سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگرش های منفی گذشته درمورد تشکل های مردم نهاد از بین رفته است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز سه شنبه در نشست شورای هم اندیشی تشکل های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد افزود: دولت یازدهم و شخص رییس جمهور اهتمام و توجه ویژه ای به نقش و اثرگذاری تشکل های مردم نهاد در سیر تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه دارد.
وی از تصویب لایحه قانون ساماندهی سمن ها( تشکل های مردم نهاد) در دولت یازدهم خبر داد و گفت: فرآیند صدور مجوز برای ثبت و ایجاد این سازمان ها در این دولت نیز تا حدود زیادی تسهیل شده است.
میرمحمدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین نقش و کارکرد سازمان های مردم نهاد مدیریت پیش از بحران است که باید با جلب مشارکت مردم و ارائه آموزش های عمومی جامعه هزینه های احتمالی در بروز آسیب ها و بحران ها را کاهش دهند.
وی با اشاره به گستره وسیع و تاثیرگذار این تشکل ها در ابعاد مختلف بویژه حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ، گفت: همانگونه که در اساسنامه تشکیل این سمن ها تاکید شده باید بیشتر به سمت جلب کمک ها و حمایت های غیردولتی باشند.
میرمحمدی افزود: البته دستگاه ها و نهادهای دولتی نیز باید با ایجاد زیرساخت ها و کمک های مادی و معنوی تشکل ها را در انجام وظایف و کارکرد آنان نیز یاری دهند.
وی یادآور شد: ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه استان در مسایل گوناگون و شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن فرصت مناسبی برای فعالیت و ورود حرکت های داوطلبانه و مردمی را نیز فراهم کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت بیش از 200 تشکل مردم نهاد در حوزه های مختلف در این استان خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: هنوز به نحو شایسته وجود این تشکل ها در ماهیت و بطن جامعه مدنی رونق نیافته و تا زمانی که نگرش ها تغییر نکند کارکردها و فعالیت این سمن ها نیز تاثیر چندانی در امور مختلف نخواهد داشت.
رضا دهبانی پور افزود: اگر چه تشکل های مردم نهاد به عنوان یک ماهیت غیردولتی باید بیشتر به دنبال جلب کمک ها و مشارکت های مردم باشند اما دستگاه های دولتی نیز نباید به این بهانه، از کمک کردن، تقویت و توانمندسازی آنان شانه خالی کنند.
در این نشست که برخی مسئولان و مدیران اجرایی از جمله موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز حضور داشتند، اعضا و مسئولان تشکل های مردم نهاد استان به بیان مهمترین دغدغه ها، خواسته ها و موانع پیش روی فعالیت خود پرداختند.
نداشتن فضای فیزیکی مناسب برای انسجام بخشی به برنامه ها و فعالیت ها و همچنین ساماندهی تشکل های مردم نهاد در استان، مشکلات بیمه ای ، کم کاری و سهل انگاری برخی نهادهای دولتی برای تقویت و حمایت ازآنها، باور نداشتن این سازمان ها از سوی برخی مسئولان و نهادهای اجرایی و پرداخت هزینه های هنگفت مالیاتی و بیمه ای از جمله مهمترین دغدغه ها و مشکل های مطرح شده از سوی اعضای شورای تشکل های مردم نهاد در این نشست بود.
3016/1662

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اولین همایش انجمن های میراث فرهنگی و تشکل های مردم نهاد