سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقایسه سرعت گرفتن عکس میان پرچمدارهای سال 2015 توسط وبسایت فون‌آرنا


maxresdefault

سال 2015 با تمامی بدی‌ها و خوبی‌هایش به پایان رسید و اکنون بازار بررسی‌ها و مقایسه‌ی محصولات معرفی شده در سالی که گذشت شدیدا داغ است و هر بار در بخشی محصولات مختلف را در بوته‌ی آزمایش قرار می‌دهند. این بار نوبت به دوربین‌هاست اما نه کیفیت و توانایی آنها در شکار عکس‌ها، بلکه این مقایسه به جایی مربوط می‌شود که زمان حرف اول را می‌زند. براستی کدامیک از پرچمدارهای قدرتمند در سال 2015 سریعترین عملکرد را در ذخیره‌ی عکس‌ها داشتند؟ در ادامه با ما باشید.

در ماه‌های اخیر بازار مقایسه‌ی دوربین پرچمدارها شدیدا داغ بود و این حساسیت زمانی به اوج خود رسید که سونی، سامسونگ، اپل، اچ‌تی‌سی و ال‌جی پرچمدارهای خود را در اواخر تابستان و اوایل پاییز معرفی کردند. شاید در کمتر مقایسه‌ای به بحث سرعت شاتر دوربین گوشی‌ها پرداخته شد و عمده‌ی مقایسه‌ها به بررسی کیفیت و میزان جزییات تصاویر شکار شده توسط این ابر قدرت‌های دنیای موبایل اختصاص یافت.

چه بسیار گوشی‌هایی هستند که بهترین کیفیت ممکن را به ارمغان می‌آورند اما در بخش سرعت عمل در گرفتن عکس‌ها قافیه را کاملا واگذار می‌کنند و شاید کاسه‌ی صبر کاربرانی که به زمان خیلی اهمیت می‌دهند در کار با آنها لبریز شود.

وبسایت فون‌آرنا پس از بارها انجام مقایسه در رابطه با کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌ها، این بار سراغ این بخش رفته و قصد دارد که به ما نشان دهد کدامیک از اسمارت‌فون‌های مطرح بازار بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. در این مقایسه دوربین‌ها در شرایط کاملا یکسانی قرار گرفتند و در فاصله‌ی برابر نسبت به اشیاء، ابتدا برنامه‌ی دوربین را باز کرده و سپس اقدام به گرفتن عکس شد. این عمل برای هر اسمارت‌فون چندین بار تکرار شد تا این اطمینان حاصل شود که دوربین‌ها در بهترین شرایط خود قرار دارند و خللی در کار وارد نگردد.

ابتدا این بررسی به پرچمدارهای معرفی شده در سال 2015 اختصاص یافت و آخرین ابرقدرت‌های دنیای اسمارت‌فون رو در روی هم قرار گرفتند. به نمودارهای زیر دقت فرمایید.

Screen Shot 2016-01-01 at 4.03.53 PM

اولین نکته در تصاویر بالا که شدیدا خودنمایی می‌کند، قدرتنمایی بی حد و حصر آخرین مدل‌های آیفون است که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته‌اند. در این بخش آیفون 6اس و آیفون 6اس پلاس با اختلافی قابل توجه نسبت به رقبا جا خوش کردند و نشان دادند که کیفیت بالای تصاویر گرفته شده توسط این گوشی‌ها تمامی ماجرا نیست و در بخش سرعت گرفتن عکس و شاتر دوربین نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند. در این بخش دو مدل جدید آیفون تقریبا نصف پرچمدارهای سونی و اچ‌تی‌سی برای گرفتن یک عکس زمان نیاز داشتند که قابل تحسین است.

نکته‌ی جالب توجه در نمودار، فاصله‌ی کم پرچمدارهای جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس6 و گلکسی نوت5 با دو مدل قدرتمند آیفون است و چند دهم ثانیه این گوشی‌ها با رده‌ی نخست فاصله داشتند اما یک نکته در مدل‌های جدید گلکسی نهفته است که می‌تواند برگ برنده را به سمت سامسونگ رو کند و آن هم چیزی نیست جز قابلیت اجرای سریع دوربین!

با توجه به اینکه وارد کرد رمز عبور و یا باز کردن صفحه با سنسور اثر انگشت خود می‌تواند مقداری زمان را به خود اختصاص دهد، گوشی‌های سامسونگ می‌توانند که از سد این مرحله عبور کنند و در کمترین زمان ممکن عکس جدیدی را شکار کنند که این امر در این مقایسه دخالت داده نشد تا شرایط در بین تمامی گوشی‌ها کاملا برابر رقم بخورد.

اما دو نکته‌ی دیگر نیز در این نمودار نهفته است در واقع یک شگفتی و یک نکته! اولا اسمارت‌فون موتورولا موتو ایکس 2015 در حالیکه با قیمت 400 دلار به مراتب ارزان‌تر از سایر شرکت‌کنندگان در این رقابت بود، توانست که به یک امتیاز فوق‌العاده دست پیدا کند و باید کار این شرکت را در این بخش ستود. اما نکته‌ی دوم در نکسوس 6پی نهفته که در این گوشی نیز مانند محصولات جدید سامسونگ می‌توان به لطف دابل تپ(دوبار لمس سریع) دوربین را بدون نیاز به طی مراحل باز کردن صفحه‌ی قفل باز کرد و این مورد نیز خود می‌تواند مزیت بسیار بزرگی در کار با آخرین نکسوس گوگل باشد.

فارغ از گوشی‌های اندرویدی این بار یک مدعی ویندوزی نیز پای به میدان گذاشته که ظاهرا به این راحتی‌ در برابر رقبایش زانو نخواهد زد و آن هم اسمارت‌فونی نیست جز لومیا 950 ایکس‌ال که با وجود آزمایشی بودن نرم‌افزار بکار رفته در آن، توانست به مکانی بسیار دیدنی دست پیدا کند.

اما بحث ما صرفا به مقایسه‌ی محصولات 2015 خلاصه نمی‌شود و چه خوب است که عملکرد شرکت‌ها و محصولات مدعیشان را در سالی که گذشت ببینیم. در نمودار پایین پرچمدارهای 2015 در کنار مدل‌های 2014 خود قرار گرفتند و این بار دورنمای بهتری را نسبت به آنچه در یک سال اخیر شاهد بودیم را ملاحظه می‌فرمایید. عملکرد دوربین اسمارت‌فون‌ها در یک سال گذشته چقدر پیشرفت داشت؟ این نمودار را ملاحظه بفرمایید.

Screen Shot 2016-01-01 at 4.04.23 PM Screen Shot 2016-01-01 at 4.04.44 PM

خوشبختانه خبر خوب در این رابطه آن است که تمامی محصولات سال 2015، نسبت به اسلاف خود با بهبودهایی دیدنی روبرو بوده‌اند و این نکته‌ می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که در شکار تصاویر لحظه‌ای و آنی دستی دارند!

شما در مورد نتایج نمودارهای فوق چگونه فکر می‌کنید؟ به نظر شما سرعت گرفتن یک عکس ارزش آن را دارد که به عنوان ملاک انتخاب اسمارت‌فون‌ها در کنار صفحه‌نمایش، دوربین، رم و… قرار گیرد؟

phonearena

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
مقایسه تخصصی فون آرنا Galaxy Note5 vs Google Nexus 6