کارگردان «خشم اژدها»: ترجیح می‌دهم نمایشم «بفروش» باشد تا برای صندلی‌های خالی اجرا بروم


کارگردان «خشم اژدها»: ترجیح می‌دهم نمایشم «بفروش» باشد تا برای صندلی‌های خالی اجرا بروممهر/ علی احمدی کارگردان «خشم اژدها» عنوان کرد، ترجیح می دهد نمایشی به اصطلاح «بفروش» اجرا کند تا اینکه برای سالنی خالی از تماشاگر به صحنه برود.
علی احمدی که این روزها نمایش «خشم اژدها» را در تالار حافظ روی صحنه دارد درباره استقبالی که تاکنون از اجرای این اثر شده است گفت: احتمال ما این بود که در ایام جشنواره فیلم فجر، نمایش با افت مخاطب روبرو شود که خوشبختانه به دلیل تبلیغات موثری که برای اجرای این اثر داشته ایم این اتفاق رخ نداد و طبق آماری که به ما ارایه شده «خشم اژدها» از جمله آثار پرفروش فصل بوده است.
وی ادامه داد: البته علاقه مندم که این اتفاق برای همه تئاترهای روی صحنه رخ دهد چون من از کودکی با تئاتر آشنا هستم و می دانم چقدر برای یک گروه تلخ است که بعد از ماه ها تلاش و صرف وقت و انرژی برای آماده سازی یک نمایش در هنگام اجرای عمومی با سالن خالی از تماشاگر روبرو شوند.
احمدی درباره جنس کمدی که در این نمایش ارایه می شود، توضیح داد: جنس کمدی این نمایش با کارهای قبلی ام فرق می کند. البته در تمرین‌ها این نگرانی را داشتم که ممکن است این نوع کمدی برای مخاطب جذاب نباشد اما در نهایت تماشاگران با کار ارتباط خوبی برقرار کردند. در نمایش «خشم اژدها» شاهد یک سری هیاهو هستیم و در صحنه هایی هم سکوت های طولانی داریم اما همه این موقعیت ها به درستی در کار نشسته است و تماشاگر را اذیت نمی کند.
کارگردان «پپرونی برای دیکتاتور» عنوان کرد: این نمایش براساس نمایشنامه «خنده در طبقه بیست و سوم» نیل سایمون نوشته شده است و طنز نیل سایمون هم بیشتر طنزی کلامی است. این نمایش هم در دل دوران مک کارتیسم روایت می شود به همین دلیل من به عنوان کارگردان تلاش کردم ضمن حفظ لحن و فضاسازی اثر موقعیت هایی نیز به داستان اضافه کنم تا مخاطب جوانی که اطلاعی از دوران مک کارتیسم ندارد هم با اثر ارتباط برقرار کند.
وی متذکر شد: یکی از اتفاقات خوشایند در چهار نمایشی که به صحنه برده ام حضور تماشاگرانی است که تا به حال تئاتر ندیده اند و برای اولین بار است که به دیدن یک نمایش می‌آیند. حتی برخی از این تماشاگران نمی دانند تالار حافظ و یا تماشاخانه ایرانشهر کجاست و یا آداب تئاتر دیدن را نمی دانند اما همین که برای دیدن یک اثر نمایشی ترغیب شده اند جای خوشحالی دارد. البته به گروه نمایش ما اتهام می زنند که کارهایمان به اصطلاح «بفروش» است اما من ترجیح می دهم کار «بفروش» به صحنه ببرم و سالن اجرای نمایشم پر از جمعیت باشد تا اینکه برای صندلی های خالی به صحنه بروم.
این کارگردان تئاتر در پایان درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: در سال ۹۵ اگر سالنی مناسب برای اجرا پیدا کنم نمایش دیگری را به صحنه می برم اما در غیر این صورت تصمیم دارم در تدارک ساخت اولین فیلم سینمایی ام باشم. من به واسطه حضور پدرم خسرو احمدی در تئاتر از سن ۴ - ۵ سالگی با فضای تئاتر آشنایی دارم و همه راهروهای تئاتر شهر را می شناسم و حتی هر سه بازسازی این مجموعه و میزان تغییرات روی داده در آن را به یاد دارم. من در نمایش «کرگدن» فرهاد آئیش دستیار صحنه بودم و پشت صحنه همه کاری می کردم بنابراین برخلاف گفتگویی که چندی قبل از من منتشر شده و به اشتباه عنوان شده بود که من علاقه ای به تئاتر ندارم باید عنوان کنم که علاقه زیادی به این هنر دارم اما با توجه به فیلم های کوتاهی که در طول چند سال گذشته ساخته ام دوست دارم در سینما هم فعال باشم و فیلم بلند سینمایی نیز بسازم.
على شادمان، تینو صالحى، خسرو احمدى، سینا کرمى، نیما شعبان نژاد، الهه شه پرست، مهران امام بخش، على احمدى بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۳ اسفند ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار حافظ روی صحنه است.


منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
خشم اژدها..!! نه ببخشید خشم سوباسا و یک برگردون فوق چرخشی به دروازبان حرفه ای