سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افشاگری تخلفات مالی در شهرداری تهران/ کارت زرد دو عضو شورا به قالیباف


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علیرضا دبیر در نشست خبری خود با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کار شورای شهر تهران انتخاب شهردار، حسابرسی و بودجه است اظهار داشت: بیش از 95 درصد کار شورای شهر تهران در کمیسیون برنامه و بودجه انجام می‌شود.

وی همچنین به طرح حسابرس مشترک شهرداری و شورا اشاره کرد و گفت: این اتفاق بسیار خوبی است و بنده از آن حمایت می‌کنم چرا که با این کار از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری خواهیم کرد.

دبیر تصریح کرد: در بحث حسابرس مشترک شورا و شهرداری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بخشی از حق‌الزحمه حسابرس توسط شهرداری و بخش دیگر توسط شورا تامین شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر موضوع حسابرس مشترک شهرداری و شورای شهر تهران به 6 کمیسیون شورا ارجاع داده شده اما با گذشت 2 هفته هنوز هیچ یک از کمیسیون‌ها پاسخ خود را در خصوص این طرح اعلام نکرده‌اند اما نظر کارشناسی بنده این است که این طرح به نفع شورا است.

دبیر همچنین با بیان اینکه بنده به حسابرس شهرداری نیز احترام می‌گذارم گفت: قطعا حسابرس ما با شهرداری هیچ اختلافی ندارد و بحث ما سر بندهاست.

وی در ادامه با بیان این جمله که فساد را با حرف‌های قشنگ نمی‌توان جمع کرد گفت: در این زمینه باید اقدام عملی کرد و وقتی شفافیت مالی وجود نداشته باشد به تبع فساد به وجود می‌اید.

دبیر ضمن انتقاد از صحبت‌های شهردار تهران مبنی به تهمت زدن به حسابرس‌های شورای شهر گفت: حسابرسی در شهرداری تهران از گذشته وجود داشته است و در سال‌های 75 و 76 نیز این موضوع از طریق سازمان حسابرسی انجام می‌گرفت اما از سال 82 حسابرسی شرکت‌ها، سازمان‌ها‌،‌ مناطق و معاونت‌ شهرداری توسط شورا انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: برای بنده مشخص نیست که چرا دوستان در شهرداری علاقه ندارند حسابرسی صورت گیرد چرا که مطرح نمودن تهمت‌هایی بر علیه حسابرس شورا و یا شهرداری همانند شکستن آیینه است.

دبیر اضافه کرد: متاسفانه تا به امروز دوستان ما در شهرداری تهران در خصوص عدم شفافیت مالی در این مجموعه پاسخ قانع کننده‌ای به شورا ندادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه 94 اولویت‌هایی برای شهر تهران ترسیم شد گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در سال 94 بود. به طوری که در لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران 1800 میلیارد تومان برای توسعه مترو در نظر گرفته شده بود که این رقم در شورا به 2200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: قطعا شهرداری تهران در بخش مترو کمتر از اعتبار اشاره شده هزینه نخواهد کرد و اگر شورا اعتبار بیشتری را برای توسعه مترو اختصاص می‌داد از سایر برنامه‌ها و طرح‌های شهری عقب می‌افتادیم.

دبیر گفت: چنانچه دولت از طریق فاینانس کمک‌های خود را به شهرداری داشته باشد مشکلات زیادی در توسعه حمل و نقل مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق برنامه 5 ساله شهرداری تهران بودجه شهرداری در سال 95 می‌بایستی نزدیک به 21 هزار میلیارد تومان باشد گفت: اما با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود بودجه شهرداری بیش از 18 الی 19 هزار میلیارد تومان بسته نشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری با بیان اینکه اطلاعاتی که هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورا منتشر و اطلاع‌رسانی می‌شود نسبت به گذشته قابل قیاس نیست گفت: در دوره سوم این حجم از اطلاعات به اعضا داده نمی‌شد و جای سوال دارد که برخی‌ها از بنده ایراد می‌گیرند.

دبیر با تاکید بر اینکه بنده در مقابل عدم شفافیت مالی در شهرداری سکوت نخواهم کرد گفت: بنده در چندین مرحله به صورت شفاهی،‌ کتبی مشکلات حسابرسی را به شهرداری اعلام کرده‌ام اما متاسفانه پاسخی نگرفته‌ام.

وی با بیان اینکه بنده هم اکنون نیز از برخی‌از پروژه‌های شهرداری دفاع می‌کنم گفت: در مقابل این دفاع هیچگاه در مقابل عدم شفافیت مالی در شهرداری سکوت نخواهم کرد چرا که نمی‌دانستم اینقدر حجم بی‌انضباط مالی در شهرداری وجود داشته و حجم تخلفات مالی در این مجموعه بسیار زیاد است.  

