سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی حزب اعتدال: ائتلاف سه گانه در مجلس به پختگی و بلوغ می رسد


سخنگوی حزب اعتدال: ائتلاف سه گانه در مجلس به پختگی و بلوغ می رسدایسنا/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه ائتلاف اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و معتدلین اصولگرا ائتلافی موسمی و انتخاباتی نیست، اظهار کرد: در مجلس این ائتلاف به پختگی و بلوغ می رسد و در انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز شاهد تداوم آن خواهیم بود.

غلامعلی دهقان در گفت وگو با ایسنا به ارائه تحلیلی از نتایج انتخابات 7 اسفند پرداخت و گفت: در انتخابات مجلس به ویژه در تهران بزرگ ائتلاف نانوشته ای دو و نیم سال گذشته علنی و ملموس شد.

وی خاطرنشان کرد: طی دو و نیم سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد عملا مثلث اعتدالگرایان، اصولگرایان و معتدلین شکل گرفت؛ موفقیت این ائتلاف نانوشته در برجام خود را نشان داد و همین مورد کافی بود تا این ائتلاف نانوشته با پیگیری های فراوان علنی و عینی شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به ردصلاحیت بسیاری از چهره های شاخص اظهار کرد: ردصلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب و معتدل چاره ای جز ائتلاف در مسیر این دو جریان قرار نداد. در همین راستا اصلاحات و اعتدالگرایان تصمیم گرفتند که همچنان در صحنه باقی بمانند و با صندوق های رای قهر نکنند.

وی در مورد نقش حزب اعتدال و توسعه در شکل گیری ائتلاف، با تاکید بر اینکه این حزب نقش آفرینی بسیار مهمی در ایجاد ائتلاف انجام داده است، گفت: حزب اعتدال و توسعه با رایزنی های گسترده خود به پل ارتباطی میان اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل تبدیل شد و در نهایت مشاهده کردیم که لیست ائتلاف تهران شکل گرفت و این لیست سرلوحه حوزه های انتخابیه دیگر در شهرستان ها قرار گرفت.

این فعال سیاسی معتدل با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان در انتخابات 7 اسفند دچار غافلگیری بزرگی شد، به دلایل عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات اشاره و اظهار کرد: اصولا در همه کشورها جریانات فکری سیاسی

حداکثر هشت یا 12 سال می توانند مجالس قانونگذاری یا قوه مجریه را در اختیار داشته باشند از این منظر روز 7 اسفند اتفاق عجیبی نیفتاد.

دهقان ادامه داد: اما از آنجایی که اصولگرایان این اعتماد به نفس را در خود می دیدند که بار دیگر نیز در مجلس قانونگذاری حضور خواهند داشت و همه امکانات و مقدمات این امر نیز فراهم شده بود چرخش قدرت ایجاد شده برای آنها خیلی ساده نیست.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه مظلومیت ایجاد شده برای اصلاح طلبان و اعتدالیون، استفاده بهینه از فضای مجازی و حمایت سران اصلاحات و اعتدالیون را از دلایل پیروزی لیست امید در تهران دانست و خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر نوعی گفتمان مظلومیت برای اصلاحات و اعتدالیون شکل گرفته بود. همچنین ردصلاحیت یادگار امام و انتصاب توام با بی تدبیری و ناشیانه لیست امید که منسوب به بزرگانی مانند آیت الله هاشمی بود، به انگلیس دست به دست هم داد تا نوعی مظلومیت برای اعتدالیون و اصلاح طلبان ایجاد شود.

وی گفت: استفاده از فناوری های مدرن و همچنین استفاده بهینه از فضای مجازی برای اتصال جریان اصلاحات و اعتدالگرایان به مردم و بکارگیری درست از این فضا سبب شد تا بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در انتخابات اسامی تمامی افراد هر دو لیست را در برگه های رای خود بنویسند.

دهقان با اشاره به فاصله آرای سرلیست اصولگرایان و نفر سی ام تهران، افزود: فاصله چندین هزار رای میان سرلیست اصولگرایان و نفر سی ام لیست اصلاحات نشان داد که لیست امید موفق شده است تا با تنویر افکار عمومی آنان را تشویق به رای دادن به لیست نماید به همین جهت لیست امید توانست تمامی 30 کرسی شهر تهران را به بدون هیچ شک و شبهه ای فتح نماید.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به نقش برخی از بزرگان اصلاحات و اعتدالگرایان در پیروزی لیست امید در تهران، گفت: همان طور که عدم صلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری باعث شد که آرای پیش بینی شده برای ایشان به سمت روحانی برود در انتخابات 7 اسفند نیز علاوه بر آرای پیش بینی شده برای چهره های شاخص اصلاح طلب و اعتدالگرا که صلاحیت شان تایید نشد، نقش آفرینی سران دو جریان تاثیر بسزایی در حصول نتایج داشت.

وی تاکید کرد: سران اصلاحات و اعتدالیون با دعوت خود زمینه برای حضور مردم به ویژه جوانان و میانسالان ایجاد کردند و قطعا یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار رای آوری بالای لیست امید دعوت این بزرگان به حضور مردم پای صندوق های رای بود.

این فعال سیاسی همچنین نمایندگان منتخب را به عبرت آموزی از گذشته توصیه و خاطرنشان کرد: نمایندگان منتخب مجلس دهم به ویژه جوانان باید با عبرت آموزی از گذشته بیش از گذشته اعتدال را محور رفتار و گفتار خود قرار دهند.

دهقان با بیان اینکه کسانی که به مجلس دهم راه پیدا نکردند قرار نیست که نسبت به عملکرد مجلس ساکت بنشینند، افزود: کسانی که به مجلس دهم راه نیافتند با رصد این مجلس و رفتار و گفتار نمایندگان آن تلاش می کنند که بهانه ای برای تخطئه مجلس دهم ایجاد کنند. در همین راستا به نمایندگان منتخب توصیه می کنم که بر محور اعتدال حرکت کنند و از تندروی های بی مورد خودداری نمایند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین به عملکرد نمایندگان مجلس ششم اشاره و تاکید کرد: فراموش نکنیم که مجلس ششم در فضایی مسالمت آمیز شکل گرفت اما امروز به زعم نمایندگان آن، مجلس ششم می توانست کارکرد بهتری داشته باشد تا بهانه ای به دست مخالفان خود ندهد.

وی در ادامه درباره استمرار ائتلاف سه گانه اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و معتدلین اصولگرا در دور دوم انتخابات، خاطرنشان کرد: قطعا ائتلاف سه گانه نه تنها در دور دوم انتخابات نیز استمرار خواهد داشت بلکه اوج آن را در انتخابات ریاست جمهوری 96 شاهد خواهیم بود.

دهقان تاکید کرد: تردیدی نیست که این سه گانه مصداقی بهتر از حسن روحانی برای ریاست جمهوری 96 نخواهد داشت.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه ائتلاف سه گانه موسمی و انتخاباتی نیست، اظهار کرد: قطعا در مجلس ائتلاف سه گانه به پختگی به بلوغ خود می رسد.

وی با بیان اینکه قطعا در مجلس دهم شاهد ائتلاف اصولگرایانی خواهیم بود که در انتخابات حدادعادل رهبری آنها را بر عهده داشت، اظهار کرد: تا شکل گیری مجلس دهم باید صبر کنیم و ببینیم که تکلیف 52 نماینده دیگر و همچنین خط فکری 40 تا 50 نماینده ای که مستقل وارد مجلس شده اند چیست. نباید فراموش کنیم که رقبای ما در مجلس نیز حضور خواهند داشت.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
دكتر شیری -بلوغ های شش گانه-