گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



کاهش قیمت تمام‌شده گردشگری در کیش


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» مطرح کرد

«کیش به قطب تجاری و گردشگری کشور تبدیل خواهد شد» و در این مسیر، طی یک سال و نیم گذشته، بیش از نیمی از اهداف که بیشتر بر حوزه توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه استراتژیک متمرکز بوده، محقق شده است.

آن طور که مدیران سازمان منطقه آزاد کیش این منطقه را معرفی می‌کنند، منطقه آزاد کیش یکی از مهمترین بنگاه‌های تجاری و گردشگری مناطق آزاد است که دو ماموریت مهم «گردشگری» و «تجارت» برای این منطقه تعریف شده است. این منطقه دارای 5 شهرک صنعتی فعال است که 420 واحد صنعتی در آن فعالیت می‌کنند. طراحی‌های تاسیس ششمین شهرک صنعتی این منطقه نیز انجام شده و در شرف واگذاری است که البته این شهرک بیشتر با هدف راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک صنعتی برای کارآفرینان کیش به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

 برقراری پروازهای خارجی بر فراز آسمان کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگویی با روزنامه «دنیای اقتصاد»، با تشریح عملکرد مدیریت جدید این سازمان در زمینه ماموریت‌های تعریف شده، به این نکته که این منطقه در میان کلیه مناطق آزاد کشور، بیشترین شمار مسافر و گردشگر را دارد، اشاره کرد و افزود: در 6 ماه اول امسال، کیش در مسیر هوایی، 623 هزار و 787 مسافر داخلی و 62 هزار و 531 مسافر خارجی داشته است. علی‌اصغر مونسان از راه‌اندازی پروازهای خارجی در کیش خبر داد و تصریح کرد: از اردیبهشت ماه امسال، اولین پرواز نجف – کیش برقرار شد و در مهر ماه نیز، پرواز کیش – استانبول و کیش – کویت برقرار خواهد شد. همچنین پرواز کیش – دبی هم که به صورت روتین انجام می شده است، گسترده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه بالا بودن قیمت تمام شده سفرهای گردشگری از جمله هزینه هتلینگ و اقامت، یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال گردشگران از سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به جای کیش است، تاکید کرد که برنامه هایی برای کاهش این هزینه تمام شده در جریان است.

مونسان در توضیح این طرح‌ها، از در دست احداث بودن یک‌هزار واحد مسکونی غیرقابل فروش و غیرقابل تملک در جزیره کیش با هزینه سرمایه‌گذاری هتل‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این طرح هتل‌ها با هدف کاهش قیمت تمام شده این واحدها را به گردشگران ارائه می‌کنند و حتی در صورت واگذاری هتل، واحدهای مسکونی نیز همراه هتل واگذار می‌شوند و قابل فروش نیستند. وی با تاکید بر ظرفیت‌های کیش برای توسعه صنعت گردشگری، پروژه‌های اجرایی شده این منطقه از جمله پارک دلفین‌ها یا بازی‌های آبی را نامتناسب با ظرفیت‌های این منطقه و ناکافی دانست و اعلام کرد: برای توسعه صنعت گردشگری کیش، در اولین گام، پروژه پارک شهر در 110 هزار متر مربع اجرایی خواهد

شد. وی افزود: همچنین یک دریاچه بزرگ با هدف ایجاد فضاهای تفریحی نیز در منطقه ایجاد خواهد شد. در عین حال کلبه حور در غرب جزیره کیش نیز طراحی شده که نوار ساحلی را تا کشتی یونانی به طول 3 کیلومتر گسترده می‌کنیم. البته برخی دیگر از پروژه‌ها از جمله پارک مینا و رودخانه خروشان نیز با هدف توسعه جنوب و غرب کیش اجرایی شده است.   به گفته مونسان، احداث باغراه بزرگ شهری نیز به طول 4کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین باغراه‌های دنیا، دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

آن طور که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش می‌گوید؛ ترمینال مسافری بندرگاه تجاری کیش که قرار بود سال آینده به بهره‌برداری برسد، نوروز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و این ترمینال برای یک و نیم میلیون نفر مسافر ظرفیت دارد. از سوی دیگر، در طرح توسعه ترمینال فرودگاه کیش نیز در افق 1404، برای 6 میلیون مسافر ظرفیت‌سازی شده است.


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ تورم بنای کاهش قیمت نیست