واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه‌تمام به بخش خصوصی


استاندار چهارمحال و بختیاری از واگذاری پروژه‌های دولتی نیمه‌تمام در این استان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- «قاسم سلیمانی‌دشتکی» هفتم بهمن‌ماه در جلسه کارگروه ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام استان، اظهار کرد: پروژه‌های دولتی نیمه‌تمام در این استان به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

وی افزود: براساس تبصره 27 قانون تنظیم دو و طبق دستورالعمل صادر شده از سوی هیئت دولت، پروژه‌هایی که دولت توان تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها را ندارد، باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این‌که بهره‌برداری از این پروژه‌ها زیر نظر دستگاه اجرایی است، گفت: دولت تقویت بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده و از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جزئی خودداری می‌کند.

وی تصریح کرد: مدیران باید از هرگونه نگاه تعصبی و بخشی‌نگری در این زمینه پرهیز و به بخش خصوصی و مردم اعتماد کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هر کدام از مسئولانی که در اجرای این قانون مقاومت کنند، به‌عنوان مدیر متخلف محسوب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی باید تا روز دیگر شناسایی کنند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار کرد: در صورت مقاومت هر کدام از مدیران برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، بودجه ملی و استانی پروژه مربوطه از سال 1395 قطع می‌شود البته پروژه‌هایی که متقاضی از سوی بخش خصوصی ندارند، تا زمان تعیین تکلیف و واگذاری به بخش خصوصی، اعتبار مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همه واگذاری‌های پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی با حفظ کاربری موجود انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در انجام روند اداری و اجرایی واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی، باید شرایط منابع طبیعی و آبخیزداری تا هنگام قرار گرفتن در شرایط فیزیکی مورد نظر، رعایت شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی