سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هند و نپال گوش به زنگ فعالیت قاچاقچیان كودك


به گزارش خبرگزاری رویترز، «یاداو كویرالا» سخنگوی وزارت كشور نپال در این باره گفت: این موضوع برای ما بسیار جدی است و دستور رسیدگی به این پرونده به مقام های اداره پلیس ابلاغ شده است.
وی افزود: تاكنون هیچ مدركی در این خصوص یافت نشده و چنانچه ماموران در ادامه تحقیقات خود مدركی در این زمینه پیدا كنند، شكی نیست كه تمام مجرمان را مجازات خواهیم كرد.
یكی از مقام های وزارت كشور هند نیز به شرط ناشناس ماندن خود گفت: قاچاق برخی كودكان از خانواده های فقیر ایالات مرزی «بهار» و «اوتار پرادش» یك امر واضح بوده و زلزله مهیب نپال نیز خود به این موضوع دامن زده است.
وی ضمن تاكید بر لزوم برخورد جدی با پدیده «تهدید آمیز» قاچاق انسان افزود: فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در ایالت پنجاب یكی از مشكلات این ایالت است و همین باندهای قاچاق می توانند در خرید و فروش كودكان نیز فعالیت داشته باشند.
روزنامه «سان» روز گذشته (دوشنبه) از فعالیت باندهای قاچاق فروش كودكان یتیم از كشورهایی همچون نپال به خانواده های متمول انگلیسی پرده برداشت و نوشت هر كودك تنها حدود 500 هزار روپیه (برابر با پنج هزار و 250 پوند) قیمت گذاری شده است.
«ترزا می» وزیر كشور انگلیس نیز پیش از این با «ناراحت كننده» توصیف كردن گزارش های منتشر شده درباره فروش كودكان به خانواده های ثروتمند انگلیسی، تحقیق پلیس و آژانس ملی جنایی (NCA) را در این رابطه خواستار شده بود.
زمین لرزه 7.8 ریشتری آوریل 2015 میلادی در نپال نزدیك به 9 هزار كشته برجای گذاشت و با انسداد گذرگاه تعیین كننده در مرز این كشور با هند، یك میلیون نفر را برای تامین نیازهای اولیه زندگی خود دچار مشكل كرد.
شبس*آساق ** 9386**1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سفری به تاریخ نپال - در نپال مرتفع ترین قله ها را فتح کنید