سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نامه نوشت: رجعت اصول‌گرایان به سوی احمدی نژاد


نامه نوشت: رجعت اصول‌گرایان به سوی احمدی نژادنامه نیوز/ متن پیش رو در نامه نیوز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

بعد از حضور رسمی احمدی نژاد در فضای سیاسی کشور با آغاز سال 95، این سوال ذهن جریان اصول‌گرایی به خود مشغول کرد که آیا در صورت حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 از او حمایت کنند یا نه؟ آنها هنوز به طور رسمی واکنشی به این سوال نشان نداده‌اند اما می‌شود حدس زد که آنها در سال 96 به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

اصول‌گرایان در دوران پسا احمدی نژاد در دو انتخابات شرکت کردند. انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس دهم در سال 94، دو انتخاباتی بود که اصول‌گرایان بدون احمدی نژاد در آن شرکت کردند و طعم تلخ شکست را چشیدند. این در حالی است که آنها بر این باورند که اگر احمدی نژاد هم در این انتخابات‌ها رای نمی‌آورد.همانطور که لیست منتسب به او در انتخابات شورای شهر که هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری سال 92 برگزار شد با شکست سختی روبرو شدند.

شکست‌های پی در پی در این دو انتخابات به ویژه در هفتم اسفند در شهر تهران باعث شده است تا اصول‌گرایان به این فکر کنند که می‌توانند چشم خود را بر تمام اشتباهات احمدی نژاد به ویژه بعد از سال 88 ببندند و از او در برابر حسن روحانی دفاع کنند. اصول‌گرایان قبل از این هم نشان دادند که در فضای دو قطبی سعی می‌کنند به نامزدی رای بدهند که از نظر فکری به آنها نزدیک است و کاری به فردا و نتیجه انتخابات ندارند. به طور مثال احمد توکلی دلیل رای خود به احمدی نژاد در سال 84 و 88 را اینگونه بیان می‌کند:

« من سال 84 خودم کاندیدا بودم که به خاطر مصالح به نفع آقای قالیباف کنار کشیدم اما در مرحله دوم که احمدی نژاد و هاشمی آمدند به صحنه، احمدی نژاد را به هاشمی ترجیح دادم. در سخنرانی اردیبهشت 88 استدلال کردم که موسوی و احمدی نژاد هر دو شبیه هم هستند زیرا هم موسوی را می شناختم چون وزیرش بودم ولی گفتم اضطرارا ممکن است به احمدی نژاد رای دهم.طرفداران موسوی اقشاری از اجتماع هستند که قدرت ایجاد تحرک را مقابل رهبری برای موسوی فراهم می کردند حتی اگر خودش نمی خواست. اما طرفداران احمدی نژاد کسانی هستند که قدرت ایجاد قدرت اجتماعی در برابر رهبری را ندارند ولو اینکه بخواهند.»

اصول‌گرایان سرخورده از برجام، ناامید از شکست‌های انتخاباتی به ویژه در تهران به هر مسیری برای شکست دادن اصلاح طلبان و دولت روحانی فکر می‌کنند. آنها بر این باور هستند که تنها کسی که می‌تواند در برابر روحانی رقابت کند، محمود احمدی نژاد است و او تنها کسی است که امکان شکست روحانی را دارد.

روحانی و انتخابات هفتم اسفند باعث شده است تا احمدی نژاد و اصول‌گرایان به یک مسیر مشترک برای آینده سیاسی خود فکر کنند. مسیری که بتوانند با آن از روحانی عبور کنند و دوران پسا روحانی را شکل دهند.

×مصطفی داننده

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نامه نیوز


ویدیو مرتبط :
اصول گرایان در مجلس شورای اسلامی از نمایی دیگر!!!!