سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان


68596

این نان بسیار مفید و پرخاصیت است همچنین انرژی زا و مقوی است و می تواند برای کودکان بهترین میان وعده باشد توصیه می کنیم طرز تهیه آن را یادبگیرید و برای عزیزانتان تهیه کنید

مواد لازم: در این مطلب طرز تهیه یک نوع نان را به شما آموزش می دهیم که در آن از عسل  و تخم آفتابگردان استفاده شده است. بنابراین به علت داشتن عسل و تخم آفتابگردان می تواند نان پر انرژی و البته مقوی ای باشد.

مواد لازم:

        1 ¼ فنجان آب گرم2 قاشق غذاخوری عسل2 قاشق چایخوری مخمر خشک فوری2 قاشق غذاخوری روغن زیتون½ فنجان تخم آفتابگردان خام1 ½ فنجان آرد گندم کامل½ قاشق غذاخوری نمک1 و نیم تا 2 فنجان آرد سفید1 تخم مرغ بزرگ (اختیاری)

طرز تهیه:

1- مخمر و عسل را درآب گرم حل کنید و اجازه دهید تا به مدت پنج دقیقه استراحت کند و مخمر فعال شود.

2- تا آماده شدن مخمر ، تخم آفتابگردان ها را با چاقو یا میکسر کمی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ تخم آفتابگردان و یک فنجان از آرد گندم کامل و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

3- وقتی که روی ترکیب آب و مخمر کف کرد روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم و سپس مایع را به ترکیب مواد خشک که قبلا با آماده کرده ایم اضافه می کنیم.

4- نصف فنجان آرد گندم کامل و نصف فنجان آرد سفید را به آن اضافه می کنیم تا بصورت گلوله چسبناک شود و خمیر را از کاسه روی میز کار قرار می دهیم که از قبل روی آن را آرد پاشیده ایم قرار می دهیم.

5- بقیه آرد را به آن اضافه می کنیم و به آرامی ورز می دهیم به مدت 5 دقیقه بعد از این مدت باید یک خمیر لطیف شود که به دست شما نچسبد.

6- داخل کاسه را کمی آرد می پاشیم و خمیر را داخل آن قرار می دهیم و روی آن را با نایلون می پوشانیم و به مدت 1 تا 1:30 دقیقه به آن استراحت می دهیم تا حجم آن دوبرابر شود.

7- بعد از استراحت خمیر را به دونیم تقسیم می کنیم و به آنها شکل می دهیم . روی سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم و خمیرها را با فاصله روی آن قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز که مرطوب باشد می پوشانیم و دوباره به مدت 1 تا 1:30 ساعت اجازه می دهیم استراحت کند.

8- فر را حدود 15 دقیقه قبل روشن می کنیم با 400 درجه تا گرم شود. سفید تخم مرغ و زرده را از هم جدا می کنیم . یک قاشق آب را با سفیده تخم مرغ هم می زنیم و با قلم مو روی هر قرص نان را با آن می پوشانیم که این کار اختیاری است . این کار کمک می کند به اینکه روی نان ها قهوه ای و براق شود.

9- با استفاده از یک چاق روی نان ها را برش می دهیم و برای این کار کافیست چاقو را بصورت افقی رو نان بکشید بدون فشار.

10- نان ها را داخل فر قرار می دهیم به مدت 25 دقیقه تا زمانی که روی آن طلایی و قهوه ای شود . برای برش نان ها عجله نکنید اجازه بدهید خنک شود نوش جان.

منبع:برترین ها


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه پودینگ برنج ( دسر مقوی و مجلسی )‬‎