سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سخنگوی حزب «کوکلوکس کلان» آمریکا: پیروزی دونالد ترامپ نیز محتمل است


سخنگوی حزب «کوکلوکس کلان» آمریکا: پیروزی دونالد ترامپ نیز محتمل استشرق/ متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

باورمند به برتری نژاد سفید، ملی‌گرا، بومی‌گرا، ضدمهاجران، ضدکمونیسم، ضدکاتولیسیسم، ضدیهودیان و متمایل به نازی‌ها؛ اینها ویژگی‌های گروهی هستند که این روزها در رسانه‌های بین‌المللی سخن بیشتری از آنها به میان می‌آید؛ «کوکلوکس‌کلان». شاید بخش عمده‌ای از توجه به اعضای این گروه پس از دهه‌ها درحاشیه‌بودن، اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری علیه مهاجران به‌خصوص لاتین‌تبارها و مسلمانان و اعلام حمایت «دیوید دوک»، از رهبران ارشد آن گروه، از او بوده باشد. «راشل پندرگرافت»، سخنگوی حزب پروتستان کوکلوکس‌کلان، در گفت‌وگو با «شرق» از نگرانی‌های نژادپرستان سفیدپوست آمریکا درباره احساس خطر درباره زوال ارزش‌های مسیحی غربی، نظرش درباره یهودیان و اسرائیل و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا نظرش پیرامون غیرسفیدپوستان گفت.

