سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



خانواده ام کسی را برای ازدواج معرفی نمی کنند


خراسان/ پسری هستم 27 ساله، از نظر مادی مشکل ندارم، کارمند هستم، مجردم، خانواده ام برای ازدواجم کاری نمی کنند. با این که چند بار به صورت جدی به آن ها گفته ام کسی را معرفی نمی کنند. نمی دانم چه کنم؟
با سلام خدمت شما مخاطب گرامی، لازم است در ابتدای صحبت به شما بگویم که یافتن همسر ایده‌آل مستلزم یافتن خودمان است. خیلی خوب است که شما شرایط اولیه ازدواج یعنی استقلال مالی و روانی را به دست آورده اید؛ اما در قدم بعدی بهتر است که روی شناخت خودتان یعنی علایق و توانمندی های خود تمرکز کنید و معیارهای خود را برای یک همسر ایده‌آل مشخص کنید؛ مثلاً دوست دارید همسر شما از نظر ظاهری، منش اخلاقی، سطح اجتماعی و تحصیلاتی در چه سطحی باشد؟ یا مثلاً دوست دارید شاغل باشد یا خانه‌دار؟ یا در چه رده سنی به نظر مناسب است؟ با این کار احتمال خطا به شدت کاهش می‌یابد. پس از یافتن ملاکهای خود با روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، خواسته خود را به خانواده بیان کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای یافتن همسر دلخواه، ضمن مشورت و همفکری با اعضای خانواده می‌توانید ملاکها و مشخصات مدنظرتان را با دوستان یا همکاران خود درمیان بگذارید تا اگر فردی را در اطرافشان می شناسند، به شما معرفی کنند.
سبک های گفتاری
پیش از هر چیز، برای اینکه گفتار شما در دیگران تأثیر مناسبی داشته باشد، لازم است نکاتی را درباره سبکهای گفتاری بیان کنم. به طور کلی رفتار انسانها به سه نوع رفتار شناخته شده یعنی منفعلانه، پرخاشگرانه و جرأت‌مندانه تقسیم می‌شود؛ مگر اینکه با توجه به شرایط خاص درونی و برونی افراد، رفتارشان از نوعی به نوع دیگر در تغییر باشد و یا حالاتی بینابین به خود بگیرد. لازمه رفع مشکل شما، داشتن رفتاری جرأت‌مندانه است. رفتار جرأت‌مندانه، رفتاری مابین منفعلانه و پرخاشگرانه است و رفتاری منطقی محسوب می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد رفتار جرأت‌مندانه، توانایی احقاق حقوق خود با توجه به رعایت حقوق دیگران است. رفتار جرأت‌مندانه داشتن یعنی توانایی در بیان افکار، احساسات و عقاید خود به شکل مستقیم، صادقانه و متناسب به نحوی که به حقوق خود و دیگران صدمه‌ای نرسانیم. افراد جرأت‌مند عقیده و احساسات مثبت و منفی خود را مخفی نمی‌کنند و هر جا لازم باشد آزادانه، با اعتمادبه نفس کامل و بدون توهین به دیگران خواسته‌های منطقی خود را بیان می‌کنند؛ از این رو به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و در گفتارشان صداقت، شفافیت و صراحت لهجه وجود دارد. این سبک رفتاری شامل رد، درخواست و بیان جرأت‌مندانه می‌شود.
1- رد جرأت مندانه: زمانی که با درخواستهای نادرست و نامعقول دیگران مواجه می‌شویم، می‌توانیم با روش رد قاطعانه (جرأت مندانه) به درخواست آنان پاسخ منفی دهیم.
2- درخواست جرأت مندانه: از این روش در مواقعی که نیازمند کمک گرفتن از دیگران هستیم، استفاده می‌کنیم.
3- بیان جرأت مندانه: از این روش برای بیان احساس و افکار خود در تقدیر و تشکر از دیگران استفاده می کنیم.
شما برای بیان خواسته خود به خانواده باید از روش درخواست جرأت مندانه استفاده کنید که در ادامه به بیان توضیحاتی در این باره خواهیم پرداخت.
راهکارهای بیان جرأت مندانه
برای این کار ابتدا دلایل خود را برای ازدواج و ملاک های مدنظرتان جمع بندی و سپس از خانواده دعوت کنید تا در یک فضای آرام، دور هم جمع شوند. در این شرایط به خانواده بگویید که «من در وضعیت مناسبی برای ازدواج هستم و چندین بار این موضوع را مطرح کردم؛ ولی هیچ اقدامی از سمت شما برای رساندن من به هدفم انجام نگرفته است، آیا می‌توانم علل این رفتار شما را بدانم؟» سپس منتظر پاسخ آن ها بمانید. ممکن است آن ها دلایلی برای اقدام نکردنشان داشته باشند؛ برای مثال نمی‌دانند که شما دقیقاً چه دختری و با چه معیارهایی می‌خواهید که در این صورت شما ملاکهای از پیش تعیین شده خود را بیان خواهید کرد. زمانی که خانواده با معیارهای منطقی شما مواجه شوند، قطعاً به جدی بودن تصمیم شما پی خواهند برد و واکنش مناسبی نشان خواهند داد.
*نویسنده : راهله فارسی؛ دانش آموخته مشاوره

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
معرفی خانواده مسی← معرفی کامل اعضای خانوادش