سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرسش نمایندگان سنای افغانستان؛ پشت پرده انتقال داعش در ولایت ننگرهار کیست؟


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری  تسنیم، «جمعه گل گیانوال» عضو مجلس سنای افغانستان اعلام کرد: دو هواپیما در منطقه «سرخ رود» ولایت ننگرهار نیروهای داعش را جابجا کرده‌اند.

وی گفت: پیاده کردن نیروهای داعش توسط بالگرد و هواپیما در ولایت ننگرهار باید توسط ارگانهای امنیتی بررسی شود زیرا موضوع بسیار مهمی است.

در ادامه اعضای مجلس سنای افغانستان خاطرنشان کردند: باید موج رادیویی موسوم به «رادیو خلافت» که در ولایت ننگرهار توسط داعش منتشر می‌شود نیز هرچه سریع‌تر مسدود شود.

اعضای این مجلس تصریح کردند: گروه تروریستی داعش در افغانستان یک پروژه بین‌المللی است و از سوی شبکه‌های اطلاعاتی برخی کشورها برای برآورده شدن خواسته‌هایشان در افغانستان حمایت می‌شود.

پیش از این «عبدالظاهر قدیر» معاون دوم پارلمان افغانستان ضمن بیان اینکه رهبران گروه تروریستی داعش در کابل زندگی می‌کنند و با سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ارتباط هستند تأکید کرد: پروژه داعش در افغانستان توسط شورای امنیت ملی و «حنیف اتمر» مشاور این شورا در این کشور حمایت و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: حکومت و شورای امنیت ملی بارها از اقدام مردم و تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با داعش در ولایت ننگرهار جلوگیری کرده است.

قدیر اظهار داشت: مدارک و اسناد معتبری در اختیار دارد که نشان دهنده حمایت حکومت و حنیف اتمر از پروژه گروه تروریستی داعش در افغانستان است، اما با افشای آن قطعا حکومت افغانستان فرو می‌پاشد.

این در حالی است که «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ولایت بلخ نیز اظهار داشت: افراد مسلح با لباسهای سیاه توسط بالگردهایی در دامنه کوه «تورغر» ولایت ننگرهار منتقل شده‌ و مستقر شده‌اند.

مردم محلی ولایت ننگرهار نیز در بررسی‌های میدانی پیاده شدن افراد مسلح با لباس‌های سیاه را در کوه تورغر این ولایت تأیید می‌کنند.

پیش از این نیز برخی اعضای پارلمان افغانستان نیز اذعان داشتند: بالگردهای مشکوک برای مخالفان مسلح در برخی ولایات از جمله بغلان و بدخشان تجهیزات نظامی و تدارکات منتقل می‌کنند.

«حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان نیز گفته بود که گروه تروریستی داعش در این کشور از حمایت کامل خارجی‌ها برخوردار است که به تأیید وزارت دفاع افغانستان نیز رسیده است.

«مراد علی مراد» معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح افغانستان نیز تأکید کرد: ما پیاده شدن نیروهای گروه تروریستی داعش در ننگرهار را رد نمی‌کنیم زیرا در آن جای هیچ شکی نیست و آنها کاملا از حمایت خارجی‌ها برخوردار هستند.

«جان کمپل» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در این باره گفت: گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا ننگرهار را به مرکز فعالیتهای خود تبدیل کند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
کلینتون:پشت پرده داعش ما هستیم