سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت توجه به سلامت روان دختران در دانشگاه‌ها


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ضرورت توجه به بهداشت و سلامت روان دختران دانشجو گفت: انسان موجود پیچیده‌ای است و حیات انسان دارای ابعاد مختلفی است که یکی از این ابعاد نیز سلامت و به خصوص سلامت روان است.

وی با بیان اینکه سلامت روان به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد، اظهار داشت: سلامت روان نقش مهمی در تضمین پویایی و کارآمدی جامعه دارد ولی در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر که جامعه ما درحال گذران دوره پرشتابی است، هر بخش جامعه به لحاظ ساختاری تحول‌پذیر باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشجویان ما چالش‌ها و تعارضات مختلفی مانند دوری از خانواده، اتمام دوره نوجوانی و فشارهای تحصیلی را دارند و در شرایط آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند. به خصوص دانشجویان دختر که به دلیل ویژگی‌های جنسیتی و با وابستگی بیشتر به خانواده بیشتر از پسران در معرض تعارضات هستند و اگر از این موضوع غفلت کنیم نظام‌آموزشی و همچنین نظام اجتماعی ما ضربه می‌بیند. 

مولاوردی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دراین زمینه باید راهبردی باشد و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به دلیل جایگاه ستادی خود با طراحی سیاست‌های اجرایی فرابخشی در این زمینه نیز سه محور را پیرامون بهبود وضعیت سلامت، ارتقای سطح سواد سلامت و سرمایه‌‌گذاری در کاهش خطرات تدوین کرده است.

وی گفت: راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده با امکان مشاوره‌های تخصصی، تدوین برنامه‌های آموزشی، مشارکت در برگزاری میزگردها، راه‌اندازی کارگروه‌های بهداشت، سلامت و محیط زیست و همچنین تدوین گزارش ملی وضعیت سلامت زنان و خانواده از برنامه‌ریزی‌های این معاونت است.

وی افزود: همچنین علاوه بر پیگیری تصویب سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تفاهم‌نامه‌های متعددی را با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم که یک یاز این تفاهم‌نامه‌ها تفاهم‌نامه با وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری پیرامون ترویج سبک زندگی سالم است.

مولاوردی عنوان کرد: سند برنامه ششم توسعه نیز قرار است از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود و فقط لایحه برنامه از سوی مجلس تصویب می‌شود که در این سند نیز به سلامت روان دختران دانشجو تاکید کردیم.

به گفته وی همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور با دانشگاه تهران برای بررسی مشکلات وضعیت دختران در خوابگاه‌ها و تدوین برنامه عملیاتی برای حل مشکلات منعقد شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/SAU1ST


ویدیو مرتبط :
ضرورت به توجه به اخلاق