سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه یزد: غربیها نیت مقدس ایران درباره عراق و سوریه را درک کنند


به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری با اشاره به حوادث عراق و سوریه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به نفع مردم این کشورها انجام داده و با درایت، متانت و فداکاری کشورمان هر دو جبهه در حال پیشروی هستند.
وی اظهار کرد : خوشبختانه اوضاع در سوریه خوب ولی در عراق بهتر است گروهها ضمن توجه به نظرات مراجع، اتحاد بیشتری داشته باشند.
امام جمعه یزد اضافه کرد: عربی ها هم بهتر است در باره کشورهای منطقه حقانیت و نظر خوب ایران را بپذیرند.
ناصری به آیین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت : حدود 30هزار نفر از یزد برای سفر به کربلا در اربعین ثبت نام کرده اند که در این خصوص نیازمند همکاری زائران و نیز خیران مومن استان هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان به زائران توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین ،اخلاق و جنبه های عرفی کشور عراق ،منش و روش و اخلاق ایرانی و فرهنگ کمک را به نمایش بگذارند.
خطیب جمعه یزد با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: روز پنجم آذر یادآور فرمان تاریخی ،حساب شده و دقیق امام خمینی (ره) درباره تشکیل بسیج است ، فرمان بسیج در واقع همگانی شدن بسیج و تلاش برای حفظ انقلاب و خوبی ها ، وحدت جامعه، حفظ استقلال، آزادی و حاکمیت خدا در جامعه است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بسیج را برای مراقبت و پاسداری از انقلاب تشکیل داد، تاکید کرد : انقلاب اسلامی ایران انقلاب از درون و بیرون و با برنامه ریزی و آموزشهای 15ساله امام با تحول و رشد اعتقاد به حاکمیت خدا و کمال و آزادی و زنده شدن فلسفه عاشورا بود که ترور در آن جایگاهی نداشت.
امام جمعه یزد ادامه داد: حفظ این انقلاب نیازمند حضور و مسولیت پذیری همه در قالب بسیج است از این رو باید همه بسیجی شویم و با داشتن روحیه شهادت طلبی و روحیه پیشرفت ضمن حفظ انقلاب و بصیرت و آگاهی به سوی ارزشها و الهی شدن برویم.
ناصری تاکید کرد:بسیج یک حرکت عمومی و فرمان الهی زیر پرچم امام حسین(ع)و عاشوراست که قدرت دفع دشمن و جذب دوستان را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست نیز گفت: این فرمان بسیار عالی بود که دولت باید حتما عمل کند و در کنار آن بسیج و دانشجویان و اساتید نیز طرح بدهند و همه برای حفظ خوبی ها محیط زیست و دفع بدی های آن همکاری کنند و جدی باشند.
ناصری با اشاره به مسئولیت انسان در مقابل اعمالش خاطرنشان کرد : باید حواسمان باشد که روز قیامت بتوانیم در مقابل اعمال و نعمت ها و ولایت اهل بیت(ع) پاسخگو باشیم در عین حال در برابر هجوم فزآینده دشمن بویژه از طریق فضای مجازی از خود و فرزندانمان مراقبت کنیم.
وی با اشاره به لزوم برخورد با مظاهر بدحجابی در جامعه یاد آور شد: متاسفانه برخی مواقع بدحجابی آنقدر زشت می شود که خارجی ها نیز به ما می خندند از این رو باید دولتی ها ، آمران به معروف و مردم در مبارزه با این موارد به نیروی انتظامی کمک کنند. ک/2
1968/8068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیةالله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا (ع)