سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیا فرانسه به محور مبارزه واقعی با داعش می پیوندد


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، در یکی از خشن‌ترین و خون‌بارترین و هماهنگ ترین عملیات‌های تروریستی، فرانسه کاملاً عجز و ضعف و شکست خود را نشان داد، حمله خونین در عمق پایتخت فرانسه و در امتداد تنوع شب‌های پاریس به صورت مبنایی غافلگیرکننده نبود، چرا که در مراحل آتی تهدیدات فزاینده ای بر ضد این کشور مطرح می‌شد، پس راز این غافلگیری فرانسوی‌ها در چیست؟ 

آیا این غافلگیری به علت تعداد بالای کشته شدن‌ها است یا به علت تعداد بالای مجروحان وخیم این حادثه است یا اینکه موضوع تنوع و تعدد مکان ها در عملیات تروریستی و هم‌زمانی آنها مطرح است، به گونه‌ای که نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه قادر به مهار تمامی این حوادث نبودند. حوادثی که هر کدام از آنها به صورت جداگانه به اتاق عملیات گسترده‌ای جهت مدیریت فعال تقابل با آن نیاز دارد تا در حد امکان نتایج مصیبت بار این تراژدی وحشتناک کاسته شود.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارات اولیه خود پس از این حوادث تروریستی بسیار شوک زده به نظر می‌رسید ، وی البته در ادامه کنترل خود را در دست گرفت و تصمیم گرفت که با تروریسم مبارزه کند ، بنا بر این اعلام کرد که دولت فرانسه در حالت جنگی قرار دارد و آماده تقابل با تروریسم و دفاع از خود است. وی در ادامه از اتخاذ تمامی تصمیمات ویژه برای شرایط جنگی خبر داد و در ادامه توضیح داد که دولت فرانسه می‌داند که تروریست‌ها از کجا وارد شده بودند و همچنین می‌داند که توطئه‌ای داخلی انجام این عملیات را برای آنها تسهیل کرده بود. شاید علت تأخیر این کشور در شناسایی منابع این ترور این است آن ها جزئیات عملیات تروریستی که در عرصه عربی و شهرها و خیابان‌های ما رخ می‌دهد را بررسی نکرده و آن را مورد توجه قرار نداده بودند ، عملیاتی که بهترین فرزندان امت اسلام را به کام مرگ فرو برده است و شهدای زیادی در تقابل با این جهل و عقب‌ماندگی و نفرت کورکورانه به جای گذاشته است. البته داعش با پذیرفتن مسئولیت این عملیات باعث شد این کشور در اعلام مسئولیت عوامل آن به درد سر نیفتد.

به این ترتیب رئیس‌جمهور فرانسه متوجه شد که داعش  برنامه‌ریزی و تحریک و اجرای این عملیات مصیبت‌بار را برعهده داشته است، عملیاتی که نیازمند تلاش‌های گسترده سازمان های بزرگ و امکاناتی در حد دولت‌های بزرگ است تا به این حد بزرگ و برنامه ریزی شده صورت گیرد.

حال سؤال اینجاست که آیا آقای رئیس‌جمهور می‌داند که کشورش به همراه شرکای بزرگ خود نقش فعال و اساسی در ایجاد زیرساخت‌های داعش ایفا کرده است؟ آیا رئیس‌جمهور فرانسه می‌داند که کشورش ید طولایی در انجام تحریک تبلیغاتی با هدف تقویت وابستگان پرچم داعش داشته تا تعداد عناصر آن‌ها را برای مبارزه با دولت سوریه و تجزیه دولت عراق افزایش دهد؟ آیا وی خبر دارد که فرانسه کمک زیادی به ایجاد این رویکرد افراط‌گرا داشته و چشم خود را به روی خباتث های این تحریک تبلیغاتی بسته است؟ آیا اولاند اطلاع دارد که سرویس‌های امنیتی و جاسوسی فرانسه اقدامات این گروه در عضو گیری فعال در داخل جامعه فرانسه یا از طریق سایت های معروف اینترنتی برای جذب نیرو جهت مبارزه در سوریه و عراق را نادیده گرفته است؟ آن هم در شرایطی که فرانسه بهترین بستر در عرصه اروپا برای عناصری است که تابعیت عربی و آفریقایی و مسلمان دارند.

اگر رئیس‌جمهور فرانسه این مسائل را نمی‌دانند به ‌ناگزیر باید برخی چیزها را به وی یادآوری کنیم:‌

- فرانسه از اولین کشورهایی بود که سعی کرد هجمه گسترده‌ای را بر ضد روسیه و ایران به راه بیندازد.

- فرانسه از مهم‌ترین عناصر باشگاه جهانی تولید و تجارت تسلیحات پیشرفته بوده و در چارچوب رضایت دوستان و مشتریان ثروتمند خود و فروش گران‌بهاترین سلاح ها به آن ها وارد بازی داعش شده است.

- فرانسه از سر تا پا در پروژه پلید آمریکا برای تجزیه منطقه و ضربه زدن به اعراب و مسلمانان در راستای رضایت رژیم صهیونیستی وارد عمل شده است. 

در این مصیبت بزرگ باید به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفته و از خداوند برای آنها طلب مغفرت کرد ، همچنین باید به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه یادآوری کرد که عملیات تروریستی که در سال 2000 در سالن نمایش مسکو انجام شد و مقایسه آن با عملیات تروریستی خونینی که داعش در اوایل سال جاری میلادی در ساختمان مجله فکاهی فرانسوی به راه انداخت، بعلاوه عملیات اخیر در عرصه سالن نمایش باتکلان به عنوان خونبارترین این عملیات ها انجام داد، باید فرانسه را به سمت این تحلیل سوق دهد که تصمیم دولت روسیه در مبارزه با تروریسم واضح و صریح بوده و این موضوع بدون در نظر گرفتن منافع مادی و نژادپرستانه باید قطعی شود. آیا رئیس‌جمهور فرانسه نیازمند یادآوری این مطلب است که چیزی که دولت خلافت نامیده می‌شود، شرکت با مسئولیت نامحدودی است که همگی این کشورها در ایجاد و تقویت آن دست داشته‌اند و دولت بزرگ فرانسه و سیاست‌های این کشور یکی از بزرگ‌ترین سهامداران این شرکت بوده و به علت همین سهام است که فرانسه باید بیشترین مسئولیت در این خونریزی‌ها و کشتارها و ویرانی ها را که در وهله اول دامن این کشور را گرفته و سپس به تمامی جوامع در گوشه و کنار دنیا منتقل می‌شود، برعهده بگیرد.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
ادوار کنوی به داعش می پیوندد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!