علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نظام اطلاعات بازار کار طراحی شد/ اجرای طرح ملی اشتغال در سال ۹۵


به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با تاکید بر طراحی نظام اطلاعات بازار کار گفت: در بحث اشتغال دو جهت گیری را دنبال می کنیم، چون رئیس جمهور در نشستی دستور داد نظام اطلاعات بازار کار طراحی شود که اقدام برای آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد. اکنون طراحی این نظام صورت گرفته و بر این اساس از روی آمارها، ارقام، قضاوت‌ها و مسائل مختلف مرتبط می توانیم ترسیمی از فضای کار عرضه کنیم.

وزیر کار افزود: همچنین یک برنامه داریم که براساس آن، بودجه های ریز کنونی و بودجه های عمرانی در بخش‌های کشاورزی، طرح‌های آبیاری زیر کشت و مصوب، بخش پتروشیمی و نفت یا راه هر کدام چه تعداد اشتغال حساب شده ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: برای نمونه اگر در حوزه IT هر پهنای باند را به هر واحد اضافه کنیم، یک تعداد شغل به طور تعریف شده خواهیم داشت، بنابراین بخشی از سیاست‌های اشتغال، جهت دادن به برنامه های عمرانی موجود دولت است.

ربیعی بر اشتغال زایی با تکیه بر حمایت از سرمایه گذاری و تسهیل فضای کسب و کار تاکید کرد و بیان داشت: درصدی از سهم اشتغال پیش بینی شده متکی بر تولید و رشد و ایجاد اشتغال است، همچنین تجربه ژاپن، آمریکا، کشورهای آسیای جنوب شرقی و در منطقه خودمان هند و بنگلادش را در دوران رکود مطالعه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: باید در سطح محله گرایی به سوی خوشه بندی برویم، خوشه ها را به هم زنجیره کنیم و با زنجیره کردن مشاغل کوچک و خُرد به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال حرکت کنیم که بخشی از آن را نیز به عنوان یک برنامه با نام «طرح تکاپو» تصویب کردیم.

ربیعی ادامه داد: این برنامه در سال ۱۳۹۴ در ۶ استان به صورت آزمایشی (پایلوت) بود و در سال ۱۳۹۵ در ۳۰ استان براساس خوشه هایی که شناسایی شده اند، اجرا می شود. وی اعلام کرد: اکنون در چند استان طرح ترسیب کربن دنبال می‌شود و شغل‌هایی ایجاد می‌کند.

وی گفت: برای ایجاد نزدیک به ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۵، جهت گیری را به این ترتیب دنبال خواهیم کرد. در دولت نیز به طور ماهانه بحث اشتغال در قالب کارگروهی تخصصی رصد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
برنامه آموزشی مدیریت زمان در یک هفته بازار کار، اشتغال و بیکاری اصول مستندساز