سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین هفت هزار استاندارد آموزشی در سازمان فنی وحرفه ای


به گزارش ایرنا، سید علی موسوی روز سه شنبه درنشست هم اندیشی تدوین استانداردهای آموزشی استان بوشهر گفت: 20 هزار شغل در کشور شناسایی شده که باید استانداردهای آموزشی موازی با این شغل ها حداقل چهار برابر باشد.
وی با بیان اینکه استاندارد آموزشی باید پاسخگویی فوری به نیاز بازار کار باشد، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای کشور برای تدوین استانداردهای آموزشی کوتاه مدت و ارزش گذار که قابلیت ایجاد اشتغال و حضور مثبت در جامعه را داشته باشند، گام بر می دارد.
موسوی گفت: درتدوین استانداردهای آموزشی علاوه بر توجه به محیط زیست و توسعه اقتصادی باید بر مشاغل سبز نیز تاکید شود، چون هم بازار کار آنها موجود است و هم آینده شغلی روشنی دارند.
وی افزود: استاندارد آموزشی در هر استان بسته به نیاز بازار کار همان استان تدوین می شود زیرا هر منطقه یک استاندارد خاص را می طلبد.
موسوی اظهارکرد: 65گروه برنامه ریزی درسی در دفتر طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وجود دارد که براساس قطب بندی انجام شده این گروهها در بین 31 استان کشور تقسیم بندی شده اند.
وی یادآور شد: برهمین اساس مسئولیت تدوین استانداردهای جدید و بازنگری استانداردهای آموزشی موجود در گروه برنامه ریزی جوش و بازرسی جوش به استان بوشهر واگذارشده است.
موسوی اظهارکرد: در تدوین استانداردهای آموزشی بر مشارکت بازار کار و صاحبان مشاغل تاکید شده است تا براین اساس استانداردهای آموزشی برای جذب افراد در مشاغل مختلف تدوین شود.
وی یادآور شد: همچنین برای نخستین بار کمیته های برنامه ریزی درسی در تمام استانهای کشور با مشارکت بخش خصوصی، مربیان و کارشناسان فنی و حرفه ای برای پیگیری استانداردهای جدید و بازنگری استانداردهای موجود تشکیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: همگام با توسعه آموزش های هارتی در دانشگاه های استان رشته های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز در این ارتباط به 100 رشته آموزشی ارتقا می یابد.
یوسف قیصری افزود: برای توسعه و ترویج آموزش های مهارتی در جامعه و توانمندسازی اقشار مختلف نگاه ویژه ای به همکاری آموزشی شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر داریم.
قیصری ادامه داد: برای اجرای تفاهم نامه همکاری، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای دانشجویان دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی دوره های مهارتی هم راستا با رشته های تحصیلی آنها برای ورود موفق تر به بازار کار برگزار می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: 110 آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد بوشهر وجود دارد که می توان با ترکیب مهارت دانشگاهی و کارگاه های فنی در توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی در استان یوشهز گام های مهمی برداشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت های بالایی است و باید از نگاه آموزش و تدوین سرفصل استاندارد گام های موثری برای توسعه آموزشی بردارد.
عبدالرسول کازرونی افزود: هدف نهایی ارائه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای توانمندسازی جوانان به عنوان اصلی ترین مولفه ها در مقوله اشتغال است.
وی بیان کرد: بیش از 75 درصد افرادی که از دالان مهارت آموزی و تمرین آموزش های فنی و حرفه ای بویژه در شاخه های فنی می گذرند وارد محیط کسب و کار می شوند.
وی با اشاره به پدیده شوم بیکاری گفت: اصلی ترین و مهمترین رسالت ما با نگاه تقاضا محوری درک درست از قابلیت ها، مزیت ها، ظرفیت های منطقه ای و فرصت های شغلی در استان و کشور است که به دنبال آن برنامه ریزی آموزشی صورت می گیرد.
کازرونی افزود: استان بوشهر در بخش کشاورزی، نفت و گاز، پتروشیمی و بنادر و دریانوردی دارای ظرفیت های شغلی مناسبی است که می توان با تدوین استانداردهای آموزشی متناسب با بازار کار آنها، افراد جویای کار را به سمت اینگونه مشاغل ساماندهی کرد. ک/2
6047/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش استاندارد / 5- سازمان بین المللی استاندارد ISO