دبیر با اشاره به اینکه شخص شهردار تهران نیز به دنبال اصلاحات نیست گفت: قالیباف باید پاسخگو باشد چرا که حجم تخلفات در شهرداری بسیار زیاد است و نباید شهردار تهران مدام به گذشته برگردد و بگوید شهرداران گذشته تخلف کرده‌اند چرا که اگر شهردار قبلی نیز تخلف کرده باشد تاوان خود را داده است و من وظیفه خود می‌دانم که در مقابل عدم شفافیت مالی و فساد در شهرداری سکوت نکنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه با تاکید مجدد در بی‌انضباط مالی و تخلف گسترده در شهرداری تهران گفت: در مقابل این موارد سکوت نخواهم کرد چرا که بی‌انضباطی مالی مثل ویروس است و فساد همانند آنفلوآنزا است.

دبیر در ادامه بااشاره به اینکه هم اکنون 9 سازمان و 18 شرکت وابسته به شهرداری تهران در سال 92 مورد حسابرسی قرار گرفتند گفت: این در حالی است که حسابرسی 22 منطقه و معاونت‌های شهرداری باقی مانده است و قطعا مشکلات مناطق بیشتر است و این در حالی است که مناطق از ما 4 ماه وقت خواسته‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته مشکلی را با شهردار تهران داشتیم ولی رسانه‌ای نشد به طوری که شهرداری تهران بنا داشت احداث تونلی را از میدان سپاه به سمت آزادگان با همکاری بانک پاسارگاد آغاز کند که حتی رقم آن نیز حدود 6 الی 7 هزار میلیارد تومان در بودجه شهرداری آمده بود ولی ما عنوان کردیم که اگر این کار قرار است انجام شود می‌بایستی کار به بخش خصوصی واگذار شود که البته این طرح بایستی مجوز شورا را نیز داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تذکر دو عضو شورای شهر تهران (حافظی و قناعتی) به شهردار تهران در خصوص فروش اراضی تپه عباس‌آباد گفت: نکته حائز اهمیت این است که شهردار تهران پاسخ این دو عضو را نمی‌دهد و مدام از کاری که در تپه‌های عباس‌آباد صورت گرفته است دفاع می‌کند.

دبیر ادامه داد: شورای شهر تهران به عنوان بالاترین نهاد بالادستی شهرداری تهران است و شهردار تهران می‌بایست هرکاری را که شورا مجوز می‌دهد انجام دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حسابرسی از شرکت‌ها، سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری تهران حق طبیعی شورای شهر تهران است این موضوع را قانون مشخص کرده است و شهردار تهران نیز باید آن را بپذیرد چرا که شهرداری ملک شخصی کسی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: بنده از ابتدا نیز اعتقاد داشتم که باید گزارش های حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری روی سایت قرار بگیرد و شهروندان از تمامی اقدامات در شهر مطلع شوند اما شاهد هستیم که هیچ شفافیت مالی در شهرداری وجود ندارد.

دبیر در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون برنامه و بودجه برنامه‌ای را برای بررسی حسابرسی‌ها در سال‌های گذشته دارد یا خیر گفت: شورا حسابرسی‌های گذشته را بررسی کرده و نمی‌توان از آن حسابرسی را انجام داد چرا که برای این کار حتما نیاز به مجوز شورا داریم.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ شورای شهر تهران حسابرسی های فعلی از شرکت‌ها، سازمان ها،‌مناطق و معاونت‌های شهری بی‌سابقه بوده است گفت: زمانی که بنده کمیسیون برنامه و بودجه را تحویل گرفتم 38 الی 40 مورد از سازمان‌ها و شرکت‌ها فاقد اسناد بودند.

دبیر ادامه داد: در سال 94 دیگر فاقدی نداریم و ما به دنبال بستن مازادها هستیم ضمن اینکه جابه‌جایی ردیف‌ اعتبارات با کسب اجازه از شورا انجام می‌پذیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد بودجه 95 و 96 و تفریق در بهترین حالت بسته شود.

دبیر در ادامه نشست خبری با بیان اینکه ما در بحث حسابرسی‌ها به دنبال جواب قانع کننده هستیم گفت: متاسفانه هیچ عزم جدی را از سوی مدیران ارشد شهرداری تهران برای اصلاح بی‌انضباطی مالی نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران ارشد شهرداری تهران چشم‌های خود را بر واقعیت بسته‌اند و من به عنوان یک عضو در خصوص تخلفات مالی و فساد در شهرداری کوتاه نخواهم آمد و از طریق قوه قضائیه پیگیری خواهم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: بنده زمانی که مشکلات مالی را در شهرداری تهران متوجه شدم ابتدا به شهردار تهران منتقل نمودم اما هیچگاه پاسخ مناسبی از سوی قالیباف نشنیدم.

دبیر در ادامه با اشاره به اینکه در سال 93 بودجه نقد و غیر نقد شهرداری تهران 50 به 50 بود گفت: اما در سال 94 این بودجه 65 درصد نقد و 35 درصد غیر نقد بود و قطعا در سال 95 از این رقم عقب‌تر نخواهیم رفت.

