فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب های هبه شده موزه مفخم مرمت شد


به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی؛ قاسم طالب زاده مسئول موزه های استان روز چهارشنبه گفت: در راستای رسالت سازمان مبنی برحفظ و نگهداری میراث تاریخی مکتوب ،تعداد چهار جلد کتاب تاریخی و مذهبی که به این اداره کل هبه شده بود مورد مرمت قرار گرفت.
طالب زاده افزود: کتاب ها مذکور با اعتباری بالغ بر 100میلیون ریال و صرف مدت بیش از یک سال توسط کارشناسان بومی استان پس از مطالعه به منظور شناخت و بررسی هویت آن تحت عملیات اجرایی، پاکسازی، درمان(شستشو و اسیدزدایی) و صحافی قرار گرفت.
وی گفت: این کتاب ها شامل کتاب تحفه الخانی تالیف عبید ا.. بن محمود نور با موضوع فنون طب و طبابت، کتاب مجمع البیان علوم القران تالیف عیسی بن هبه ا... الحسینی با موضوع تفسیرآیات قرآنی و کتاب الخلافیه تالیف محمد باقر سبزواری با موضوع و مضمون احکام دینی است که در سنه 1291 هجری قمری توسط شاه کرم محمد مهدی تحریر شده اند .
کتاب های مذکور توسط اقای محمد رضا گرشاد یکی از اهالی فرهنگ دوست استان اهدا شده است تا پس از اقدامات مرمتی در موزه اسناد ونسخ خطی مجموعه فرهنگی تاریخی عمارت مفخم بجنورد نگهداری و نمایش داده شود.
س.ن1744/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عمارت موزه مفخم