سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبودهای دارویی


هشدار رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبودهای داروییتسنیم/ رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به شروع کمبودهای دارویی در بیمارستانها هشدار داد.

هنوز چندی از مشکلات "سرم" در بیمارستان‌ها نگذشته است که رسول دیناروند رئیس سامان غذا و دارو نسبت به کمبود داروهای بیمارستانی هشدار داد.

داستان این پیش بینی رئیس سازمان غذا و دارو که خود متولی تأمین دارویی کشور است نشأت از بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش دارویی است، بطوریکه به گفته دیناروند شرکت‌های پخش دارویی طلب‌های زیادی از بیمارستانها دارند زیرا بیمارستانها نیز به دلیل اینکه بیمه‌ها مبالغ آنها را نپرداختند نمی‌توانند بدهی خود را به شرکت‌های پخش دارو بپردازند.

کما اینکه در این زمینه رئیس سازمان غذا و دارو با وجود اینکه به شرکت‌های پخش دارویی در برخی موضوعات حق می‌دهد ولی در هشداری به آنان عنوان کرده است که نباید مصارف حیاتی بیماران در بیمارستان‌ها از جمله دارو به دلیل این بدهی‌ها دچار گروکشی شود زیرا به گفته دیناروند در برخی مواقع شرکت‌های پخش عنوان کرده‌اند تا بیمارستانها مبالغ و طلب‌های آنان را پرداخت نکنند دارو و یا سرم در اختیارشان قرار نمی‌دهند.

حال با این شرایط و با وجود تمام تمهیدات برای آرامش بازار دارویی کشور، رئیس سازمان غذا و دارو عنوان می‌کند که به دلیل پرداخت نکردن مطالبات بیمارستانها توسط بیمه‌ها که متعاقباً بیمارستانها نیز توان مالی‌شان دچار مشکل می‌شود و نمی‌توانند بدهی خود به شرکت‌های پخش دارویی را بپردازند، باعث خواهد شد تا در روزها و ماه‌های آینده کمبود داروهای بیمارستانی نیز شروع می‌شود.

بدهی بیمه‌ها به حوزه سلامت خطرناک می‌شود


به گزارش تسنیم، در این راستا ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت نیز در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرده بود: هر ماه بالغ بر هزار تا هزار و 200 میلیارد تومان مطالبات بیمارستانی به بیمه‌ها داده می‌شود و هم اکنون نیز 7 تا 8 ماه بیمارستان‌ها از بیمه‌ها مطالبه دارند. به طوریکه در سال 94 مطالبات مخصوص امسال که از طرف بیمه‌ها به حوزه سلامت بازگشته است فقط 180 میلیارد تومان بوده و 7 هزار و 400 میلیارد تومان دیگر مطالبات اسنادی ما است. در مجموع مطالبات حوزه سلامت از بیمه‌ها نیز باید عنوان کنم 5 هزارو 600 میلیارد تومان اسناد ارائه شده مطالبه داریم ولی مطالباتی که هنوز اسناد آن به بیمه‌ها ارائه نشده است ولی خدمت آن داده شده است بالغ بر 8 هزار و 500 تا حدود 9 هزار میلیارد تومان است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
هشدار سازمان غذا و دارو به مراکز درمانی