‌«توماس راب»، پدر شما و رئیس ملی سازمان کوکلوکس‌کلان، پیش‌تر هولوکاست را یک افسانه خوانده بود. دکتر دیوید دوک، یکی دیگر از رهبران بلندپایه کوکلوکس‌کلان‌ها، نیز نظر مشابهی را دارد و در کنفرانس برگزار‌شده در ‌این‌باره در تهران شرکت کرده بود و از «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهوری وقت ایران، به دلیل مواضعش تقدیر به عمل آورد. نظر شما در این‌باره چیست؟
درباره هولوکاست، من هیچ شواهد معتبری را در حمایت از آن ندیده‌ام. بااین‌حال، چندین مقاله از چهره‌های مختلف دانشگاهی و کارشناسان را در این‌باره خوانده‌ام که هنوز هم موضوعی محل اختلاف و منازعه است. در هر صورت، این موضوع در مقایسه با نسل‌زدایی سفیدپوستان و آزار و اذیت و جابه‌جایی گروه‌هایی از آنان چیزی نیست. ما از نسل‌زدایی هیچ گروه یا ملتی دفاع نمی‌کنیم و باور داریم که همه مردم حق تعیین سرنوشت دارند و آرزو می‌کنیم همان‌قدری که ما نگران مردم خود هستیم، هر ملتی نیز برای وضعیت خود نگرانی مشابهی را داشته باشد.
‌نظر شما درباره احمدی‌نژاد و نظراتش درباره صهیونیسم و هولوکاست چیست، آیا با او موافق هستید؟
من چندان درباره نظرات او نمی‌دانم. به نظر من هولوکاست به‌عنوان ابزاری برای حمایت از صهیونیسم به کار برده می‌شود و باور دارم که لابی آیپک برای افزایش نفوذ خود در سیاست آمریکا از آن بهره می‌برد. با‌وجوداین، قصد انکار آن را ندارم. هر کسی حق دارد تا سیاست‌های خود را ارائه دهد و فضایی برای بیان داشته باشد البته مادامی که نخواهد این موضوع را به سایرین تحمیل کند. خصومت تلخی میان اسرائیل و دیگر کشورهای خاورمیانه وجود دارد. نظر من این است که ما نباید در این موضوع ورود کنیم. من با تمام کمک‌های خارجی آمریکا مخالف هستم، چراکه این کمک‌ها معمولا به جایی که هدف هستند نمی‌رسند، همچنین، ما باید نخست دغدغه‌مان توجه به مردم خود و مراقبت از شهروندانمان باشد. اگر مردم نگران بهداشت عمومی و نیازمندی‌های معیشتی خود هستند ما باید کمک‌های مالی خارجی خود را قطع کرده و آن را به مردم خود بدهیم. دولت ما باید اولویت را به مردم خویش اختصاص دهد و از خارج‌کردن پول از کشور خودداری کند.
‌نظرتان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ٢٠١٦ آمریکا چیست؟ چه کسی پیروز این میدان است؟
پاسخ به این پرسش دشوار است. دونالد ترامپ در میان مردم با هر پیشینه اقتصادی‌ای محبوبیت بالایی دارد. درمقابل «هیلاری کلینتون»، رقیب دموکرات او، هم پشتیبانی زیادی را کسب کرده است. او به‌عنوان یک سیاست‌مدار خیلی خوب بازی می‌کند و توانسته حمایت بسیار زیادی را در میان غیرمسیحیان و رنگین‌پوستان و صاحبان مشاغل بزرگ کسب کند. پیش‌بینی‌ای درباره نتیجه انتخابات ندارم. ما در برهه‌ای مهم در ایالات متحده قرار داریم که ترکیب جمعیتی به‌سرعت در حال تغییر است. ممکن است ترامپ در این انتخابات پیروز شود؛ هنوز هم بلوک بزرگی از رأی‌دهندگان سفیدپوست و برخی از گروه‌های رنگین‌پوست وجود دارند که به او برای ایجاد یک دولت کوچک‌تر رأی خواهند داد. بااین‌حال، اگر او پیروز شود من تردید دارم که بتواند برای دور دوم نیز بار دیگر انتخاب شود.
‌در دو دور قبلی انتخابات اکثریت رأی‌دهندگان آمریکایی به «باراک اوباما» به‌عنوان نامزدی سیاه‌پوست اعتماد کردند و به او رأی دادند. آیا این شکستی برای کوکلوکس‌کلان‌ها نبود؟
تعداد زیادی از جمعیت غیرسفیدپوست و همچنین سفیدپوستان لیبرال به اوباما رأی دادند. بسیاری از سفیدپوستان دیگر نیز به او به‌این‌خاطر رأی دادند که وعده خروج نیروهای آمریکایی از عراق را داده بود. امروز محبوبیت او به شکل چشمگیری کاهش یافته است. مشکلات نژادی امروز بدتر شده است. بسیاری از مردم از نژادهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف به طور مصنوعی در این کشور آمیخته شده‌اند. این موضوع نه‌تنها سبب اتحاد در جامعه نشده که خود باعث ایجاد اختلالات فراوان شده است.
‌نظر شما درباره اظهارات ترامپ پیرامون ممنوعیت مهاجرت خارجی‌ها به‌خصوص مسلمانان به آمریکا چیست؟ برخی تحلیلگران می‌گویند شعارهای او مشابه آن چیزی است که کوکلوکس‌کلان‌ها می‌گویند؟
با نظر او درباره لزوم توقف ورود مهاجران خارجی به آمریکا موافق هستم. کسری بودجه ملی ما تریلیون‌دلاری است و افزایش تعداد مهاجران به رقابت میان گروه‌های مختلف نژادی و بی‌ثباتی بازار کار و اقتصاد می‌انجامد. آمریکا بیش از پیش اقتصادش در حال حرکت به‌سوی بخش خدماتی است و هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد. بافت اجتماعی اروپا که در کمتر از ٤٠ سال پیش اروپامحور و مسیحی بود، در حال فروپاشی است. افزایش تعداد مهاجران به بهبود وضعیت کمکی نخواهد کرد.
تا آنجایی که به پیشینه دیدگاه او در قبال مسلمانان بازمی‌گردد، او با مسلمانان میانه‌رو کار کرده است. من گمان نمی‌کنم هیچ‌گونه نفرتی از مردمانی با عقاید و پیشینه‌های مختلف در کار باشد. بااین‌حال، عناصری از خشونت مذهبی از سوی کسانی وجود دارد که می‌خواهند اسلام و ارزش‌هایشان را بر سرزمین‌های غربی مسلط کنند. فکر می‌کنم تصمیم او در این برهه، برای ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا اقدام درستی است. من با او در این زمینه اشتراک نظر کامل دارم.
‌کوکلوکس کلان‌ها باور دارند که یهودیان کنترل تمام بانک‌ها و نظام سیاسی آمریکا را در اختیار دارند، بااین‌حال ما می‌توانیم نشانه‌هایی از اختلاف میان اوباما و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را ببینیم. آیا فکر نمی‌کنید این موضوع نشان‌دهنده آن است که رهبران آمریکایی خود تصمیم‌گیرنده هستند؟
نخست آنکه باور ندارم که یهودیان کنترل تمام بانک‌ها را در اختیار دارند. باور دارم یهودیان اکثر سهام‌ نهادهای مالی بین‌المللی را در اختیار دارند. این به معنی کنترل اسرائیل بر نهادهای مالی نیست. همه یهودیان مثل هم و یکسان فکر و عمل نمی‌کنند. برخی از آنها نگرانی بیشتری در قبال اسرائیل دارند و برخی دیگر درباره بازار سرمایه‌داری نگران هستند. هر دو نیز هم‌زمان از سیاست‌ها و برنامه‌هایی حمایت می‌کنند که برای تمدن مسیحی غربی مضر و زیان‌بار هستند. اوباما خواستار تلاش آشتی‌جویانه میان تمام طرف‌های درگیر شد. «جورج بوش» سلف او، از اسرائیل و خواسته‌های آن رژیم حمایت کرد. باید گذاشت ملت‌های دیگر خودشان مشکلات‌شان را حل کنند.
‌کوکلوکس کلان‌ها ادعای مبارزه مسالمت‌آمیز علیه سیاه‌پوستان را دارند در حالی که در دهه ٦٠ میلادی این گروه خشونت‌های زیادی را علیه سیاه‌پوستان اعمال کردند، از جمله بمب‌گذاری در مدارس و کلیساها. آیا فکر نمی‌کنید اقدامات‌تان سبب افزایش شکاف در درون جامعه آمریکا می‌شود؟
نخست آنکه نام کوکلوکس‌کلان به طور گسترده‌ای در حوزه عمومی استفاده می‌شود و هرکسی می‌تواند از این نام برای سازمان‌دهی گروه خود استفاده کند. این مشکل ثابت شده که برخی با کینه‌توزی یک گروه کوچک را راه‌اندازی می‌کنند تا بتوانند با عناوین بزرگ در صدر اخبار قرار گیرند. واقعیت آن است که در دهه ٦٠ میلادی نیز دولت فدرال بود که از طریق عواملی که خود سازمان‌دهی کرده بود قصد ایجاد هرج‌ومرج در جامعه را داشت. سازمان ما هرگز در هیچ اقدام خشونت‌آمیزی نقش نداشته و اقدامات این‌چنینی را محکوم می‌کند. با وجود آنکه شمار کوچکی از جرایم علیه سیاه‌پوستان صورت گرفته‌‌ این جرایم از سوی شهروندان معمولی بوده‌‌ که ممکن است دارای ارتباطاتی نیز با کوکلوکس کلان‌ها بوده باشند و ازاین‌رو مورد توجه بین‌المللی قرار گرفته‌اند. اکنون هیچ کلان‌شهری را در ایالات متحده پیدا نمی‌کنید که در آن امنیت سفیدپوستان برای پیاده‌&am


ویدیو مرتبط :
دونالد ترامپ : منع ورود همه مسلمانان به آمریکا