ادعای ان بی سی نیوز: تهدید رزم‌ناو "هری ترومن" از سوی قایق‌های تندروی ایران


سخنگوی نظامی آمریکا، رزمایش سپاه پاسداران ایران را در خلیج فارس، اقدامی تحریک‌آمیز علیه رزم‌ناو این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ان بی سی نیوز در گزارشی به قلم "جیم میکلازوفسکی" و "کورتنی کوب" نوشت: یک سخنگوی نظامی آمریکا مدعی شد سپاه پاسداران ایران روز شنبه هنگام ورود ناو هواپیمابر هری ترومن و سایر رزم ناوهای آمریکایی به خلیج فارس در اقدامی "بسیار تحریک‌آمیز،" چند راکت با اختلاف زمانی اندک شلیک کرد. این راکت‌ها با هدف اعلام هشدار به رزم ناوهای آمریکایی شلیک شدند.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات نظامی آمریکایی که نام آنها فاش نشده است، اعلام کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حال انجام رزمایشی با مهمات جنگی بود و ناو ترومن حدود 1370 متری محل شلیک این راکت ها قرار داشت. این شبکه افزود: راکت‌ها به سمت ترومن و سایر رزم ناوها شلیک نشدند.

"کایل راینز،" سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، در این باره گفت: چند کشتی سپاه پاسداران ایران این راکت‌ها را در فاصله نزدیک رزم ناوها و کشتی‌های تجاری عبوری ضمن ابلاغی که فقط 23 دقیقه قبل ارایه شده بود، شلیک کردند.

راینز در نامه‌ای الکترونیکی نوشت: این اقدامات شدیدا تحریک‌آمیز، غیرایمن و غیرحرفه‌ای بود و تعهد ایران را نسبت به امنیت آبراهی که برای تجارت بین‌الملل حیاتی است زیر سوال می‌برد.

وی گفت: هنگام وقوع این اتفاق، ناو ترومن همراه با دو رزم ناو ائتلاف تحت هدایت آمریکا که از حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه حمایت می‌کنند در حال ورود به خلیج فارس از طریق تنگه هرمز از طریق مسیری متداول بود.

ان‌بی‌سی نیوز افزود: ناوشکن باکلی و یک کشتی فرانسوی هنگام شلیک این موشک‌ها در منطقه بودند.

راینز مدعی شد: در حالی که تعاملات میان نیروهای ایرانی و نیروی دریایی آمریکا حرفه‌ای، ایمن و متداول است، این رخداد این طور نبود و با تلاش‌های درحال انجام برای تامین آزادی رفت‌ و آمد و ایمنی دریایی مغایرت داشت.

نیروهای ایرانی و آمریکایی در گذشته در خلیج فارس با هم رو در رو  شده‌اند، خصوصا در طول جنگ ایران و عراق در دهه 1980.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
رهگیری ناو آمریکایی توسط قایق های تندروی سپاه (جدید)