایت نشود بشر دچار بحران‌های متعددی می‌شود کما اینکه این اتفاقات نیز بسیار افتاده است و ما الان با بحران‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، یادآور شد: از جمله مهمترین این بحران‌ها، بحران محیط زیست، خانواده و ... است.

خسروپناه با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین این بحران‌ها نیز بحران از خود بیگانگی است، توضیح داد: در برابر این بحران‌ها باید بتوان ایستادگی و تلاش برای رفع آنها صورت داد وگرنه با تنها طرح مسئله هیچ مشکلی حل نمی‌شود و مشکلات کماکان باقی می‌ماند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در ادامه یادآور شد: با همه شرایط تلخی که امروز دنیای اسلام و غیر اسلام را از در زمینه تکفیر و سلفی گری و مسائل دیگر در بر گرفته گفت‌وگوی میان ادیان و علمای ادیان بسیار می‌تواند در رفع این چالش‌ها کمک کند.

خسروپناه با بیان اینکه در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) تأکیدات زیادی به شناخت نفس شده است، توضیح داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) خود درباره خودشناسی روایات زیادی دارند و مهمترین درجه تعالی روح را هم همین خود شناسی به شمار می‌آورند بنابراین دوری از این وجه ممتاز منتهی به اتفاقات ناگواری در بین انسان می‌شود.

وی در پایان گفت: گفت‌وگو ادیان و ارتباط مداوم علمای جهان اسلام در هر رده و مقطعی می‌تواند به جلوگیری از این ازخودبیگانگی کمک کند و بحران‌های بسیاری را در این دنیای مدرنیته زده درمان کند.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
جواب به تهمتهای بهائیان به اسلام در خصوص تقلید - ازدواج با محارم در احكام ادیان قبل - تجدید ادیان به مقتضیات زمان و وی