وی در ادامه گفت: چنانچه شورای شهر تهران پشت کمیسیون برنامه و بودجه شورا باشد ورود جدی را به موضوع ثبت فروش املاک خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به چند مورد تخلف در سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران گفت: 20 درصد از فروش طرح ترافیک باید در بحث مترو برود اما متاسفانه این پول‌ها به خزانه واریز نشده است.

دبیر ادامه داد: آرزو دارم حسابرسی‌ها روزی در صحن علنی و حتی پخش زنده مورد بررسی قرار بگیرد و شهروندان بدانند که چه دفاع و دعواهایی در خصوص حسابرسی‌ها می‌شود.

وی گفت:من تنها کاری را که می‌توانم در بخش عدم شفافیت مالی در شهرداری کنم، اطلاع‌رسانی و افشای فساد مالی در شهرداری تهران است تا رسانه‌ها و مردم بدانند که چه اتفاقاتی در شهرداری افتاده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بی‌انضباطی مالی و فساد در شهرداری بسیار زیاد است گفت: شهردار تهران باید پاسخگوی اینگونه تخلفات باشد.

دبیر همچنین از طرح سوال دو عضو شورای شهر و همچنین کارت زرد به شهردار تهران خبر داد و گفت:  متاسفانه برخی‌ها خود را در شورا به خواب زده‌اند و بنده به عنوان نماینده مردم از همه ابزار برای افشا از فساد مالی استفاده خواهم کرد.

دبیر در ادامه با طرح چند پرسش گفت‌: آیا حسابرس شورا بد کاری کرده‌ است که مشخص کرده است که پولی را که قرار بوده به حساب مترو واریز شود به حساب شخص دیگری واریز شده است.

وی ادامه داد: شهردار تهران بایستی پاسخگوی همه این موارد و مشکلات مالی و فساد در شهرداری تهران باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: بنده در جلسات خصوصی نیز وضعیت شرکت‌ ها را به اطلاع قالیباف گفته‌ام و محکم اعلام کرده‌ام که شرایط سازمان‌ها و شرکت‌ها مناسب نبوده است و وی نیز تیمی را مقید به پاسخگویی کردند و در واقع پاسخ‌های شهرداری این است که می‌بینید!  

دبیر تصریح کرد: قالیباف شهردار شورا است و تصمیمات شورا را باید اجرا کند و در واقع شورا تصمیم می‌گیرد که وی چه کاری را بکند  چه کاری را نکند و ایشان نیز باید پاسخگو باشد.

وی با طرح این پرسش که شرکت‌های شهرداری تهران با پول چه کسی اداره می‌شود و آیا شهرداری برای مردم است یا خیر گفت: شهر تهران  ملک بنده و آقای قالیباف نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: یک عضو شورای شهر هر زمانی که بخواهد از شهردار سوال بپرسد و این در حالی است که شهردار نیز باید پاسخگوی سوالات باشد.

دبیر با تاکید مجدد بر تخلف و فساد مالی در شهرداری تهران گفت: دولت بودجه خود را منتشر می‌کند چرا اما شهرداری تهران می‌ترسد که بودجه خود را منتشر کند.

وی اضافه کرد: دوستان ما در شهرداری در پاسخ دادن دقت نظر داشته باشند چرا که شهرداری مال مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن دفاع از پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران گفت: بنده هم اینک نیز از برخی پروژه‌های شهرداری دفاع می‌کنم اما این به این دلیل نیست که از تخلف در شهرداری چشم‌پوشی کنم.

دبیر تصریح کرد: من به دنبال هیچ امتیازی از شهرداری نیستم و در واقع به دنبال بستن با این مجموعه نیستم و نخواهم بود اما یک تیم رسانه‌ای سعی می‌‌کند به گونه‌ای عنوان کند که بنده به دنبال امتیاز از شهرداری هستم.

وی افزود: مطرح نمودن تخلف در شهرداری و عدم شفافیت در این نهاد هیچ موضوع شخصی نیست و موضوعی است که بایستی همه شهروندان از آن مطلع باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در دوره‌ اینده به قالیباف جهت تصدی‌گیری شهرداری تهران رأی خواهد داد گفت: حتما در آینده در خصوص رأی دادن به قالیباف تجدیدنظر خواهم کرد.

دبیر در ادامه با تاکید بر اینکه بنده تا آخرین لحظه از حسابرس شورا دفاع خواهم کرد گفت: البته در کنار این کار نخواهم گذاشت که خللی در کار اجرا پیش آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنده در مقابل فساد مالی و تخلف در شهرداری سکوت نخواهم کرد گفت: تاوان این موضوع را داد‌ه‌ام و خواهم داد و این در حالی است که در چند ماهه گذشته موضوعاتی را بر علیه بنده و خانواده‌ام عنوان کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: عنوان شده است که همسر بنده را با بن شهروند گرفته‌اند و حتی مطرح شده است که دبیر پیمانکار تونل توحید را معرفی کرده است و یا اینکه عنوان شده بنده سیتی‌زن آمریکا هستم.

دبیر افزود: بنده همه موارد را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد و شکایت خود را مطرح خواهم نمود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2STNX


ویدیو مرتبط :
خدمات دکتر قالیباف در شهرداری تهران