تیم ملی والیبال به تماشای کنسرت «زمین مقدس» می‌آید


تیم ملی والیبال به تماشای کنسرت «زمین مقدس» می‌آید

مهر/ در نشست خبری کنسرت «زمین مقدس» که با دغدغه‌های محیط زیستی دی ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود، اعلام شد که تیم ملی والیبال هم برای تماشای این اجراها می‌آید.
سیدمحسن روحانی مدیر پروژه «زمین مقدس» در نشست خبری تبیین سلسله کنسرت‌های این پروژه که ظهر امروز ۳۰ آذرماه در موسسه فرهنگی- هنری جهان‌اندیش مهر جوان برگزار شد در سخنانی گفت: این روزها همه مردم از جامعه هنری گرفته تا جامعه ورزشی دغدغه محیط زیست دارند و خوب می‌دانند معضل بزرگی طی ماه های اخیر گریبانگیر همه مردم شده به طوری که زندگی را برای آنها سخت کرده است.
وی افزود: متولیان سیاسی به ویژه مسئولان دولتی ما در حوزه محیط زیست وظایف خود را انجام می دهند، اما لازم است که جامعه هنری با زبان لطیف هنر تلنگری به فضای عمومی جامعه بزند که ماجرای محیط زیست به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح شود. ما هم اکنون در شرایطی این نشست خبری را برگزار می کنیم که مدارس شهر تهران به خاطر آلودگی هوا تعطیل است. ما زمانی این نشست را برگزار می کنیم که هر کدام از ما روزانه ۵۰۰ گرم زباله تولید می کنیم؛ چراکه هنوز تفکیک زباله تر و خشک به ما آموزش داده نشده است. ما امروز جزو ۷ کشور اول تولید گازهای گلخانه ای هستیم که اگر تحریم هم نبودیم، به جهت همین یک شرط با سخت ترین تحریم ها مواجه می شدیم.
روحانی درباره جزئیات کنسرت «زمین مقدس» بیان کرد: همین بهانه ها باعث شد تا با آقای فرهاد هراتی که فعالیت های زیادی در زمینه کنسرت های دغدغه‌مند داشته است، مذاکره کنیم. فرهاد هراتی از جمله هنرمندانی است که بیش از ۲۰ سال به صورت مستقل بدون هیچ کمک مالی گروه ارزشمندی را پایه ریزی کرده که فعالیت های موسیقایی موثری را در جهت موضوعاتی چون صلح و بیماری ایدز انجام داده است.
وی افزود: در این کنسرت که طی روزهای پنجم و ششم دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود، ۱۳ قطعه در قالب روایت‌های مختلف و بهم پیوسته که با ویدئو آرت هایی همراه است توسط گروه کر «نامیرا» به سرپرستی فرهاد هراتی تقدیم مخاطبان خواهد شد. ما امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم غیر از برگزاری کنسرت طی این دو روز در تالارها و فضاهای دیگر نیز این برنامه را برپا کنیم؛ چراکه محتوای این کنسرت بر این مبنا است که باید بیشتر شنیده و دیده شوند.
مدیر پروژه «زمین مقدس» در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فضای ویژه ای که برای این کنسرت در نظر گرفته شده است، توضیح داد: دعوت از مسئولان عالی رتبه سیاسی، نماینده سازمان ملل در ایران و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی از جمله برنامه هایی است که ما در این کنسرت در نظر گرفته ایم و با توجه به فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی این عزیزان به ما قول دادند تا در مراسم حضور داشته باشند. همچنین تاکنون حضور اعضای تیم ملی والیبال ایران در کنسرت «زمین مقدس» قطعی شده و بنا بر این است که تعدادی دیگر از ورزشکاران و ستاره های فرهنگی- هنری کشورمان در کنسرت حضور پیدا کنند.
فرهاد هراتی سرپرست گروه کر «نامیرا» هم در این نشست خبری توضیح داد: برگزاری این کنسرت‌ها از اسفند ماه سال گذشته طراحی شده و ما بعد از تحقیقات فراوانی که پیرامون این موضوع انجام دادیم تصمیم گرفتیم تا مرداد ماه امسال تمرین‌های گروه را آغاز کرده و با دغدغه محیط زیست کار را به اجرا برسانیم.
وی تصریح کرد: برای من بسیار جالب است که همزمان با برگزاری این کنسرت و تمرینات نهایی که ما طی روزهای گذشته انجام دادیم، اجلاس جهانی با موضوع حفاظت از محیط زیست در فرانسه برگزار می شود و همین موضوع می تواند به اهمیت ماجرایی که ما به آن فکر کرده ایم، مهر تایید بگذارد. کار ما در این پروژه در قالب ۱۳ قطعه است که برای مخاطب روایت می شود که در این چارچوب ۶۵ خواننده کر و بزرگسال، ۵ نوازنده سلو متشکل از علی جعفری پویان، همایون رحیمیان، سهراب برهمندی، کریم قربانی و بنده آثار را به مخاطبان ارائه می دهیم. این در حالی است که با توجه به طیف ساختاری همیشگی گروه کر نامیرا، سبک موسیقی ارائه شده تلفیقی از موسیقی کلاسیک و مدرن است.
حضور معصومه ابتکار سر تمرین موسیقی
هراتی ادامه داد: خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست یک ساعت وقت گذاشت و به تمرین ما آمد و در طول این یک ساعتی که ما از حضور وی بهره مند شدیم، مشاهده کردیم که لحظه ای چشم از فضای کار برنداشت و حرف های خوبی به ما زد که انگیزه ما را برای کار مضاعف کرد.
این آهنگساز در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: این درد بزرگی است که گروه هایی چون گروه کر نامیرا بدون حامی مالی در این مدت به کار خود ادامه می دهد. بسیاری از مخاطبان می دانند که هدف ما اجرای یک کار سودآور نیست بلکه بیان دغدغه‌هایی است که مردم ما برای نشنیدن آن مقصر نیستند بلکه این ما هستیم که باید با ترتبیت گوش شنیداری مخاطب، آنها را با دغدغه های بزرگ و مهم زندگی پیرامون خود آشنا کنیم.
هراتی افزود: من به دولتمردان فقط یک راهکار پیشنهاد می دهم اینکه بیایند و در یک تصمیم گیری مناسب به مدت ۲ سال در قالب حمایت‌های یارانه ای از گروه های خصوصی دغدغه مند فضا را به سمتی هدایت کنند که این گونه کارها با قشر بیشتری از اجتماع ارتباط برقرار کند و مردم جذب کارهای این چنینی شوند. به طور حتم در این فضا است که اسپانسرها نیز وارد کار می‌شوند و حمایت‌های مالی خود را انجام می دهند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تماشای والیبال توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال