سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قد رژیم آل‌سعود برای آبشار زدن در میدان قدرت‌نمایی با ایران بسیار کوتاه است


به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، حمید‌رضا مقدم‌فر در افتتاحیه ششمین همایش هم‌اندیشی مداحان اهل‌بیت (ع)، با اشاره به اعدام شیخ شهید نمر باقر النمر توسط دستگاه آل‌سعود و حوادث مابعد آن از جمله بروز تنش در رابطه میان ایران و رژیم آل‌سعود تاکید کرد: فایده اقدامات اخیر حکام بی‌عقل سعودی تنها در جیب یکی از وحشی‌ترین گروه‌های تاریخ یعنی رژیم جعلی صهیونیستی می‌رود.

وی همچنین با اشاره به سلسله رخدادهای اخیر اعم از حمله به شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه، اعدام شیخ نمر در عربستان، حمله پلیس آذربایجان به شیعیان نارداران و حمله وهابی‌ها به اهل تشیع در پاکستان، همگی از حضور یک دست برنامه‌ریز و هدایت‌گر در پشت صحنه ماجرا‌ها حکایت می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سامان‌دهی به چنین جنایات سازمان‌دهی‌شده‌‌ای،‌ افروختن و دامن‌زدن به آتش اختلاف میان شیعه و سنی در منطقه و جهان است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر‌اینکه شعله‌ور شدن آتش اختلاف میان شیعه و سنی فقط رژیم خونخوار صهیونیستی را در حاشیه امن قرار می‌دهد، اظهار داشت: دست صهیونیست‌ها در پشت پرده تحولات اخیر برای هر انسان آگاهی عیان و مبرهن است و رژیم آل‌سعود نیز در این میان حیثیت و شانی جز نوکری صهیونیست‌ها ندارد.

مقدم‌فر در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن تقبیح ورود به سفارت عربستان در تهران، تاکید کرد: این اقدام مشکوک، قطعاً غلط و محکوم است، با این حال همه باید مراقبت کنیم که جای متن و حاشیه عوض نشود. مسئله اصلی اعدام شیخ شجاع و آزاده‌ای به نام نمر توسط دستگاه مزدور آل‌سعود است و حوادث پیامد آن، همچون مسئله سفارت عربستان، در ذیل چنین جنایتی رخداده است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه هجمه به سفارت عربستان قطعاً کار نیروهای انقلابی نبوده و اتهام‌زنی به فرزندان انقلاب که توسط رسانه‌های بیگانه هدایت و مهندسی می‌شود، کاملاً نابجاست، گفت: بدون شک باید با بررسی دقیق این حادثه، عوامل اصلی شناسایی و معرفی شوند.

وی همچنین با اشاره به تعرض جنگنده‌های رژیم آل‌سعود به سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن، گفت: قد رژیم آل‌سعود برای آبشار زدن در میدان قدرت‌نمایی با ایران بسیار کوتاه است و حکام جوان، ناپخته و تازه وارد آل‌سعود به خوبی می‌دانند که اگر ایران درصدد پاسخگویی به این اقدامات آن‌ها برآید، حتی زیر قبای روسای صهیونیست‌شان نیز امنیت نخواهند داشت.

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نفوذ و با تاکید بر‌اینکه پیچیدگی‌های نفوذ سیاسی و فرهنگی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، بسیار بیشتر از نفوذهای امنیتی و جاسوسی‌های مصطلح‌ است، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های اصلی نفوذ در معنای اصلی امروز آن، نفوذ در عرصه‌های تصمیم‌سازی برای مدیران ارشد کشور است. فردی را در نظر بگیرید که رسماً در کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌های خود امکان توسعه را صرفاً از طریق ارتباط با غرب و قدرت‌های قلدر می‌بیند و بر این اساس معتقد است برای ارتباط با این قدرت‌ها باید از هرگونه مواضع ایدئولوژیک و انقلابی صرف‌نظر کنیم؛ چنین فردی برای سال‌ها عضو یک مرکز مهم بررسی‌های استراتژیک در کشورمان بوده و هم‌اینک نیز سمت مشاورت یکی از مسئولان ارشد را به‌عهده دارد. آیا با حضور چنین افرادی در حوزه تصمیم‌سازی می‌توان امیدوار بود که سیاست‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی پیش برود؟

وی استراتژی اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین پروژه و پروسه حال حاضر نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: تا وقتی که همچون افرادی (معتقدان به‌ضرورت دست‌کشیدن از آرمان‌های انقلابی برای دست‌یابی به توسعه مادی) در مراکز حساس تصمیم‌ساز حضور دارند و تا هنگامی که برخی مسئولان تصمیم‌گیر تحت تاثیر چنان شخصیت‌هایی هستند، بعید می‌دانم که اقتصاد مقاومتی آن‌طور که باید و شاید عملیاتی شود.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران همچون سال 88‌برای انتخابات آتی نیز برنامه‌ریزی‌های مفصلی را در دستور کار قرار داده و برای پیگیری برنامه‌های خود مترصد فرصت‌ها هستند.

مقدم‌فر با اشاره به برخی تحرکات مشکوک برای عرفی‌سازی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبدیل آن به جنگ قدرت در جمهوری اسلامی تاکید کرد: انتخابات مجالس خبرگان در طول انقلاب اسلامی همواره از شأن و جایگاه قدسی، علمایی و معنوی برخوردار بوده و هیچ‌گاه محل نزاع‌های معمول و مرسوم سیاسی و قطب‌بندی‌های کاذب نبوده است؛ با این حال در این انتخابات شاهد آن هستیم که عده‌ای عامداً در پی تبدیل این انتخابات به جنگ قدرت هستند.

وی در پایان با اشاره به سابقه سیاه فتنه‌گران در تکمین به آرای مردم و تبعیت از چارچوب‌های قانونی، گفت: فتنه‌گران صلاحیت تصدی هیچ منصب حکومتی در جمهوری اسلامی را ندارند و مردم به دستگاه‌های نظارتی اجازه نخواهند داد آن‌هایی که ماه‌ها کشور را به میدان جنگ و آتش‌افروزی و خسارت‌زنی به بیت‌المال تبدیل کردند، را تایید کرده و در آستانه نفوذ در دستگاه‌های رسمی حکومتی قرار دهند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حمایت تمام قد BBC از آل سعود