شرط ایران برای از سرگیری اعزام زائران به سوریه


رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تا زمانی که دولت سوریه پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی را "مکتوب" ارائه ندهد، اعزام زائران ایرانی از سر گرفته نمی‌شود.

هیات سوری به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی دولت سوریه اوایل این هفته به تهران آمد تا درباره ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور با مقامات سازمان حج و زیارت ایران، رایزنی کند. قرار بود پیوست امنیتی تفاهم‌نامه‌ای که دو کشور قبلا امضا کرده بودند به بحث و بررسی گذاشته شود، اما ظاهرا در این سفر هنوز نوبت به این کار نرسیده است.

سعید اوحدی به خبرنگار حج و زیارت ایسنا گفت: در دیدار با هیات سوری درباره مباحث فنی سفر زائران ایرانی، تفاهمی صورت گرفته که شامل مواردی چون نوع هواپیمای مورد استفاده، عوارض فرودگاهی و سایر خدمات مختص زائران ایرانی می‌شود. این تفاهم‌نامه در پایان سفر هیات سوری به ایران، به امضاء طرفین می‌رسد.

او با بیان این‌که زمان اعزام زائران ایرانی به سوریه هنوز قطعی نشده است، تاکید کرد: وزارت جهانگردی سوریه باید پیوست امنیتی را "مکتوب" به سازمان حج و زیارت ایران ارائه کند تا ما آن را به شورای عالی امنیت ملی تحویل دهیم. در صورت تایید این شورا، سفر زائران ایرانی به سوریه از سر گرفته می‌شود.

اوحدی گفت: هیات سوری مباحث شفاهی را درباره تامین امنیت در این کشور مطرح کرده‌اند که ما لازم می‌دانیم مدل امنیتی را به صورت مکتوب تعریف کنند تا تمام زوایا برای اعزام زائران ایرانی به سوریه مشخص شود.

اعزام زائران ایرانی به سوریه از حدود سه سال پیش با تشدید حملات تروریستی در این کشور متوقف شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فاکس نیوز:اعزام نیرو زمینی ایران به سوریه