سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور: نامه کری به ظریف توهین به شعور ایرانیان است


کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور: نامه کری به ظریف توهین به شعور ایرانیان است

نسیم/ کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور در پی مصوبه سنای آمریکا پیرامون محدودیت ویزا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور در پی مصوبه سنای آمریکا پیرامون محدودیت ویزا اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:
طرح محدودیت ورود به آمریکا بدون هیچ تغییرى در قالب طرح بودجه آمریکا با ۶۶ رای موافق و ۳۳ رای مخالف از تصویب مجلس سنا گذشت و به امضای باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم رسید.

این طرح آن دسته از شهروندان ۳۸ کشور از جمله بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا را که به ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کنند، یا تابعیت دوگانه داشته باشند، ملزم می‌کند تا برای ورود به خاک آمریکا ویزا بگیرند.

به دنبال اعتراض مردم و مسئولین کشور، جان کری وزیر خارجه امریکا به دکتر محمدجواد ظریف، نامه نوشت.

کری در این نامه به ظریف اطمینان داده که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار خود دارد اجازه نمى‌دهد این قانون به هیچ شکل مانع اجرای تعهدات آمریکا در قالب برنامه جامع اقدام مشترک شود و بر منافع اقتصادی مشروع ایران اثر گذارد.

اولاً اگر دولت امریکا چنین عزم و اراده و توانى داشته و دارد از تصویب این قانون آن در مجلس جلوگیری و یا رئیس‌جمهور از امضا و تأیید آن خوددارى مى‌نمود، این نامه توهین به شعور ایرانیان است و توهین به قانونگذاران آمریکا، به نظر این قانون زیر ساختی برای برخورد و مقابله با منافع ایرانیان است، زیرا پدیده مقابله با تروریسم پس از حمله ۱۱ سپتامبر ناشی از عملکرد اتباع عربستان است نه ایران و در هیچ یک از عملیات‌های جمعی و انتحاری علیه منافع آمریکا اتباع ایران حضور و‌ نقشی نداشته‌اند و این قانون نمى‌تواند یک رفتار منطقی و عادلانه باشد.

امید است دولت و نمایندگان مجلس آمریکا در این قانون تجدیدنظر نموده و در اصلاح آن تسریع و تصریح لازم را لحاظ و اسم عربستان را جایگزین ایران نمایند.
کمپین دفاع از حقوق ایرانیان در خارج از کشور
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آقای جلیلی - دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور