فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خانه تاریخی درزی های آمل در فهرست آثار ملی ثبت شد


عباس مهدوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این خانه قدیمی یکهزار متر مربعی که در کوچه ملک زاده، سر نبش خیابان آیت الله جوادی آملی قرار داردبه شماره 31210 در فهرست آثار ملی ثبت شده است .
وی ادامه داد: خانه تاریخی درزی های آمل با دارا بودن حیاط اندرونی و بیرونی است که گچ بری و نقاشی های این خانه متعلق به دوره قاجاریه است .
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: نقش های شمسه بر روی ستون های این خانه قدیمی بویژه نمای غربی آن مشاهده می شود که جلوه و زیبایی این خانه را دوچندان کرده است .
وی با اشاره به دو طبقه بودن این خانه گفت : طبقه نخست بنا دارای اتاق های سه دربی و طبقه دوم آن را اتاق های شش دربی تشکیل می دهد که درب اتاق ها از ضلع غربی و شرقی باز می شود .
مهدوی همچنین به وجود اتاق هایی با هشت درب در خانه قدیمی درزی ها به عنوان ویژگی دیگر ساخت این خانه نام برد و ادامه داد : سردابه ای نیز در محوطه این خانه وجود دارد .
وی افزود: مالکیت این خانه در اختیار وراث بوده و در حمایت حقوقی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آمل قرار دارد.
مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد آثار باستانی و تاریخی ثبت شده مازندران را بیش از 700 اثر عنوان کرد وادامه داد : از این تعداد 45 اثر متعلق به میراث فرهنگی است و مابقی در اختیار ادارات و نهادهای دیگر همچون اوقاف و امور خیریه قرار دارد .
وی همچنین گفت که بیش از یکصد اثر گردشگری برای ثبت در آثار ملی در مازندران وجود دارد .ک/3
2096/1899

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ثبت ملی آثار تاریخی ایران و حواشی آن