پیگیری وزیر ورزش روسیه درباره دلیل ممنوعیت ملدونیوم


ویتالی موتکو به پیگیری دلیل افزوده شدن ماده ملدونیوم به لیست مواد ممنوعه پرداخت و از وادا سوال کرد آیا این آژانس قبل از ممنوع کردن این ماده، تحقیقات علمی انجام داده است یا خیر.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Inside the games، اخیرا تست دوپینگ بسیاری از ورزشکاران روس به دلیل مصرف ملدونیوم مثبت شده است. این ماده برای بیماران قلبی تجویز می‌شود. از یکم ژانویه 2016، مصرف ملدونیوم از سوی وادا ممنوع شده است.

ماریا شاراپووا، یکی از ورزشکاران روسی است که به دلیل مصرف این ماده،‌ تست دوپینگ مثبت داشته است.

سر کرگ ویدی، رییس وادا هفته‌ گذشته اعلام کرد که نیاز به اسپانسرهای بیشتر برای انجام بررسی‌ها و تحقیقات درباره دوپینگ هست. او در این باره به رویترز گفت: ورزش اخطار هوشیاری دریافت کرده است. ورزش و ورزشکاران نیازمند مدیریت بهتر هستند تا اعتماد در سیستم ورزش باقی‌ بماند. الان زمان این است که سرمایه‌گذاری بیشتری در مسائل مبارزه با دوپینگ انجام شود. رسانه‌ها و اسپانسرها باید به ورزش پاک کمک کنند.

وادا اعلام کرده است تاکنون 99 مورد مصرف ملدونیوم گزارش شده است. موتکو پیش از این قضیه دادن ماده ملدونیوم به تیم‌های ملی را تکذیب کرد. او در این باره به TASS گفت: از وادا درخواست می‌کنیم اطلاعاتی درباره تحقیقاتشان راجع‌ به ملدونیوم به ما بدهند. در حال‌ حاضر به ورزشکاران، متخصصان و پزشکان می گوییم باید مصرف این ماده متوقف شود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز (دوشنبه) اعلام کرد وادا باید از سیاسی کردن مساله دوپینگ در روسیه خودداری کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
شرح دلیل احمقانه بودن ممنوعیت