سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیل به عشایر چهارمحال و بختیاری 60 میلیارد ریال خسارت وارد كرد


یحیی حسین پور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل اخیر باعث تلف شدن پنج هزار راس دام، تخریب برخی ایلراه ها، تاسیسات تامین آب شرب، كانال ها و مراتع عشایر شد.
وی با بیان امدادرسانی به 500 خانوار عشایر استان، گفت: وقوع سیل و بارش برف به ویژه در گردنه ها و مناطق كوهستانی استان باعث زمین گیر شدن عشایر و دام های آنها شد.
حسین پور گفت: زمین گیر شدن عشایر، آنها را برای تامین خوراك دام با مشكل مواجه كرد كه با توزیع 15 تن علوفه، بخش قابل توجهی از مشكل علوفه دام آنها برطرف شد.
مدیركل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: برای جبران خسارات وارده به عشایر استان، پیگیری های لازم انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 20 اردیبهشت زمان قانونی ورود عشایر به استان چهارمحال و بختیاری تعیین شده است كه در پی بارندگی های شدید در دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری بسیاری از عشایر در زمان كوچ ییلاقی خود در مناطق میان بند، زمین گیر و متحمل خسارات بسیاری شدند.
تعداد عشایر كوچ نشین چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار نفر است و این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین كشور است.
7363/ 6014/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عشایر چهارمحال و بختیاری