سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



یلدا در کوچه‌های فقر


سلامت نیوز: جمعیت امام علی طرح "یلدا در کوچه‌های فقر" را در محل "خانه‌های ایرانی" مراکز امدادی این جمعیت در محلات حاشیه با اهدای هدایا به کودکان تحت پوشش این مراکز و نیز توزیع بسته‌های یلدایی به کودکان کار و شناسایی آنها درخیابانهای شهرهای مختلف کشور برگزار می کند.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی کی منش، مسئول امور رسانه جمعیت امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح "یلدا در کوچه‌های فقر" از سال 1388 به کوشش جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) با هدف نشاندن لبخندی هرچند کوتاه در بلندای شبی سرد و زمستانی بر لبان کودکان کار و ساکنان محلات حاشیه و محروم کشور برگزار می شود.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه این طرح، فرصتی است برای مطرح شدن دوباره پرسشهایی اساسی چون "چرا حقوق اولیه بسیاری از کودکان در سرزمین ما زیر پا گذاشته می شود؟، چرا هزاران هزار کودک حتی در سرمای سوزان زمستان باید آواره خیابان ها و کارگاه‌های زیرزمینی باشند و کودکی‌شان را به جای بازی و درس خواندن، به کار اجباری بگذارنند؟ گفت: امروزه در شهرهای بزرگ کم نیستند چهاررا‌ه‌هایی که محل تقاطع شادی و رفاه و خوشبختی و عده‌ای از مردم با فقر و درماندگی و تنهایی قشردیگری از جامعه هستند. آن جا که کودکی در گرمای داخل اتومبیل به زیبایی سه رنگ چراغ راهنمایی چشم دوخته، کودک دیگری در سرمای چهار راه زمستانی با نگاهی به شیشه اتومبیل‌ها و سرنشینانشان، چشم انتظار گشایشی است.

کی منش ادامه داد: آرامش و شادی، حق تمامی کودکان است و جمعیت امام علی (ع) همواره در تلاش است تا به مناسبت‌های مختلف و در حد توان، یادآور حقوق پایمال شده قشر ضعیف و رنجور جامعه باشد. یکی از این مناسبت‌ها آیین باستانی شب یلداست.

وی افزود: امسال اعضای جمعیت امام علی (ع) یلدای خود را علاوه بر جشن گرفتن در "خانه‌های ایرانی" (مراکز آموزش و حمایت از کودکان در معرض آسیب در محلات حاشیه) با حضور در خیابان‌های شهر و اهدای هدیه یلدا به کودکان کار، سپری می‌کنند. این هدیه علاوه بر شال و کلاه، شامل بسته غذا و میوه و آجیل نیز می‌شود.

مسئول امور رسانه جمعیت امام علی(ع) ادامه داد: "یلدا در کوچه‌های فقر " امسال به طور همزمان در استانهایِ تهران، اصفهان، فارس، کرمانشاه، قم، البرز، گلستان، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان رضوی و برای نخستین بار در استان های ایلام، سیستان و بلوچستان و کردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لازم به ذکر است امسال در شب یلدا در شهرستان شهریار و نیز در بومهن، برنامه ویژه‌ای در قالب جشن توسط جمعیت امام علی(ع) با رویکرد آموزش و پیشگیری برای کودکان در معرض خشونت و اعتیاد برگزارخواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرح، می توانید به سایت www.sosapoverty.org مراجعه کنید.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!