سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آئین نامه تعیین تکلیف ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی مقیم ایران رد شده است


به گزارش دفتر منطقه‎ای خبرگزاری تسنیم، مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اجرایی شدن آئین نامه تعیین تکلیف ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ساکن ایران مصوب شهریور ١٣٧٩ منتشر شد.

در شبکه‌های اجتماعی آمده است که بر اساس دستور ابلاغی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، تمامی زنان ایرانی دارای همسر خارجی (اعم از دارندگان مدارک اقامت قانونی و فاقدین مدرک) می‌توانند به منظور تکمیل فرم به دفاتر کفالت و یا ادارات اتباع و مهاجرین خارجی مستقر در استان و شهر مربوطه مراجعه نمایند.

با پیگیری‌ خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم مشخص شد که این موضوع پس از تصویب، فردای آن روز در طرح سه فوریتی رد شده است.

در تماس با اداره اتباع وزارت کشور مشخص شد که این موضوع مجددا به مجلس ارجاع شده اما تاکنون هیچ مصوبه‌ یا دستورالعملی مبنی بر اجرایی شدن این طرح در اختیار اداره مذکور قرار نگرفته است.

همچنین تأکید شد در صورت تصویب هر طرحی در مجلس شورای اسلامی، تا زمان ارائه دستورالعمل کتبی به اداره اتباع وزارت کشور از سوی مقامات بالا، هیچ اقدامی در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

اداره اتباع وزارت کشور تنها در صورت ابلاغ دستور کتبی و موجودیت سند می‌تواند پاسخگوی مراجعین باشد.

به گفته اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در مشهد، تنها نهاد قانونی رسیدگی به ازدواج اتباع ایرانی با اتباع دیگر کشورها، این اداره است و دفاتر کفالت هیچگونه اختیار قانونی در جهت رسیدگی به این امور را ندارند.

تاکید می‌شود که این طرح تنها مرتبط با وضعیت ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی است که به اشتباه در برخی شبکه‌های اجتماعی به طرح تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز در آن اشاره کرده‌اند.

طرح اصلاح تابعیت قانون تعین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی در سال 1385 به شرح زیر بیان شده بود:

نمایندگان مردم در خانه ملت در ادامه جلسه علنی اردیبهشت ماه سال 1392 کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب 1385 را بررسی و با 151 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده تصویب کردند.

براساس ماده واحده این طرح، فرزندان متولد از مادر ایرانی و پدر خارجی که مطابق ماده 1060 قانون مدنی با اخذ مجوز ازدواج کرده‌اند، ایرانی محسوب می‌شوند.

براساس تبصره یک این طرح، فرزندانی که پیش از تصویب این قانون از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد شده باشند به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

در این موارد وزارت کشور پس از اخذ مدارک مثبته وقوع عقد شرعی نسبت به صدور پروانه ازدواج موضوع ماده 1060 اقدام می‌کند.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
ازدواج زنان ایرانی بااتباع خارجی(زنانیکه زودپیرمی شوند)