سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی كمال و معنویت است


به گزارش ایرنا، حسن ارگی روز دوشنبه در همایش تجلیل از فرهنگیان و معلمان این شهرستان اظهار داشت: شغل معلمی، همان شغل انبیاست و پیغمبر اكرم (ص) و بعد از او امیرالمؤمنین (ع) معلم بشریت هستند.
وی با اشاره به بیانات امام راحل گفت : این كه صلاح و فساد یك جامعه به دست قشر فرهنگی آن جامعه است ، می‌توان گفت كلید سعادت و شقاوت یك ملت، دست قشر فرهنگی است.
ارگی بابیان این كه همه سعادت‌ها و همه شقاوت‌ها انگیزه‌اش از مدرسه‌هاست و كلید همه این‌ها، در دستان معلمان است ،افزود: فرزندان تك‌تك آحاد جامعه كه امید و آتیه كشور اسلامی هستند، این‌ها امانت‌هایی در دست شما معلمان دلسوز هستند.
فرماندار شهرستان مهدی‌شهر ادامه داد همان‌گونه كه امام خمینی (ره) فرمودند معلمین آموزش‌وپرورش، اگر خودشان یك پرورش صحیح نداشته باشند و یك تعلیم صحیح، نمی‌توانند جوان‌ها را تعلیم كنند و آموزش بدهند و پرورش بدهند.
وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته به‌خوبی شاهد این بیان ارزشمند امام در خصوص معلمان مهدی‌شهری هستیم چراكه اثربخشی مثبت معلمان این خطه بر روی تعلیم و تربیت فرزندانمان نشان از پرورش ارزشمند این قشر جامعه دارد.
وی تصریح كرد: گواه و سند محكم این امر مهم كسب مقام‌های بالای علمی، فرهنگی، ورزشی فرزندان شهرستان مهدی‌شهر است.
فرماندار مهدیشهر با اشاره به اینكه هیچ‌چیز به‌اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد گفت: نقش معلم و مربی در جامعه ما، نقش طراز اول است.
وی بابیان اینكه مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت، مسئله اول در نظام ماست افزود: هر مقداری كه انسان عظمتش زیادتر باشد، مسئولیتش زیادتر است و چون معلم عظمتش زیاد است، مسئولیتش زیاد است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری شما معلمان و مربیان هستید كه فردا را می‌سازید.
ارگی خاطرنشان كرد: این معلم خوب است كه كمك می‌كند جامعه خوب‌شكل بگیرد.
فرماندار شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینكه این معلمان هستند كه می‌توانند یك مملكتی را به‌پیش ببرند تصریح كرد: ضمن ارج نهادن تلاش شما معلمین فرهیخته یقیناً جامعه بر اساس آموزش‌ها و تعلیم‌های ارزشمند شما عزیزان پیش می‌رود.
6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وظیفه امام غائب در جامعه چیست؟