اساسی‌ترین رویکرد کتابخانه‌های عمومی در دوره‌ جدید


مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابدارمحوری، اساسی‌ترین رویکرد این نهاد در دوره جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام اسماعیل شفاهی در آیین تجلیل از فعالان حوزه کتاب، کتابداری، چاپ و نشر در استان ایلام با بیان اینکه کتابداران با مجاهدت برای ارتقای فرهنگ مطالعه در تلاشند و باید از آنها تقدیر کرد، اظهار کرد: در سال 83 این نهاد از ارشاد اسلامی جدا شد و ایجاد گفتمان کتابخوانی در دستور کار قرار گرفت و سیاست‌هایی که مدنظر بود اجرایی شد.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مدیریت جدید سیاست‌هایی را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها کتابدارمحوری بود. در سالیان گذشته این جایگاه مغفول مانده بود. به نوعی ابراز می‌شود که خیلی از افراد کتابداری را به عنوان یک حرفه در نظر نداشتند در حالی که باید به این شغل و حرفه با یک نگاه علمی توجه شود.

مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته در دو مرحله اقدام به افزایش حقوق کتابداران شد، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری «کتابدار صرفا آن کسی که زحمت آوردن کتاب رابر عهده دارد نیست بلکه می‌تواند منبعی باشد برای هدایت کتابخوانان» که در همین راستا دوره‌هایی را در سطح کشور برگزار کردیم.

شفاهی ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به 6500 نفر نیروی کار در رده‌های مختلف در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت دارند باید همه به عنوان کتابدار تلقی شوند و در شعار سال 95 هم دخیل باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کتابخانه های عمومی گلستان