سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موافقت دولت آمریکا با فروش بمب‌های هوشمند به عربستان


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، مقامات وزات خارجه آمریکا اعلام کردند که دولت این کشور با درخواست خرید بیش از هزاران بمب که شامل بمب‌های هوشمند نیز است به عربستان سعودی موافقت کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که نیروی هوایی عربستان سعودی خریدار این بمبها است.

فروش این معامله 1میلیارد و 29 میلیون دلاری باید مورد تصویب کنگره آمریکا قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که با ادامه عملیات هوایی عربستان سعودی در یمن، این معامله با چراغ سبز کنگره روبرو شود.

درخواست خرید مهمات از آمریکا در حالی اعلام شده است که پیشتر بریتانیا خواهان "تحقیقات لازم" درباره حملات هوایی عربستان سعودی به یمن شد.

اواسط ماه جاری میلادی فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا به  بی‌بی‌سی گفت سلاح‌های ساخت بریتانیا در این حملات مورد استفاده قرار گرفته و اطمینان‌بخشی مقام‌های عربستان درباره تبعیت از قوانین بشردوستانه "کافی نیست."

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که کشورش در صورتی که مشاهده کند قوانین بین‌المللی در این زمینه نقض شده‌اند، فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫اعتراض فعالان ایتالیایی در محکومیت فروش بمب های ساخت ایتالیا به عربستان‬‎