گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



سیاست اقتصادی جایگزین سیاست حمایتی از صنایع دستی


شرکت‌ کنندگان در نمایشگاه صنایع دستی باید خودشان بودجه این کار را تامین کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به اینکه آیا در جایگاه ریاست این سازمان به صنایع‌ دستی به چشم یک فرزند سر راهی نگاه می کند، گفت: صنایع دستی بچه اهلی، بزرگ و وارث ثروت من است.

به گزارش  ایسنا، مسعود سلطانی‌فر درباره بودجه اختصاص داده شده برای بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: هنوز هیچ مبلغی برای این کار اختصاص داده نشده، زیرا شرکت‌ کنندگان در این نمایشگاه باید خودشان بودجه این کار را تامین کنند.

او در حاشیه مراسم تجلیل و اعطای گواهی کیفیت سومین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی باید در این نمایشگاه شرکت کنند که خودشان بتوانند اعتبار آن را تامین کنند. ممکن است ما بتوانیم کمکی در این زمینه کنیم، اما سیاست ما به این شکل نیست که پول غرفه، غذا و هتل بدهیم تا عده‌ ای اجناس خودشان را بفروشند و در جیب‌ شان بگذارند.

سلطانی فر ادامه داد: من و معاون صنایع دستی تصمیم گرفتیم کمک خود را متوجه تولیدکنندگان مناطق محروم کنیم و این کار را به صورت هدفمند انجام دهیم، مثل تورهایی که قرار است در مناطق محروم بگذاریم و به تولیدکنندگان یارانه بدهیم، نه آنکه کسانی که در استان‌ های محروم و غیر محروم هستند از حقوق یکسان برخوردار شوند. طبیعتا کمک‌ مان را متوجه هنرمندان و تولیدکنندگان در مناطق محروم می‌ کنیم.

او اظهار کرد: بودجه‌ ای برای این کار اختصاص دادیم، اما رقم مشخصی نیست که آن را مطرح کنیم. ما باید این بودجه را با توجه به شرایط و برای کمک به این کار اختصاص دهیم. ممکن است اگر ما برای مثال رقم 200 میلیون تومان را به عنوان بودجه این کار مطرح کنیم، کسانی به جز معاون صنایع دستی به خرج کردن این رقم فکر کنند. بنابراین رقم مشخصی در نظر نگرفته‌ ایم و هر مقدار که لازم باشد هزینه می‌ کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره اینکه چرا سازمان از سیاست حمایتی به سیاست اقتصادی برای صنایع دستی رسیده است، بیان کرد؟ سیاست‌ های ما کماکان حمایتی است، اما نه حمایت از جنس کمیته امدادی. ما باید هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی را با حل کردن مشکلات دیگر حمایت کنیم، نه آنکه غرفه رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

او در پاسخ به اینکه هنرمندان را در حل کردن چه مشکلات دیگری حمایت می کند، اظهار کرد: این موضوع باشد برای بعد.

سلطانی فر در پاسخ به پیشنهادی مبنی بر اینکه چرا نمایشگاه‌ های صنایع دستی به شیوه گالری‌ دارها و با دریافت درصد فروش از هنرمندان برگزار نمی‌ شود، گفت: به نظر من این فکری اساسی و درست است و بارها آن را با دکتر نامورمطلق مطرح کردم که با انجام این کار نمایشگاه صنایع دستی برای ما درآمدزا می‌ شود، اما معاون صنایع دستی این کار را انجام نمی‌ دهد. من هم معتقدم همه مشارکت کنیم و از سود فروش هنرمندان درصدی به سازمان اختصاص پیدا کند، نه به این معنا که این پول را در جیب‌ مان بگذاریم، بلکه آن را برای نمایشگاه صنایع دستی هزینه کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از رسانه‌ ها برای عدم حمایت از صنایع دستی، بیان کرد: جز چند رسانه، مابقی با ما همکاری نمی‌ کنند و به خوبی از صنایع دستی پشتیبانی نمی‌ کنند. من از رسانه‌ ها انتقاد جدی دارم، زیرا به جای کمک، جنجال می کنند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست