علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزایش حضور مسافران نوروزی در استان بوشهر/ کاهش تصادفات جاده‌ای


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بوشهر همواره در ایام نوروز به عنوان یکی از استان‌های هدف از سوی مردم نقاط مختلف کشور برای مقصد سفرهای نوروزی انتخاب می‌شده و امسال نیز شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در این استان بودیم.

برخورداری از آب و هوای بسیار خوب در این ایام، وجود مناظر طبیعی و بکر، داشتن سواحل ماسه‌ای بسیار زیبا و مراکز خرید گسترده باعث شده تا استان بوشهر مقصدی خاص برای مردم ایران در ایام نوروز باشد.

بسیاری از مناطق استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران نوروزی بود، مناطقی که هرچند زیرساخت‌های لازم برای حضور این میزان گردشگر نوروزی در آن فراهم نبود ولی جاذبه‌های آن به گونه‌ای بود که میل به حضور در این مناطق را افزایش می‌داد.

اقامت ۷ میلیون نفر شب در استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ایام نوروز امسال بیش از هفت میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و کمپ‌ها و مدارس استان بوشهر اقامت کردند.

محمد ابراهیم فروزانی با اشاره به اینکه میزان اقامت مسافران نوروزی در استان بوشهر در نوروز گذشته شش میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بوده است، بیان کرد: امسال شاهد افزایش ۱۲درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه سواحل استان و مراکز تجاری بیشترین میزان حضور گردشگران را داشته‌اند، گفت: بیشترین میزان حضور گردشگران به ترتیب در شهرستان‌های گناوه، بوشهر، کنگان، دشتستان و تنگستان بوده است.

اسکان ۲۰۰ هزار نفر در مدارس استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اسکان ۲۰۰ هزار نفر در مدارس استان بوشهر گفت: اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت.

ناصر کرمی بیان کرد: در مجموع دو هزار و ۲۰۵ کلاس درس در ۳۳۸ مدرسه استان بوشهر به منظور میزبانی از مسافران نوروزی تجهیز شده بود.

وی گفت: ۳۷ هزار و ۵۹۶ خانوار فرهنگی با ۱۸۷ هزار  ۹۸۰ نفر و دو هزار و ۹۱۶ خانوار غیرفرهنگی با ۱۴هزار و ۵۸۰ نفر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در مجموع ۴۰ هزار و ۵۱۲ خانوار با جمعیت ۲۰۲ هزار و ۵۶۰ نفر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند.

وقوع ۲۲ حادثه دریایی در استان بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از وقوع ۲۲ حادثه دریایی در استان خبر داد و اظهار داشت: در این حوادث ۹۲ نفر دچار حادثه شدند که با اقدام نیروهای هلال احمر نجات یافتند .

حسین درویشی اضافه کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان سیزدهمین روز از فروردین ماه امسال  ۳۷ مورد حادثه جاده‌ای در استان بوشهر به وقوع پیوست که ۹۲ نفر حادثه دیدند و ۸۴ نفر مصدوم، ۳۴ نفر سرپایی درمان و ۲۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در مجموع از هزار و ۷۴۴ نفر مصدوم، هزار و ۷۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان  و ۱۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل و دو هزار و ۱۷۲ نفر اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به وقوع ۱۰ حادثه شهری طی این مدت، اضافه کرد: در این حوادث ۱۱ نفر حادثه دیدند که ۹ نفر نجات یافتند و هفت نفر مصدوم شدند و شش نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

درویشی جمع کل حوادث را ۱۹۹ مورد عملیاتی عنوان کرد و ادامه داد: چهار هزار و ۳۲۶ نفر حادثه دیدند که تعداد نجات‌یافتگان چهار هزار و ۳۱۵ نفر بود، هزار و ۸۷۶ نفر مصدوم شدند و ۴۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند، خدمات سرپایی به هزار و ۷۹۳ نفر ارائه شد و دو هزار و ۱۷۲ نفر اسکان داده شدند.

