سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



باید همه کشورهای جهان برای کمک به مردم فلسطین تلاش کنند


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که روز یکشنبه و پس از مراسم امضای اسناد مشترک همکاری میان تهران آکرا، در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس‌‌جمهور غنا شرکت کرده بود، به خبرنگاران گفت: ایران و غنا زمینه‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های گوناگون از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، ساخت نیروگاه و ارایه خدمات فنی، مهندسی و کشاورزی دارند.

وی افزود: در مذاکرات مشترک در زمینه گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله توسعه مناسبات فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی و گسترش همکاری‌ها در بخش صنعت و صنایع معدنی، گفتگو شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در غنا از جمله ایجاد دفتر جهاد سازندگی، تأسیس مدرسه اهل بیت و دانشگاه اسلامی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در کلینیک درمانی ایران به مردم غنا، خاطر نشان کرد: این خدمات مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور غنا قرار گرفته که آمادگی داریم در جهت گسترش این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

روحانی یکی از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را گسترش و تعمیق همکاری با کشورهای آفریقایی برشمرد و تاکید کرد: تهران برای توسعه مناسبات و روابط با کشورهای آفریقایی بویژه غنا اهمیت ویژه‌ای قایل هستیم و آماده همکاری در همه عرصه های مورد علاقه با آکرا است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه مبارزه با افراطگری  و تروریسم و مشکلات و معضلاتی که تروریست‌ها در جهان ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: در دیدارها و مذاکرات امروز در زمینه مسایل و مشکلات منطقه و راه‌حل‌های آن بحث و تبادل نظر داشتیم.

روحانی ادامه داد: موضوع فلسطین و مشکلاتی که منطقه از این دیدگاه با آن مواجه است، نیز مورد گفتگو قرار گرفت و باید همه کشورهای جهان در سازمان‌های بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد و جنبش عدم تعهد برای حل آن تلاش کنند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: دنیا منتظر آن است که روزی بازگشت مردم فلسطین به خانه‌هایشان را در امنیت و شادی شاهد باشد.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا توافقات میان مسئولان دو کشور در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و غنا هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

"جان درامانی ماهاما " رئیس‌‌جمهور غنا نیز در این نشست مطبوعاتی ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر مهمان‌نوازی و استقبال گرم از هیأت عالی‌رتبه کشور غنا، در سفر به ایران، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: ما همواره ملت ایران را بخاطر قدرت‌نمایی در ارایه گفتگو و تعامل در مذاکرات تحسین می‌کنیم و من بر خود می‌بالم که اولین رهبر قاره آفریقا هستم که پس از توافق به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

رئیس‌‌جمهور غنا با بیان اینکه ایران و غنا از دوستان قدیمی و مؤسسان جنبش عدم تعهد هستند، گفت: ایران همواره دوست نزدیک آفریقا و حامی جنبش آزادیخواه این منطقه در مقابله با آپارتاید بوده و ما ارزش بسیار بالایی برای دوستی با این کشور قایل هستیم و معتقدیم ایران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند با استفاده از آنها نقش با اهمیت خود در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان را به نمایش گذارد.

"درامانی ماهاما" با بیان اینکه در مذاکرات هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و غنا در خصوص مسایل مهم دو جانبه و بین‌المللی صحبت شد، خاطر نشان کرد: در این نشست در زمینه معضلاتی که تروریسم در منطقه بوجود آورده و مشکلات برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و فلسطین گفتگو کردیم و معتقدیم همه منازعات راه‌حل سیاسی دارند و گزینه سیاسی به هیچ‌وجه مناسب نیست.

وی افزود: جنگ و نظامی‌گری نمی‌تواند راه‌حل مشکلات منطقه باشد و تنها موجب تلفات انسانی خواهد بود.

رئیس‌‌جمهور غنا با تحسین دکتر روحانی بخاطر رهبری قدرتمندانه در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری، گفت: افراطی‌گری و خشونت تهدیدی برای کل جهان است و امروز ایران پس از توافق هسته‌ای می‌تواند نقش برجسته‌ای در حل و فصل این منازعات داشته باشد.

جان درامانی ماهاما در خصوص مشکل فلسطین نیز گفت: معتقدیم فلسطینی‌ها باید بتوانند در کشور خود با آسودگی خاطر و در امنیت کامل زندگی کنند و همه کشورهای دنیا باید در این زمینه با حسن نیت همکاری کنند.

رئیس‌‌جمهور غنا با انتقاد از ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: باید ساختارهای شورای امنیت و سازمان ملل اصلاح شود تا صدای دیگر کشورها در آن رساتر به گوش جهان برسد.

وی با اشاره به توافقنامه‌ها و اسناد همکاری میان ایران و غنا بر عزم راسخ و تلاش خود در راستای اجرایی و عملیاتی شدن این قراردادها تأکید کرد.

«درامانی ماهاما» از حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم غنا بویژه در زمینه ارایه خدمات پزشکی، درمانی و آموزشی قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ما فقیریم! چرا به کشورهای دیگر کمک میکنیم؟