سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت‌‌بهداشت یعنی تجارت خانه پزشکان/پرداختن 400هزارتومانی برای نرفتن به یک برنامه


به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، علیمحمد آدابی در همایش روز پرستار با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته وزارت بهداشت تعامل خوبی با جامعه پرستاری نداشته است و با انتقاد از طرح‌های که به نظام سلامت و پرستاری کشور آسیب می‌زند، اظهار داشت: طرح‌هایی مانند کمک‌پرستار و تربیت پرستار بیمارستانی باعث می‌شود که نظام سلامت و پرستاری دچار آسیب شود.

آدابی با انتقاد از بدنه پزشک‌سالار وزارت بهداشت که باعث شده است خیل عظیم پرستاران از دامنه صبر خارج شوند، گفت: ما شنیده‌ایم برای اینکه اجازه ندهند پرستاران در همایش روز پرستار در برج میلاد حاضر شوند به مترون‌ها و سوپروایزرها 400 هزار تومان پول داده‌اند تا پرستاران را به جشن شبه‌پرستاری که وزارت بهداشت برگزار می‌کند، ببرند.

آدابی با عنوان این مطلب که طرح تحول نظام سلامت به نام مردم و به کام پزشکان رقم خورد، افزود: افزایش 300 تا 400 درصدی تعرفه‌های پزشکی که می‌بایست در مدت 10 تا 15 سال اتفاق می‌افتاد به یکباره در این طرح انجام شد.

وی تصریح کرد: در واقع با این کار، پول خدمات درمانی را که می‌بایست تا 15 سال آینده به پزشکان پرداخت می‌شد به یکباره امروز تقدیم آنها کرده‌ایم.

به گزارش نظام پرستاری، آدابی با انتقاد از اینکه رویکرد وزارت بهداشت به نفع مردم و نظام سلامت نیست، اظهار داشت: متاسفانه جایگاه پرستاری در طرح تحول نظام سلامت دیده نشده است.

وی با انتقاد از افرادی که به وزیر و معاونان وزارت بهداشت اخبار غلط از وضعیت پرستاری رسانده‌اند، خطاب به پرستاران حاضر در همایش گفت: حضور پرشور شما نشان می‌دهد که هر آنچه از پرستاری گفته‌اند دروغ است.

آدابی ادامه داد: امیدواریم وزیر بهداشت و ریاست جمهوری این ندای پرستاران را جدی بگیرند، زیرا دیر نیست که جامعه پرستاری را از دولت جدا کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: درد ما درد پول نیست، بحث هویت پرستاری است.

وی با تاکید بر اینکه ما هرگز خدمت به بیمار را رها نمی‌کنیم، افزود: اجازه نخواهیم داد که پرستاری را بشکنند.

آدابی با انتقاد از پرداختی‌های نظام سلامت، اظهار داشت: نظام بهداشت و درمان کشور ما الگوی تمام‌عیار بی‌عدالتی در دنیاست.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت را به تجارت‌خانه پزشکان تبدیل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پزشکی از پرستاری و پرستاری از پزشکی باید حمایت کند و این دو می‌بایست دوشادوش هم حرکت کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خط و نشان پزشکان به منظور افزایش تعرفه‌ پزشکی برای وزارت بهداشت