علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معمای مجهول ابرهای بشقاب‌پرنده در کشور روسیه


باشگاه خبرنگاران/ کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای چرایی به وجود آمدن ابرهایی به شکل کروی و مانند بشقاب‌پرنده در یک منطقه خاص از کشور روسیه پیدا کنند.
گفتنی است، کارشناسان و عکاسان ماجراجوی فراوانی از سراسر این تصاویر منحصر بفرد و زیبایی از شکل‌گیری ابرهایی غیرعادی با ظاهری شبیه به سفینه فضایی در نزدیکی قله کوه‌های آتش‌فشانی در شبه‌‌‌جزیره کامچاتکای کشور روسیه در شرق این کشور به ثبت رسانده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این ابرها به نام ابرهای عدسی شکل مشهور هستند و دانشمندان علل مختلفی برای تشکیل آن‌ها را عنوان کرده‌اند که یکی از آنها جریان هوای موجود در نوک قله‌‌ها و شکل‌گیری این نوع ابرهاست.
تا به حال شکل‌گیری این ابرها بارها سوژه طرفداران فرضیه‌های موجودات فضایی بوده است.
کارشناسان وجود بخار آب و نیز دود منتشر شونده از آتش‌فشان را از جمله دیگر دلایل تشکیل این نوع ابرها می‌دانند.

نحوه شکل‌گیری ابرهای عدسی، وجود هوای مرطوب و قله‌های نوک‌تیز آتش‌فشانی، جریان‌‌های باد قوی و جریان داشتن آن‌ها در امتداد رشته‌کوه است.
کارشناسان به دلایلی عجیب وجود این نوع ابرها را بیشتر در کشور روسیه رصد کرده‌اند و اعتقاد دارند ممکن است دلیلی خاص مرتبط با اثر مغناطیسی کره زمین در پیدایش آنها مؤثر باشد. این نوع خاص از ابرها با سایر ابرهای باران‌زا تفاوت دارد و مدت پایداری آن در آسمان طولانی است.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بشقاب پرنده در روسیه