سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیحات نوبخت درباره آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی در برنامه توسعه


توضیحات نوبخت درباره آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی در برنامه توسعهمهر/ سخنگوی دولت گفت: اگر در پنج سال آینده به موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی توجهی نشود، قطعا دچار بحران خواهیم شد؛ از این رو در برنامه ششم توسعه به این سه موضوع اهتمام ویژه‌ای شده است.

محمدباقر نوبخت در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که هم‌اکنون در ستاد فرماندهی انتظامی در حال برگزاری است، گفت: هدف ارزیابی و جمع‌بندی آنچه در یک سال گذشته رخ داد، آمادگی برای خدمت‌رسانی مضاعف در ایام نوروز و استمرار فعالیت‌های مناسب در سال آینده است.

وی گفت: یکی از تفاوت‌های اساسی بین دو سال گذشته و امسال این است که در سال‌های قبل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید از راهور پشتیبانی می‌کرد. دو سال گذشته زیر ابر سیاهی که بالای سرِ ایران اسلامی شکل گرفته بود و زنجیری که به پای اقتصاد بسته بود، باید کشور را اداره می‌کردیم، اما از سال ۹۰ و متعاقب آن ۹۱ تحریم‌های بزرگی در جلوی پای ملت ایران قرار داشت که عدم دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از سوی استکبار جهانی وضع شد که هدف آن کاهش صادرات نفت و عدم استفاده از فروش نفت بود.

نوبخت ادامه داد: منفی شدن رشد اقتصادی و بالا رفتن نرخ تورم بیانگر این است که فشار اولیه به ما وارد شده، اما کشورهای استکبار جهانی به این بسنده نمی‌کنند و سعی دارند با پایین آوردن قیمت نفت، فروش ما را در قبال خرید غذا تقلیل دهند.

سخنگوی دولت گفت: دولت یازدهم نباید اجازه می‌داد این اتفاق بیفتد، پس از انجام مذاکرات، روند منفی رشد اقتصادی مثبت شد و تورم نیز کاهش یافت، اما از سال قبل دشمن یک تکان دیگری با کاهش قیمت نفت به اقتصاد ما وارد کرد که منابع ما از ۷۰ میلیارد دلار به ۲۴ میلیارد دلار کاهش یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه مذاکراتی که در دو سال گذشته رخ داد امروز شرایط را تغییر داده است، افزود: هم‌اکنون هیچ هفته‌ای نیست که پذیرای یکی از سران کشورهای بزرگ دنیا در ایران نباشیم.

نوبخت با اشاره به برنامه‌های ششم توسعه کشور گفت: برنامه ششم توسعه بر پایه بعد از دوران تحریم برنامه‌ریزی شده است و ما باید از تجارب ۱۰ برنامه گذشته که ۵ برنامه آن قبل از پیروزی انقلاب و ۵ برنامه آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شده است استفاده کنیم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه برنامه یازدهم یا همان برنامه ششم توسعه نخستین برنامه‌ای است که در آن اقتصاد مقاومتی دیده شده، افزود: این برنامه سومین برنامه‌ای است که سند چشم‌انداز بیست ساله را دنبال می‌کند.

نوبخت ادامه داد: باید به سه موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی در پنج سال آینده توجه ویژه داشته باشیم. اگر به این سه موضوع توجه نداشته باشیم، کشور به سمت بحران می‌رود. همچنین باید به اشتغال و توانمندکردن فقرا نیز توجه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما نمی‌توانیم به همه بخش‌ها به یک اندازه برسیم، ولی باید بخشی از برنامه‌ها را انتخاب کنیم و به آنها توجه کنیم. به عنوان مثال به حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی و سرمایه‌گذاری در ۴ منطقه کشور باید توجه ویژه شود. در برنامه ششم روی فعالیت اقتصادی و فرهنگی در سواحل مکران در چابهار تمرکز می‌کنیم. این سواحل به آب‌های آزاد دنیا ارتباط دارد و بدون عبور از تنگه هرمز می‌تواند به اقیانوس راه داشته باشد.

نوبخت گفت: بودجه سال ۹۵ بودجه بدون تحریم است. در سال ۹۵ می‌توانیم کشور را در شرایط بهتری پیش ببریم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
محیط زیست و توسعه 1/2