فوت ۵۱ نفر در حوادث نوروزی استان بوشهر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: از ۲۶ اسفندماه تا ۱۵ اسفندماه امسال طرح نوروزی اورژانس اجرا شد و در این مدت خدمات متنوعی به مردم ارائه شد.

عبدالکریم دادجو با اشاره به جان باختن ۵۱ نفر در حوادث نوروزی امسال، خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۶ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بود و ۳۵ نفر نیز مربوط به فوتی‌های غیر تصادفی بود.

وی از انجام سه هزار و ۸۰۰ ماموریت توسط اورژانس استان بوشهر طی ایام نوروزی خبر داد و افزود: ۶۷۸ ماموریت مربوط به تصادفات بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از افزایش ۳۱ درصدی مراجعین به اورژانس خبر داد و افزود: هزار و ۹۱۴ نفر طی ایام نوروز به ۹ کمپ سلامت نوروزی در استان بوشهر مراجعه کردند.

کاهش تصادفات در جاده‌های استان بوشهر

مدیركل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به کاهش تصادفات در جاده‌های استان اظهار داشت: نوروز امسال ۳۱۵ راهدار در قالب ۳۶ اكیپ راهداری شامل ۱۴۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك و ۱۳ راهدار خانه ثابت و موقت در راه‌های مواصلاتی استان فعالیت کردند.

فرزاد رستمی با بیان اینکه همت و همکاری راهداران استان بوشهر باعث کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای را سبب شد، افزود: این راهداران در واقع حامیان و پشتیبانان خانواده‌هایی بودند که قصد داشتند در نوروز خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ضریب ایمنی جاده‌های استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون بیشتر جاده‌های این استان نسبت به گذشته از نظر مشخصات فنی به راه‌های اصلی و بزرگراه ارتقا یافته و این امر موجب بالا رفتن ضریب ایمنی در جاده های استان شده است.

رستمی تاکید کرد: بوشهر یکی از استان‌هایی است که در كاهش تصادفات موفق عمل کرد و از جمله دلایل این کاهش آمادگی کامل راهداران در جاده‌ها و گردنه‌ها، اطلاع‌رسانی و نصب علایم اخطاری و انتظامی، حذف نقاط پرحادثه در جاده‌های مواصلاتی، خط کشی و تامین روشنایی نقاط مه‌گیر جاده‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینكه سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای بوده است، گفت: رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم ایمنی جاده ای در رانندگی شرط اول داشتن سفری ایمن است.

پایان تلخ تعطیلات در دشتستان

در حالی که روز ۱۳ فروردین‌ماه به پایان رسیده بود، حادثه‌ای تلخ در استان بوشهر کام مردم این استان را تلخ کرد. مادری ۳۵ ساله که به همراه پسر چهارساله خود به شهربازی برازجان رفته بود، با حادثه‌ای دلخراش روبرو شد.

چرخ و فلک این شهربازی که مجوزی از سوی اداره استاندارد دریافت نکرده بود، دچار نقص فنی شد و مادر و پسر از این چرخ و فلک به پائین افتادند. مادر در دم جان باخت ولی پسر چهار ساله نجات یافت و هم‌اکنون تحت درمان است.

استان بوشهر همچنان لنگ زیرساخت‌های اقامتی

با وجود حضور گسترده مسافران نوروزی در استان بوشهر ولی باز هم شاهد نواقص بسیار زیادی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری در استان هستیم.

هتل و مهمان‌پذیر به عنوان یکی از زیرساخت‌های اولیه در بخش گردشگری محسوب می‌شود که استان بوشهر از این زیرساخت‌ها کم‌بهره است و کل استان کمتر از دو هزار تخت برای اسکان گردشگران دارد.

حضور میلیونی گردشگران در مقابل دو هزار تخت هتل و مهمانپذیر و خانه اجاره‌ای و . . . بیانگر عدم تناسب اقامت‌گاه‌های استان بوشهر با ظرفیت‌های گردشگری این استان است.


ویدیو مرتبط :
ایده جالب سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای